Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Egen køreplan på AI-tog

Udskriv debat

Egen køreplan pÃ¥ AI-tog
Skrevet af knudbe, 2/3-2005 23:01 (#1)

Kan man lave egen køreplan på AI-tog på samme måde som man kan på spillertog ved at editere direkte i aktivitetsfilen?

AI-tog køre jo med noget der af mig opfattes som en effektivitetsprocent, men jeg har ikke helt fundet fidusen i den, hvis jeg skal bruge et længerevarende ophold på en station da jeg kun syntes at den påvirker køretiden mellem stationerne.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Egen køreplan på AI-tog
Skrevet af KimEast, 3/3-2005 00:08 (#2)

Hejsa. Jooo, feks ved mine aktiviteter (StålTransport) har alle AI-togene deres egen køreplan, og de overholder den egentligt meget godt. Nu bruger jeg det system, at AI-togene har en rute (der normalt har den længde min egen aktivitet har), og laver så dubleringer af IC3 og IR4 feks med forskellig afgangstid. Systemet laver så de tider Ai-toget stopper ved alle stationer undervejs man definerer den skal stoppe på, lissom ens eget tog. Effektiviteten sætter jeg altid på 100%, den er default på 75% .. (er den på 75 kører AI-togene altså alt for langsomt). Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af lbr40, 3/3-2005 00:19 (#3)

Hej Knud,

Køreplanen i Next Station displayet gælder kun for playertoget. I denne køreklan kan du indsætte egne ankomst- og afgangstider beregnet efter særlige regler.
Når du indsætter afgangstider for AI-tog fremkommer en form for "køreplan" som kan a jourføres, men den er nok mest beregnet til kontrol af 2D-annimationen i AE. Denne køreplan er for hver enkelt AI-tog og er skjult under spillet.
Hvis du vil have et AI-tog til at vente på en station, skal du indsætte 1 Waiting-point på samme måde som et Reverse-point. Ventetiden angives i sekunder i det felt, der fremkommer på skærmen.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af KimS., 3/3-2005 01:54 (#4)

Hvorfor alle de vente punkter på stationerne, som vist forøvrigt ikke virker der. Man kan da bare sætte flere passagere
til at stå af og på, så er den løst, men det kræver selvfølgelig, at hver har deres egen path. Det kan man vist ikke,
med KimE's måde at gøre det på.

Hvis man bruger AI filer, skal man passe på, at de ikke køre for stærkt, når effektiviteten sættes op til 100%
Det er min erfaring, at AI filer køre en del hurtigere end hvis det er de almindelige eng. filer.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Status:

Skrevet af lbr40, 3/3-2005 10:43 (#5)

Hej venner,
KimS. skrev: Det er min erfaring, at AI filer køre en del hurtigere end hvis det er de almindelige eng. filer.

Det kan jeg kun bekræfte. Køretiden ændres mere eller mindre afhængig af path'ens længde.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvor kan jeg lave min egen tog Andet 5 11-10-2012 00:40
Køreplan. Real-Life-Tog 63 28-06-2012 01:21
Dette ser man ikke hver dag (SZD's internationale køreplan fra 1981) Snik-Snak 2 26-09-2010 21:12
Ny køreplan på Odsherredsbanen Real-Life-Tog 2 04-01-2010 06:01
Ny int. køreplan - 2010 Real-Life-Tog 7 27-10-2009 15:32
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: