Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
I al almindelighed

Udskriv debat

I al almindelighed
Skrevet af , 28/2-2005 07:45 (#1)

Dette indlæg skal ikke resultere i skænderi eller voldsscener, men en
saglig debat, om noget jeg har tænkt på gennem tiden med MSTS.

Se jeg føler at der er noget som halter, men ved ikke hvordan det skal
udlægges, eller formuleres, men vil prøve at redegøre for det så godt
jeg nu engang kan gøre det.

På et tidspunkt spurgte jeg til en togmodel 1154, som man havde brugt til at repainte andre med, og jeg spurgte om denne model, så ikke også
kunne komme ud, men først da jeg sagde at den kunne hentes på
trainsim.com kom den ud.

Så hørte jeg om sporvogne, men graven var tavs, indtil jeg havde fået en Tysker jeg snakkede en del med, og som var venlig til at ville lave en model, kom der lige pludselig nogle
ks vogne på banen.

Så var der dobbeldækkervognene, først da der blev vist foto kom der
noget frem, og lige ledes med Øresundstoget var flere på banen.

Ja det er lige som om at hvis intet er, skal intet komme, men hvis nogen
har skal meget komme.
Kan i se ideen, var det ikke bedre at fordele frem for at træde hinanden
over tæerne, man kunne helt få lyst til at sige at man var ved at lave
noget og vise lidt foto, for så kom det jo ud..........

Dette er kun en strøtanke, ikke for at hidse nogen op, men hvis man
samles i flok om tingene, så kom der måske mere ud, end hvis man,
travede samme sted som de andre...........

OG lad så være med at råbe, det kan vel snakkes om i mindelighed!!!!!
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

SV: I al almindelighed
Skrevet af Rasmus, 28/2-2005 07:52 (#2)

mht DD og ET så er det nogle der er nævnt/lavet/begyndt før tog-sim.dk eksisterede
Brugers avatar
Rasmus

Ekspert

Antal indlæg: 1007
Alder: 39
Status:

Rasmus S.

Skrevet af AndreasM, 28/2-2005 12:14 (#3)

Nu er der jo også det ved det at de fleste af de tog du snakker om er repaints, repaints begrænser sig trods alt til de ting hvor man kan finde noget der tilnærmelsesvis ligner. (omend det er set bedre/værre, jeg nævner i flæng 4.g og ET).... Derfor er det jo ikke altid muligt at I spreder jer over et stort felt...

gippermand skrev: OG lad så være med at råbe, det kan vel snakkes om i mindelighed!!!!!

Og det lader vi lige stå et øjeblik ik'? ! hedder udråbstegn, det fordi man bruger det til udråb, ligeledes med ord skrevet helt i stort (i websammenhæng ihvertfald). Sidst jeg råbte til folk, at de skulle lade være med at råbe, der virkede det ikke ret godt. Wink
Brugers avatar
AndreasM

Erfaren bruger

Antal indlæg: 681
Bopæl: Brønshøj
Status:

Skrevet af Ghosttrain, 28/2-2005 12:45 (#4)

Hej Per

På et tidspunkt spurgte jeg til en togmodel 1154, som man havde brugt til at repainte andre med, og jeg spurgte om denne model, så ikke også
trainsim.com kom den ud.

Jeg vil høfligst forespørge om du mener at samtlige websideejere som et lyn skal fare i eventuelle arkiver og finde og uploade et lok i samme sekund det bliver efterspurgt ?

Så hørte jeg om sporvogne, men graven var tavs, indtil jeg havde fået en Tysker jeg snakkede en del med, og som var venlig til at ville lave en model, kom der lige pludselig nogle
ks vogne på banen.

Nu kunne det jo tænkes at sporvogne måske ikke lige er det som interesserer folk her på siden allermest, så måske derfor den manglende respons

Det ligger måske i at de fleste ikke er så glade for et repaint der ligger milevidt fra den egentlige original, se bare ET-toget. Den eneste lighed der er med ER togene er at de er elektriske, ellers er togene som nat og dag, og jeg for mit vedkommende har ikke lyst til hverken at hoste eller køre rundt med noget der er så langt fra det virkelige.

Dette er skrevet som privatperson, ikke som moderator.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af Thomas_, 28/2-2005 15:55 (#5)

gippermand skrev:

trainsim.com kom den ud.

ks vogne på banen.

Ja det er lige som om at hvis intet er, skal intet komme, men hvis nogen
har skal meget komme.
Kan i se ideen, var det ikke bedre at fordele frem for at træde hinanden
over tæerne, man kunne helt få lyst til at sige at man var ved at lave
noget og vise lidt foto, for så kom det jo ud..........

Kan det måske hænge sammen med, at der ikke er nogle der gider sidde og lave noget andre ikke har vist interesse for ? Og når der så er nogle der viser interesse for det, jamen så finder folk deres gamle projekter frem, eller får lyst til at lave noget der passer det til der bliver snakket om Smile

Med Venlig Hilsen
Thomas H.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert

Antal indlæg: 1877
Alder: 43
Status:

Skrevet af knudbe, 1/3-2005 01:10 (#6)

Jeg syntes at der er en tilbøjelighed med at man enten misforstår eller begynder at forsvare sig i stedet for at komme med noget konstruktivt når der er en der starter en sådan tråd.

Gippermand bringer her noget til torvs, som ganske enkelt kunne løses med et ekstra forum - f.eks. "Igangværende projekter".

Den kunne indeholde en kort annoncering om hvad den enkelte har på tegnebrættet, og en eventuel status.
Tråden skulle være lukket, således at det kun var den oprindelige skriver der kunne redigere i indlægget - f.eks. omkring status og forventet tidsplan.

Debatten (forslag, hjælp mm) omkring selve udviklingen skulle så foregå i de respektive fora.

Dette blot et forslag til hvordan det kunne gøres - Jeg ved ikke om den anvente software til dette forumsystem kan håndtere det på den måde.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af jorgenandersen, 1/3-2005 03:24 (#7)

Der er altså noget fornuftigt i det Knud om et projektforum.... undgå dobbeltarbejde og fremme SAMarbejde... undskyld det lille råb, men "teamwork" er hvad det drejer sig om på embedet, husk 1 + 1 = 3.

My (bent) nickel's worth -

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:

Skrevet af jorgenandersen, 1/3-2005 03:25 (#8)

Hovsa, der skulle have stået "i det Knud siger om et projectforum" Smile

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:

Skrevet af BlackChart, 1/3-2005 08:33 (#9)

knudbe skrev: Jeg syntes at der er en tilbøjelighed med at man enten misforstår eller begynder at forsvare sig i stedet for at komme med noget konstruktivt når der er en der starter en sådan tråd.

Gippermand bringer her noget til torvs, som ganske enkelt kunne løses med et ekstra forum - f.eks. "Igangværende projekter".

Den kunne indeholde en kort annoncering om hvad den enkelte har på tegnebrættet, og en eventuel status.
Tråden skulle være lukket, således at det kun var den oprindelige skriver der kunne redigere i indlægget - f.eks. omkring status og forventet tidsplan.

Debatten (forslag, hjælp mm) omkring selve udviklingen skulle så foregå i de respektive fora.

Dette blot et forslag til hvordan det kunne gøres - Jeg ved ikke om den anvente software til dette forumsystem kan håndtere det på den måde.

Tråden hedder 3D Udvikling Wink

Desuden har der tidligere været et modul her på siden, hvor man kunne vise hvad man lavede, hvor langt man var nået osv. men der var praktisk talt ikke andre end mig det brugte det...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af knudbe, 2/3-2005 00:15 (#10)

BlackChart skrev:
Tråden hedder 3D Udvikling Wink

Nej, det er et forum Wink
Det jeg mente, var et forum hvor der kun var et indlæg pr. tråd, hvor kun oprindelig forfatter kunne editere, og således give en løbende status. Det skulle ikke være muligt at debattere i det forum.

BlackChart skrev:
Desuden har der tidligere været et modul her på siden, hvor man kunne vise hvad man lavede, hvor langt man var nået osv. men der var praktisk talt ikke andre end mig det brugte det...

Det er muligt. Der kan være mange årsager til at folk ikke bruger det, men nu er der bragt et problem frem i lyset, og det kunne være en løsning at gøre som foreslået.
Om brugerne så vil modtage denne med åbne arme kan jeg selvfølgelig ikke garantere...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Spring til debat: