En anden ting, jeg gerne vil høre jeres mening om vedr. Vista og lyd på computeren:
Jeg ville egentlig gerne sætte et sæt gamle højttalerer til denne computer, men der kommer ikke en lyd ud af dem. Hvad skyldes det?
Et andet sæt høttalere med subwufer virker fint nok uden problemer.
Enheden til lyd, video og spil er: Realtek AC'97 Audio. (Opdateret).
Jeg har - stadigvæk - et problem med Vista, som jeg meget gerne vil have geninstalleret. Når jeg prøver dette, får jeg den "besked" at Vista ikke kan 'Valideres' (godkendes) efter at have indtastet produktnøglen. Det er den originale Vista-DVD, der fulgte med computeren ved købet, jeg vil geninstallere fra.
Ved lidt søgning på Microsoft's hjemmeside finder jeg så ud af, at support er ophørt for visse produkter, herunder Vista.
Betyder det så, at Vista ikke længere kan geninstalleres (Valideres)? - Og at man så skal opgradere til Windows 7?
hvor mange gange har du geninstalleret ialt ?
mener der er begrænsning til 3 gange derefter skal man ringe til MS
for at få dem til at åbne for aktivering igen
stigc
Erfaren bruger
Antal indlæg: 680
Jeg mener, det er 2-3 gange ialt. Prøver så at kontakte MS på en eller anden måde, men synes det er lidt "dumt", at jeg ikke kan bruge et lovligt indkøbt produkt (her Vista) frit, som jeg tidl. har kunnet (f.ex. Win Xp) og andre programmer med købt licens.
Endelig fandt jeg den fejl, som bevirkede, at skærmen slukkede ukontrollabelt, og som jeg har døjet med i lang tid nu. Det er ikke Vista, men selve skærmen, der er fejl i. Jeg har nu sat en anden skærm til computeren, og fejlen har ikke vist sig siden. Endda har jeg så sparet nogle penge ved at udskyde køb af Widows 7.