Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Byggeplan

Udskriv debat

Byggeplan
Skrevet af egon.weber, 28/10-2004 10:34 (#61)

jorgenandersen skrev: Hejsa,

Trolleystangen er rigtig, det var i Århus vi havde pantografer. De 2 generationer ældre Köbenhavnske vogne var noget mere runde i det end de tyske vogne ovenfor, og havde de ikke alle bogier i stedet for 2 aksler?

Jörgen i Clorado

Jeg mener at kunne huske de havde boogier, osse de gamle skramlekasser. Men vil ikke hænges op på det, jeg er jo ved at være en ældre sart herre :lol:
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger

Antal indlæg: 582
Bopæl: Nordfyn
Alder: 66
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com

SV: Byggeplan
Skrevet af , 28/10-2004 10:40 (#62)

Her er også en ide til en vogn, ved ikke om den kan bruges.

Vedhæftede billeder:

Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af Jørgensen, 28/10-2004 14:16 (#63)

Det kan den desværre ikke, for der er ingen danske vogne, der har set sådan ud. Den minder godt nok lidt om Dukke Lise, men her tror jeg, en B4D vil passe bedre.
Men jeg kan afsløre, at jeg er i gang med at repainte et T24-vogntog til et københavnsk scrapvogntog. Hvornår, jeg er færdig, er dog endnu for tidligt at sige, da der endnu er en del, der skal rettes til. Men der er noget at se frem til!

Med venlige scrapvogn-hilsner
Leif Jørgensen
Brugers avatar
Jørgensen

Meget øvet

Antal indlæg: 381
Bopæl: København Ø.
Alder: 42
Status:

Skrevet af , 28/10-2004 15:44 (#64)

Jamen det
lyder næsten for godt til at være sandt......Jeg vil glæde mig til at se den færdig
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af , 5/11-2004 00:25 (#65)

Hej ALLE jer som kender KBH.

Nogle siger det ene og andre det andet, nu vil jeg gerne så ruten kan blive rigtig.
Kørte linie 5 fra Husum, da den kom ud fra Vandkunsten lige ud over Stormgade, og helt ned til enden
for at svinge ud på H.C.Andersens boulevard og så over Langebro, ELLER
Svingede den ud på det sidste stykke af Stormgade, og kørte så ad på H.C.Andersens boulevard
for at forsætte over Langebro.
Jeg ved at fra Amager, drejede den til højre lige da den kom over Langebro............????????????
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af egon.weber, 5/11-2004 07:04 (#66)

Fra langebro kørte den til højre af amagerbrogade og til venstre ad holmbladsgade ud til fomosavej og vendte så derude, den kørte fra rådhuspladsen hen forbi lurblæserne og til højre af stormgade til hc andersens boulevard, så vidt jeg husker Smile
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger

Antal indlæg: 582
Bopæl: Nordfyn
Alder: 66
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com

Skrevet af Ghosttrain, 5/11-2004 08:41 (#67)

Hej Egon
Det gjorde den bestemt ikke. Linie 5 kom ikke op på Rådhuspladsen.
Den kom fra Nørreport station, Svingede til venstre ned igennem Nørregade ( Dahls Varehus ) hen over Nytorv og Gammeltorv, til højre ad Stormgade, til Venstre ad Vestervoldgade, og så til højre igen af en lille gade jeg ikke kan huske hvad hedder, og derfra til Venstre ad H. C. Andersen Boulevard over Langebro
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af Jørgensen, 5/11-2004 09:49 (#68)

For at gøre forvirringen komplet Wink kommer nu her den korrekte linieføring. Cool

Fra Husum til Formosavej:
Nørregade - Gammeltorv - Nytorv - Rådhusstræde - Vandkunsten - Løngangsstræde - Vester Voldgade - Ny Kongensgade - H. C. Andersens Boulevard - Langebro

Fra Formosavej til Husum
Langebro - H. C. Andersens Boulevard - Ny Kongensgade - Vester Voldgade - Stormgade - Rådhusstræde - Nytorv - Gammeltorv - Nørregade

Bemærk at der mod Formosavej kørtes ad Vandkunsten og mod Husum ad Stormgade. Oprindeligt var det omvendt.
Bemærk også at H. C. Andersens Boulevard indtil 1955 hed Vester Boulevard.

I øvrigt vil jeg henvise til bogen "Linie 5" af Willy Christensen. Sporvejshistorisk Selskab, 1972.

Med venlige linie 5-hilsner
Leif Jørgensen
Brugers avatar
Jørgensen

Meget øvet

Antal indlæg: 381
Bopæl: København Ø.
Alder: 42
Status:

Skrevet af , 5/11-2004 14:11 (#69)

Hej Jørgensen
Ok så bliver sporet omlagt, så der ingen linieføring er fra Stormgade til Ny kongensgade Ad H.C.Andersens Boulevard..............Tak For det......Smile
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af , 10/11-2004 14:16 (#70)

Ja mange ting sker af åbenbart intethed, min bane røg sig en tur, men kun banen, har nu prøvet at genskabe det tabte, og syntes selv at det går nogenlunde. Problemet er jo bare det, at inde i en by skal der så meget til af objecter frem for på en jernbanelinie, alså hvad angår bybilledet og gader. Nu er det sådan, at jeg gerne vil høre om nogen derude, kunne tænke sig at lave nogle fortov,bare i enkelheder og ikke det udsædvanlige og det må gerne være i stykker som 1-2-3-4-5-10-20-30-50m, hvis alså nogen vil og kan det , for hvad er rådhuspladsen uden fliser, ligeledes fortov andre steder i byen...........................................så jeg beder pænt, om en kunne tænke sig at bidrage til byen med motiver og fortov............Smider lige et par billeder på

Vedhæftede billeder:

Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af , 10/11-2004 14:21 (#71)

et par mere

Vedhæftede billeder:

Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af Loke, 10/11-2004 17:46 (#72)

gippermand skrev: Nu er det sådan, at jeg gerne vil høre om nogen derude, kunne tænke sig at lave nogle fortov,bare i enkelheder og ikke det udsædvanlige og det må gerne være i stykker som 1-2-3-4-5-10-20-30-50m, hvis alså nogen vil og kan det , for hvad er rådhuspladsen uden fliser, ligeledes fortov andre steder i byen.

Hej Per, m.h.t. fortov, er de lavet af en eller anden.
Jeg har f.eks. nogen liggende i min rute, men kan ikke huske størrelser på dem, men mener de er 5/10 - 50 m. :top:
så hvis jeg kan finde zipfilen eller lige kan "lokke" dem ud af ruten, skal jeg gerne sende dem til dig. Wink
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger

Antal indlæg: 574
Bopæl: Vestjylland
Alder: 70
Status:

M.v.h. Loke Freelance Rutebuilder

Skrevet af , 10/11-2004 21:42 (#73)

Tak Brian.
Har fået dem, og har sat dig på som tak på min side, undre andre i tak.
Jeg har et spørgsmål som har været omtalt, og det er, at jeg godt kan sætte mur-biler-huse-
mennesker m.m., men når jeg sætter træer, ja så siger den stop dem vil ikke vises i den
færdige udgave, og det kan jeg ikke leve med det kan ikke være rigtig....HJÆLP.....
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af Loke, 10/11-2004 21:50 (#74)

gippermand skrev: Tak Brian.
Har fået dem, og har sat dig på som tak på min side, undre andre i tak.
Jeg har et spørgsmål som har været omtalt, og det er, at jeg godt kan sætte mur-biler-huse-
mennesker m.m., men når jeg sætter træer, ja så siger den stop dem vil ikke vises i den
færdige udgave, og det kan jeg ikke leve med det kan ikke være rigtig....HJÆLP.....

Hvis du har en midlertidig "test version" , eller blot noget der p.t. virker Cool , kan jeg prøve at kikke på det, men kan ikke garantere noget. Shockops:
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af , 10/11-2004 21:57 (#75)

Hej Brian
Sendt privat besked........
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af , 10/11-2004 22:09 (#76)

Ruten som indtil nu efter at den er sat op igen, fylder med de ting som er installeret til
brug i ruten ca. 586mb, og skyldes at jeg har lagt det ind som skal danne bybilledet, samt at
opsætningen af ruten fra starten, nok blev rammet større ind end den skulle.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af jorgenandersen, 11/11-2004 02:59 (#77)

Per,

Jeg har 27 GB tilbage på mit drev, så fortsæt endelig....

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:

Skrevet af , 11/11-2004 17:34 (#78)

Jamen jeg forsætter, kan se langebro, den bliver lige og ikke buede
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af , 13/11-2004 10:26 (#79)

Har omlagt nogle download, som tages via http://www.gipper.dk fra andre websider, uden at i bemærker det............derfor kan i nu TAGE under ruter et startudkast fra københavn NU. Det er ikke en rute men man kan godt køre lidt på den, og når man har pakket de 209mb ud, så ligger der i pakken en mappe med vogne, deri ligger der sporvogne til brug..........Det er starten på København, som i nu kan se..................
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af Loke, 13/11-2004 12:57 (#80)

Hej Per, ved ikke om jeg er den eneste der ikke kan "hente" noget på din side, nu jeg har set det hele igennem :roll: .
Jeg kan ikke finde nogen "knap" eller andet, der henviser til "filen/filerne". Wink
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger

Status:

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode: