Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
HFHJ Aktivitet på vej

Udskriv debat

  HFHJ Aktivitet på vej
Skrevet af , 6/2-2005 14:00 (#1)

hej igen.. jeg har prøvet af se på HFHJ banen og jeg fik lavet en lille Aktivitet over Afgangen 7:52 fra Hundested havn til Hillerød.... men jeg er stadig uvidst om det er rigtig det jeg har gjordt hvor man skal mødes med toge....

jeg har fundet ud af den afgang mødes med toge i Dyssekilde og I Gørløse...

I Dyssekilde har jeg fået den modgåene tog ind på Spor 2
I Gørløse har jeg fået Modgåene tog til af kører ind på Spor 1

Jeg fik nogen billeder af turen... og ja... den er lidt krævene at kører den tiderne er skrevet efter køreplan og nogen af stederne faktisk er lange strækninger... her er nogen billeder
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:



SV: HFHJ Aktivitet på vej
Skrevet af KimEast, 6/2-2005 15:12 (#2)

Heej! Har selv en aktivitet på HFHJ banen, og fandt ud af at signal-systemet ikke virkede ordentligt. Det rettede jeg så ved at opgradere med nyt signal-system. Især krydninger virkede slet ikke med det gamle system, - og har forresten også problemer med det nye. (Så jeg sidder egentligt inde med en HFHJ v.2,). Har prøvet at kontakte rutebyggeren af HFHJ, uden held. V.2 er en lille smule fiktiv, idet der er 3-lampers forsignaler mellem Frederiksværk og Hillerød, men 2-lampers mellem Hundested og Frdv. men in real, er der 2-lampers overalt. Har gjort det af hensyn til min aktivitet, der jo er et tungt godstog. ---- Angående det at få et AI til at mødes med een på en-sporet strækning er det noget af en opgave at få det til at passe. Problemet er, at signalerne spærrer 3-4 blokke frem, medmindre man bruger tricks som dobbelt-reverse, eller den absolut ustabile waiting-point. --- Hygge. KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: HFHJ Aktivitet på vej
Skrevet af , 6/2-2005 15:19 (#3)

ja men jeg har fundet ud af en nok ikke så real løsning... af man starter den inde på stationen og så sætter den til af starte lige inden player ankommer til Stationen.... derved får jeg også nogen flere gange hvor man ser toget forlade stationen.... men desværrer har den jo så også problem med hvis signalerne ikke kan finde ud af den af den så bare holder og glor :-/... men nogen gange er jeg så nød til af starte AI toget 5 minutter før en skulle værer der hvis nu der som i denne situartion er meget kort imellem en af stationerne og mødestedet.. så ser man lige pludselig toget starte inde på stationen når man venter på afgang :-/ det ser ikke så godt ud.... jeg har set det en gang før på en af mine aktiviteter... det var ikke helt godt :-/

men bulideren af denne her er da vel Team routebuliders er det ikke? de har den da i hvertfald på deres side.... så det buede da næsten værer dem der har lavet den?
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: HFHJ Aktivitet på vej
Skrevet af KimEast, 6/2-2005 15:30 (#4)

Hej. er det så IKKE! Der står ved filerne hvem der har lavet dem, og en Copyright! Ved HFHJ står der, at al Kommerciel udnyttelse er forbudt. da jeg ikke tar 1 øre for noget jeg ville lave på ruten, må jeg gå ud fra det er ok, at lave en v.2 .. (Og den kommer om ikke så længe). Aktiviteter der er lavet til den originale HFHJ kan GODT bruges til v.2 , den skal bare "opgraderes", dvs saves i editoren igen. Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: HFHJ Aktivitet på vej
Skrevet af , 6/2-2005 18:10 (#5)

ja kommerciel er vel kun hvis man tager penge for at nogen downloader
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: HFHJ Aktivitet på vej
Skrevet af , 6/2-2005 21:29 (#6)

Hej Brian.

Det ser rigtigt godt ud,glæder mig til at prøve aktiviteten.
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:



SV: HFHJ Aktivitet på vej
Skrevet af , 6/2-2005 21:55 (#7)

hæhæ... ja... men så kan jeg sige i lige måde ( til den aktivitet med KBH - Odense Wink )
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Aktivitet svendborg banen Aktiviteter 3 23-04-2013 10:44
aktivitet Scenarios 4 31-12-2011 15:24
Ny super aktivitet til SDK1, v.2 Aktiviteter 20 24-04-2011 16:36
Aktivitet IC 821 Helgoland - Esbjerg Aktiviteter 22 22-04-2011 12:54
Ny aktivitet om X2000 tåg nr 537 Malmö-Odense Aktiviteter 26 16-04-2011 17:44
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: