Det kan ALDRIG blive indehaveren af et site der har ansvaret for at indhente en tilladelse...Det må være den der uploader det
Og det med at tilladelsen følger indehaveren er da måske en ide, men det er MEGET svært at praktisere da det vi lkræve nogle lidt andre retningslinier end der er idag...
Desuden er train-sim.com slet ikke det samme som ts-ef.com...Det eneste der er det samme er manden bag, serveren og brugerne
Systemet som det kører på (CMS) er helt anderledes, designet er anderledes, domænet er anderledes og navnet er anderledes - dvs. et helt nyt site som blot ikke havde tilladelserne iorden...
Jeg vil give dig ret i at parterne burde have snakket pænt og ordentligt sammen før alt materiellet blev trukket tilbage, men det er ikke noget jeg kan og/eller vil blande mig i da jeg intet har med hverken materiellet eller serveren at gøre...
Sket er sket og du skal ikke regne med at det bliver gjort anderledes en anden gang...Det har GENTAGNE eksempler vist før dette, og hver gang er det blevet blæst op til den helt store sag, så jeg håber VIRKELIGT at dette er sidste gang det bliver blæst så meget op...
Det er nemlig på ingen måde brugerne der bestemmer hvad der ligger hvor, det er og bliver dem der laver det og det er selvsamme personer der sætter retningslinierne for hvordan og hvorledes det må distribueres...
Og lige til sidst...Lad nu være med at sige at det kun er os danskere der er sådan - det er det nemlig ikke, vi har haft en del problemer med materiel der ikke var givet tilladelse til fra forfatterens side, og det har både være danske men så sandeligt også udenlandske forfattere der har brokket sig...Så det er altså ikke blot os danskere der holder for meget på vores ret, det er snarer flertallet af forfatterne til noget...