Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Oplysninger om toget til Prag

Udskriv debat

  Oplysninger om toget til Prag
Skrevet af Løven80, 5/2-2005 20:11 (#1)

Hej alle sammen.

Kæresten og jeg skal en tur til Prag til sommer med tog. Og så tænkte jeg på om nogle af jer har prøvet det så man kunne få lidt oplysninger om det.

Vi skal med på en afgang fra Hamburg kl. 1328 med ankomst i Prag kl. 2037

Kan se i køreplanen at toget består af en vogn med åben 1 kl. pladser, en kupevogn med 2 kl og en vogn med restaurant.

Hvad kan man få at spise i sådan et tog og evt. hvor dyrt er det??

Hvordan ser toget ud?? er det noget ordentlig grej der bliver brugt??

Efter hvad jeg forstår af køreplanen så starter toget i Århus. Hvordan og hvorledes forgår det med lokomotiv når man når til den Tjekkiske grænse?? For når det kører i Dk skifter de vel til Tysk loko i Padborg??

Til sidst vil jeg gerne høre om der er noget man kan fordrive tiden med på Hamburg Hbf i den time vi skal vente i når man kommer med toget fra Kbh for at komme med Prag toget??

Håber der er nogle der kender lidt til dette da vi meget gerne vil høre om hvad vi kan se frem til.

Venlig hilsen

Martin + kæreste
Brugers avatar
Løven80

Lidt øvet



Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Sakskøbing
Alder: 43
Status:



SV: Oplysninger om toget til Prag
Skrevet af Denvar, 5/2-2005 22:11 (#2)

Lige udvalget spisevognen kender jeg ikke til...Men priserne er vist lidt peberet...! Sad

Toget ser godt ud både inde og ude.... Med kupeer til 6 personer..(Billeder vedlagt)

Det kører med ME fra Aarhus til Padborg, hvor så gennem tyskland kører med det røde tyske el-lokomotiv...(se billede)

En time på Hamburg HBF kan du snildt bruge...Der er et væld af butikker og der ankommer masser af toge hele tiden...ICE, S-bahn og så videre... Wink


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Denvar

Erfaren bruger



Antal indlæg: 944
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Aalborg
Alder: 34
Status:

Venlig hilsen
Dennis
Fotograf på: Transportgalleri.dk

SV: Oplysninger om toget til Prag
Skrevet af Løven80, 5/2-2005 22:31 (#3)

Hej Dennis.

Tak for dine oplysninger.
Det lyder som om vi ikke har noget at frygte for med hensyn til kvalitet af toget (Savner nemlig de gamle kupevogne her hjemme, og blev glad da jeg så de kørte med det).
Tak for indlæg af billederne.

Og til alle i andre: Er der nogle der kender til føden i sådan et tog hører vi også gerne om det.

Venlig hilsen

Martin
Brugers avatar
Løven80

Lidt øvet



Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Sakskøbing
Alder: 43
Status:


SV: Oplysninger om toget til Prag
Skrevet af jorgenandersen, 6/2-2005 01:37 (#4)

Mit kendskab til maden om bord dur ikke en sk... æh disse, da jeg sidst var i Prag i 1971! Men når du kommer til Prag (og hvis du er en normal öldrikkende dansker), så tilbring en aften eller en del deraf på U Flecu, som er et bryggeri hvor hele produktionen sælges på stedet.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger



Antal indlæg: 736
Tilmeldt: 29/4-2004
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 76
Status:


SV: Oplysninger om toget til Prag
Skrevet af Jørgensen, 8/2-2005 12:25 (#5)

Jeg kørte såmænd med toget så sent som i forgårs mellem Dresden og Hamburg. Her er lidt spredte indtryk:
- Man sidder udmærket, men man må selvfølgelig flette ben med den, der sidder overfor.
- Der er både spisevogn og trillebar, men udbudet er i sagens natur begrænset. Kvaliteten skal jeg ikke kunne dømme om, men prisniveauet er vist ikke så forskelligt fra det hjemlige.
- Materiellet er tjekkisk, men personalet taler tysk.
- Der er en del vogne på toget, så husk lige at lægge mærke til vognnummeret.

På Hovedbanegården i Hamburg er der en større boghandel i to etager (nordlige hal, ved vest-udgangen). Oppe på 1. sal er der bla.a. tre reolrækker med bøger, blade og videoer om tog, jernbaner, modeltog og sporvogne. Lige noget der kan få tænderne til at løbe i vand.

Er man til modeltog, er der fem minutter fra banegården (nordlige hal, øst-udgangen) en udmærket modeljernbaneforretning ved navn Modellbahnkiste Hamburg på Kirchen Allee. Se http://www.modellbahnkiste.de .

Derudover er der fra den sydlige gangbro, vest-udgangen direkte adgang til varehuset Karstadt, som blandt meget andet også har modeltog og computerspil. Se http://www.karstadt.de .

Endelig kan man selvfølgelig også blive på selve banegården og se på tog eller forsyne sig med mad og drikke til rejsen - der er adskillige muligheder for begge dele.

Med venlige Hamburg-hilsner
Leif Jørgensen
Brugers avatar
Jørgensen

Meget øvet



Antal indlæg: 381
Tilmeldt: 2/10-2004
Bopæl: København Ø.
Alder: 42
Status:



SV: Oplysninger om toget til Prag
Skrevet af Løven80, 11/2-2005 23:19 (#6)

Sikke dog nogle dejlige meldinger der er kommet fra jer.
Det lyder ikke til at vi skal kede os.
Vi glæder os allerede til at opleve det.

I skal have mange tak for alle jeres meldinger om toget.

Venlig hilsen

Martin Olsen
Brugers avatar
Løven80

Lidt øvet



Antal indlæg: 36
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Sakskøbing
Alder: 43
Status:


Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Ny Linje Til S-Toget Real-Life-Tog 1 15-03-2018 17:49
Man får da oplevet lidt med toget ;-) Real-Life-Tog 2 25-02-2011 23:11
Tag toget! Real-Life-Tog 4 10-09-2010 15:04
Tag toget Europa-Kina på to dage i 2025 Real-Life-Tog 3 16-03-2010 14:14
Hjemme efter en tur til Prag Real-Life-Tog 3 29-11-2009 17:43
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: