Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
PU-signal holder min AI-trafik tilbage

Udskriv debat

PU-signal holder min AI-trafik tilbage
Skrevet af knudbe, 21/2-2005 23:33 (#1)

Hejsa

Jeg roder med en aktivitet på Danmark 1b og har et problem jeg ikke ved hvordan jeg skal løse.
Det er kort og godt at jeg selv holder og venter på spor 8 på Kbh H, mens IC925 holder på spor 6 og skal afgå før mig, men mit PU viser kør og spor 6 PU viser stop.
Det bevirker jo en enorm forsinkelse på IC925 og igen på RE1225 da de så først kan overhale mellem Høje Taastrup og Roskilde.

Er det overhovedet muligt at lade IC925 afgå fra spor 6 mens jeg selv holder på spor 8 Angry Angry Angry Angry
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: PU-signal holder min AI-trafik tilbage
Skrevet af KimEast, 22/2-2005 00:10 (#2)

Systemet er sådan at du altid har første-ret til afgang, hvis begge toge starter samtidigt. Har selv prøvet at få AI-toget til at starte 3 min FØR mig, bagude før Kbh H, og håbe det fik kørsel ud før mig. Det hjalp ikke engang. Man kan dog prøve den der dobbelt-reverse ved AI-toget, på Hovedbanen, det får da grønt for DIG, mens det andet kommer ind på perron. men om det andet så kommer efter dig, og får grønt når du er væk, er en anden sag Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af knudbe, 22/2-2005 00:55 (#3)

Mit AI-tog har afgang 4 minutter før jeg selv skal afgå, men det er systemet ligeglad med. Jeg har også prøvet at bakke Angry Der er endda flere signaler mellem startposition og det skiftespor hvor sporene mødes så det er da lidt skod at microsoft ikke har taget højde for det.
Nå, men jeg må vel bare acceptere at jeg bliver overhalet både af et IC3 og et dobbeltdækkertog undervejs. Det har også en meget god effekt, selv om jeg så må give køb på tidsplanen.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af 95mira, 22/2-2005 15:49 (#4)

Hej Knud.. Du kan også sende aktiviteten til mig, så skal jeg se hvad jeg kan gøre Wink
Brugers avatar
95mira

Ekspert

Antal indlæg: 1238
Alder: 35
Status:

MVH
Mikkel

Skrevet af , 22/2-2005 18:22 (#5)

hvis jeg skal have et tog til af kunne kører først.... skal jeg sætte toget for stationen og så skal den have en så tidlig starttidspunkt som måske 2 minutter før player starter..... det plager af virke..... jeg har i hvertfald ikke haft fejl ved den teknik endnu
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af , 22/2-2005 18:25 (#6)

( men så får at det skal virke ( af den måske skal holde på stationen når player starter så sætter jeg mange gange på antal af passagere... ) da toget ikke vil blive holdt tilbage uden af der er flere passagere på den station det er på... i dette tilfælde er det nok en station som KBH )
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af knudbe, 22/2-2005 19:57 (#7)

95mira skrev: Hej Knud.. Du kan også sende aktiviteten til mig, så skal jeg se hvad jeg kan gøre Wink

Min liste over anvendt materiel er slet ikke klar, så det er nok ikke nogen god idé at sende det frem endnu. Men jeg vil meget gerne høre lidt om hvilke tiltag du overvejer at kunne gøre, så jeg kan lære lidt nyt.

Mit eget tog ankommer til KBH fra nord i meget god tid (ca. 07.28 ) , og skal afgå kl. 07.34 fra spor 8.
AI-toget skal afgå fra spor 6 kl. 07.30
De kører begge i retning mod Valby
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af , 22/2-2005 20:01 (#8)

starter player på KBH... eller hvor kommer det fra?
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af knudbe, 22/2-2005 20:02 (#9)

lp2 skrev: ( men så får at det skal virke ( af den måske skal holde på stationen når player starter så sætter jeg mange gange på antal af passagere... ) da toget ikke vil blive holdt tilbage uden af der er flere passagere på den station det er på... i dette tilfælde er det nok en station som KBH )

Jeg er ikke helt med Angry
Er det player-toget eller AI-toget der skal sættes passagerer på - hvor gør man det?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af knudbe, 22/2-2005 20:04 (#10)

lp2 skrev: starter player på KBH... eller hvor kommer det fra?

Det kommer ude fra Helgoland og standser både på Østerport og Nørreport
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af , 22/2-2005 20:13 (#11)

AI toget... når det starter før ens ejet tog så laver den jo vejen for det tog.... men hvis man ikke huske af måske sætte passagere nok så kan det værer af man slet ikke ser toget fordi af så er den kørt 20 sek. efter den ank... det er et problem hvis man gerne ville se AI toget.. men det er noget helt andet hvis man ankommer til stationen.... så har jeg selv problemmer.... for så er det nød til af bruge andre spor...

Stationerne er jo afmærket med det sædvanlige Blå streger.... og der skal du altså trykke.... så vil der komme en menu og der ville skulle du så trykke på enskaber

der vil så komme et vindue hvor i der står hvilken station du har valgt og så nede under hvor der står et tal... det er antallet af "Nuværene" passagere af optage
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af , 22/2-2005 20:20 (#12)

jeg ved så ikke hvor langt AI toget er.... men hvis det er kort nok kan man måske "gemme det" ved dybbels bro station ( der er to spor for udgåene tog fra københavn til Dybbels bro station.... ) hvis det er kort nok kan du måske gemme toget der... når den altså er kørt ud fra KBH.... ( det vil ikke kunne irritere din tur.... ( altså med mindre du vil have man skal kører "efter" den ved Østerport og nørreport.... ) for det tror jeg ikke kan lade sig gører....

ang passager antal ved stationen skal du ikke starte med af proppe 300 eller over på... for det kan godt give nogen problemmer.... ( fordi det kan måske værer nok til af den holder 30 minutter! )

så det skal bruges med omtanke... og man skal experitere lidt med det....
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af knudbe, 22/2-2005 20:54 (#13)

Øh?
Når jeg læser hvad du skriver virker det som om du tror at AI-toget blokerer for player-toget?
Det er ikke det der er tilfældet, snarere omvendt.
AI-toget _skal_ køre før player-toget. Det gør det for så vidt også, men det stopper så ved PU-signalet ved det skiftespor hvor AI-togets spor samles med mit spor. Der holder det og venter flere minutter til jeg selv er passeret. Da jeg ikke selv er afgået fra peronen endnu skal det ikke vente, men blot køre derudaf.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af , 22/2-2005 21:16 (#14)

jeg tror ikke den blocker.... men jeg prøver af sige af sådan ville du kunne få dit AI tog til af kører uden af Playeren Forstyrer den Wink

hvis den kører via KBH spor 6 skulle den kunne kører af det andet udkørelsesspor som kobler til det spor du kører på.... men før det så afhængene af AI togets længde ville du kunne gører af den kunne sluttet dens tur ved Dybbelsbro station Smile det både gører af det ikke kræver så meget af Msts... og af det ikke kommer til af holde og glo på spor 6 for at playeren skal kører... da den så skulle få udkøresel fra stationen Smile
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af lbr40, 22/2-2005 21:48 (#15)

Hej Knud,

Jeg har nu lavet en demo-aktivitet til dig, hvor AI-toget kører først ud fra Købrnhavn H. Derefter (1. min. senere) får du grønt mod Valby (Roskilde).... Grin
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af 95mira, 23/2-2005 00:07 (#16)

Hej Knud.. Du skal ind og ændre din path for dit player-tog. Du placerer to reversepoints med ganske kort mellemrum, således at toget skal bakke 1 meter eller 2, på det spor på KBH du vil bruge til din playerpath. Her driller PU ofte.. Det er derfor en fordel, at køre med korte tog, således at de kan være på perronen før første PU. Når du så kører aktiviteten i praksis, kigger du godt på din Track Monitor, og når du har paceret det første reversepoint, bakker du lidt, og toget der skal kører før dig for udkørsel først... Nogle gange skal man bakke, andre gange skal man ikke.. Det er forskelligt...

God fornøjelse Wink
Brugers avatar
95mira

Ekspert

Antal indlæg: 1238
Alder: 35
Status:

MVH
Mikkel

Skrevet af lbr40, 23/2-2005 01:07 (#17)

Hej 95mira,

95mira skrev: Nogle gange skal man bakke, andre gange skal man ikke.. Det er forskelligt...

Det er ikke nødvendigt at bakke for at få PU-signalet til at blive grønt. De 2 reverse-points skal placeres således at player-toget holder ovenpå dem lige før signalet. Så er det AI-togets opgave - når dette er kørt - at skifte player-togets signal til enten 'forbikørsel tilladt' eller 'grønt signal'.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af lbr40, 6/4-2005 01:15 (#18)

Hej venner,

Jeg har dette spørgsmål til jer, der bruger Reverse Points i aktiviteter:
Er der et max. antal Reverse Points pr. aktivitet?
På en aktivitet, jeg er ved at lave har jeg indsat 2 Reverse Points på 5 stationer. Heraf virker de 3 sæt som de skal, men så kniber det med det 4 sæt. Det røde signal skifter ikke til grønt eller grønt/gult.
Jeg har flyttet Reverse Points flere gange, men det hjælper ikke. Reverse Points er indsat i Player-togets rute.
Forslag modtages meget gerne.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af Ricemann, 6/4-2005 07:54 (#19)

Hej lbr40

Jeg har selv bøvlet del med ligne problemer.... men kun i forbindelse med rangering på stationer hvor reversepunktet skulle rimeligt langt ud... feks på Sakskøbing skulle det helt ud forbi U signalet, før at det virkede. Så spørgsmålet er: Har du lagt det langt nok ude i helhold til evt sporskiftet?
Brugers avatar
Ricemann

Meget øvet

Antal indlæg: 372
Bopæl: I huset imellem sporet og slottet.
Alder: 49
Status:

Venlig Hilsen Ricemann

Skrevet af lbr40, 6/4-2005 11:06 (#20)

Hej Ricemann,

Nok ikke lige på den måde, som du har anbragt dem. Idéen hos mig skulle være, at et IC-tog skal spoppe på en stor banegård for rødt signal. Når toget stopper lige foran det røde signal, skifter PU'en til grønt eller grønt-gult et øjeblik efter. Denne metode virker på 3 banegårde, men ikke på den 4. De 2 reversepoints er placeret på samme måde (sted) på hver af de 4 banegårde i forhold til PU-signalerne. De er også anbragt på den måde, at toget standser oven på reverse-points. Begrundelsen for at anvende reverse-points er også at få sværhedsgraden sat lidt op i aktiviteten. Men det er måske en dum idé.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Signal? Andet 2 10-08-2012 11:50
Bistro vognen tilbage ? Real-Life-Tog 17 12-11-2010 18:33
Sjælden trafik 2 Real-Life-Tog 2 20-07-2010 00:24
Sjælden trafik Real-Life-Tog 2 02-07-2010 13:03
Modkørende tog nægter at passere I-signal?! Aktiviteter 2 23-06-2010 00:29
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: