Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
ikke flere aktiviteter herfra!

Udskriv debat

ikke flere aktiviteter herfra!
Skrevet af knudbe, 24/9-2006 13:37 (#41)

Hm..? Fik jeg nu trådt nogen over tæerne?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: ikke flere aktiviteter herfra!
Skrevet af BlackChart, 24/9-2006 13:40 (#42)

Hvor mange gange har du ikke gjort det efterhånden, Knud?
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af knudbe, 24/9-2006 13:49 (#43)

Jeg er blevet spurgt om jeg forsøger at ødelægge dette sted, hvilket jeg selvfølgelig ikke er, men prøver tværtimod at opfordre folk til at samarbejde uden skelen til personlige hensyn og egne interesser.

Forsøger ligeledes at komme med forslag til hvordan sådanne situationer kan undgås i fremtiden.

Jeg beklager meget, hvis mine hensigter og forslag er blevet misforstået. Jeg har åbenbart svært ved at udtrykke mig på en forståelig måde.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af KimS., 24/9-2006 17:41 (#44)

SÃ¥ er det sandelig lykkedes for vores gode ven knud, at skabe ufred, igen.
Det er da helt utroligt, at det kan få lov til at blive ved.

I en ikke så fjern fortid, var denne person i en periode udelukket her fra siden.
Aldrig før eller siden, har der været så stille og roligt som på det tidspunkt.

Kunne vi ikke på en eller anden måde, få den afslappede tid tilbage ?
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af Marc, 24/9-2006 18:12 (#45)

Der er jeg enig Kim.

Og jeg vil sige at hvad angår dette problem eller tidligere problemer for den sags skyld, så er det et faktum, at de bliver altid værre når folk udefra begynder at brokke sig. Det slår aldrig fejl.

Det eneste der sker er, at man smider brænde på bålet.
Jeg holder mig normalt væk fra disse diskussioner, da det gerne er en sag mellem dem som har copyright på tingene, ruter, materiel, hjemmesider osv.
Og i den forbindelse har jeg som bruger af produktet ikke ret til at blande mig.
Det er blevet meldt klart ud HVAD problemet er, og at man håbede på at få det løst.
Mere præcist kan man ikke få tingene forklaret, og der er ingen grund til at stille yderligere spørgsmålstegn. Og det hjælper BESTEMT ikke at begynde at håne folk og kalde dem "barnlige" eller whatever.

Der udvilker sig til en omgang mudderkast.

Jeg ber ikke folk om at holde mund. Men lad dog for hulen vær' med at puste til ilden. Det burde snart være gået op for visse personer at det kun skaber endnu mere splid, og gør problemerne større.
Brugers avatar
Marc

Ekspert

Antal indlæg: 1720
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:

Skrevet af carlove, 25/9-2006 00:32 (#46)

Hov Hov Marc, jeg syntes lige du skal styre dig med nogen "ude fra" vi er vel alle medlem og har ytringsfrihed til at skrive og sige hvad vi vil inden for de fastlagte grænser, for mig lyder det som om at du gerne vil have nogen smidt ud? så er det jeg spørger hvem er det der smider med sten i glashuset? Hvem har kompetancen til at smide nogen ud?
:roll: :roll: :roll:
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger

Antal indlæg: 594
Bopæl: København SV.
Alder: 92
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

Skrevet af malling, 25/9-2006 01:31 (#47)

I mine øjne burde det da ikke være et problem at folk siger sin mening.
Eftersom vi alle er medlemmer har vi vel også ret til at sige vores mening, og så kan andre syntes at den er rigtig eller forkert. Men fordi man ikke lige mener det samme som andre er der vel ingen grund til, at man lige pludselig skal lukke munden på folk, ved at udelukke dem.

Og jeg kan ikke forestille mig at nogen herinde er interresseret i at siden bliver lukket eller andet, men det er klart at hvis der hver gang der er et eller andet problem, blæser det op til et større problem end det faktisk er, så går det da galt på et tidspunkt.

Jeg kan sagtens forstå at folk holder på deres ret, men jeg mener at folk måske nogle gange er lidt for hurtige på aftrækkere så snart de føler at de er blevet trådt over tærerne, og så istedet for at prøve at løse problemet fare man i totterne på hianden, og man kan ihverfald ikke se det fra andres side, og det der er blevet gjort, kan i hvertfald hverken være en fejl eller en misforståelse, næ det er skam kun for at genere, så man må heller gå i krig med det samme.
Og så kan andre komme med nok så mange synspunkter og forslag, men ingen af dem duer for nu er man blevet stædig, og man skal ihverfald ikke give sig på nogle punkter.
Brugers avatar
malling

Lidt øvet

Antal indlæg: 24
Bopæl: 4173
Alder: 49
Status:

Skrevet af Marc, 25/9-2006 03:12 (#48)

jeg vil sandelig ikke have smidt nogen ud, og jo man må da godt sige sin mening, men er det virkelig det vær når det kun skaber yderligere problemer?
Og i den forbindelse jeg snakker om, drejer det sig om at man tager fat i et emne som er blivet diskuteret før, og smider mere brænde på bålet, hvilket ikke fører til andet end at folk bliver endnu mere sure, så kan man begynde forfra, og i væreste tilfælde kan det ende med at folk bliver så irriteret, at de simpelthen dropper deres arbejde med ruter/materiel.

Kritik er OK, men ikke hvis det gør problemet større og medvirker i at folk siger helt stop.

ja, det er møg surt når materiel eller ruter bliver fjernet, men som det har vist sig før, er folk gerne voksne nok til at løse problemerne selv. Mig bekendt har der da aldrig været noget materiel eller nogen rute som er blevet fjernet permanent. Så tingene løser sig jo nok Wink
Brugers avatar
Marc

Ekspert

Antal indlæg: 1720
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:

Skrevet af Dingo, 25/9-2006 07:51 (#49)

Det er vel også det vi allesammen håber på. Og kan altså ikke se hvad Knud har gjort galt i denne situation - budskabet er da meget svært at misfortolke efter min mening. Medmindre man altså VIL.....
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Antal indlæg: 682
Alder: 55
Status:

Skrevet af malling, 25/9-2006 12:49 (#50)

Jeg vil give Dingo ret. Jeg kan altså heller ikke se hvad det er Knud skulle have gjort galt, det budskab han kom med kunne da bestemt ikke misfortolkes.
Han stiller blot spørgsmåltegn ved det samme som mange af os andre gør.
Og når jeg kommer med min mening er det ihvertfald ikke for at kaste på noget bål, jeg gør det fordi jeg ikke kan forstå at småting kan blive blæst sådan op, at sådan noget som et simpelt domænenavn kan ende i sådan en ballade. Og jeg kan heller ikke forstå at man ikke har prøvet løse problemerne på feks en af de måder som Knud foreslog tidligere.

Og at folk skulle blive sure over at man kommer med foreslag og meninger forstå jeg ikke, uanset om problemmet har været oppe før. Hvis folk bliver ved med at komme disse må det jo være fordi de ikke kan se sammenhængen i det her, og det er vel ikke noget at blive sur over. Som jeg har sagt før er det helt fint at holde på sin ret, men jeg syntes ikke det er fint bare at lukke af, og feje andre væk.

Og hvis folk holder op med at lave ruter osv, er det sørme da nok ikke på grund af en diskution som denne, men mere fordi man bliver træt af at man ikke kan regne med noget, og at der hver gang er en eller anden som mener at de bliver trådt over tærerne, enden det i fnider fnader og hårdknude, stædighed og mudderkastningen, og ingen vil give sig og holder på deres ret, som overhoved ikke er til diskution.
Brugers avatar
malling

Lidt øvet

Status:

Skrevet af BlackChart, 25/9-2006 13:01 (#51)

Det bliver NETOP blæst op af sådan nogle kommentarer som du lige er kommet med, malling...

Og hvorfor kan det dog være så svært at forstå, at når Erich får tilladelse til at ligge det på ts-ef.com (dengang eksisterede train-sim.com ikke) og så pludselig lukker ts-ef.com ned, samt åbner en ny side der hedder train-sim.com, ikke blot kan ligge det over han havde på den gamle side uden først at indhente nye tilladelser...

Prøv lige og forklar mig hvorfor det kan være så svært at forstå, fordi for mig er det logik for burhøns...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af malling, 25/9-2006 13:25 (#52)

Det jeg ikke forstår er at man fare sådan i totterne på hianden, over en side der har skiftet navn, når det er den samme person der har den, og når siden i teorien er den samme blot med et nyt navn og et andet design. Det er muligt at han har fået tilladelse til at ligge det på en side som ikke mere findes, og selvfølgelig er det forkert at han bare flytter det over, om det er bevidst eller beroer på en misforståelse skal jeg ikke kunne sige.
Men man kunne måske have prøvet at tale sammen, istedet for bare at fare i krig med manden med det samme, det er mere det jeg ikke forstår. Hvis nu tilladelse fulgte manden i stedet for sitet, ville det hele være meget nemmere. Og hvis folk har tilladelse til at bruge de forskellige ting, når de laver ruter osv, kan man sige at indhaveren har ansvaret for at der ikke ligger noget på sitet, som der ikke er hentet tilladelse inden det blev lagt op. Og så betyder det vel ikke så meget om sitet hedder a eller b.
Brugers avatar
malling

Lidt øvet

Status:

Skrevet af malling, 25/9-2006 13:30 (#53)

BlackChart skrev: Det bliver NETOP blæst op af sådan nogle kommentarer som du lige er kommet med, malling...

Og hvorfor kan det dog være så svært at forstå, at når Erich får tilladelse til at ligge det på ts-ef.com (dengang eksisterede train-sim.com ikke) og så pludselig lukker ts-ef.com ned, samt åbner en ny side der hedder train-sim.com, ikke blot kan ligge det over han havde på den gamle side uden først at indhente nye tilladelser...

Prøv lige og forklar mig hvorfor det kan være så svært at forstå, fordi for mig er det logik for burhøns...

Og iøvrigt er det ikke for at blæse noget op.
Men i min verden kan folk godt tåle kritik uden at fare i flint og blive sure.
Brugers avatar
malling

Lidt øvet

Status:

Skrevet af BlackChart, 25/9-2006 13:33 (#54)

Det kan ALDRIG blive indehaveren af et site der har ansvaret for at indhente en tilladelse...Det må være den der uploader det Wink

Og det med at tilladelsen følger indehaveren er da måske en ide, men det er MEGET svært at praktisere da det vi lkræve nogle lidt andre retningslinier end der er idag...

Desuden er train-sim.com slet ikke det samme som ts-ef.com...Det eneste der er det samme er manden bag, serveren og brugerne Smile
Systemet som det kører på (CMS) er helt anderledes, designet er anderledes, domænet er anderledes og navnet er anderledes - dvs. et helt nyt site som blot ikke havde tilladelserne iorden...

Jeg vil give dig ret i at parterne burde have snakket pænt og ordentligt sammen før alt materiellet blev trukket tilbage, men det er ikke noget jeg kan og/eller vil blande mig i da jeg intet har med hverken materiellet eller serveren at gøre...
Sket er sket og du skal ikke regne med at det bliver gjort anderledes en anden gang...Det har GENTAGNE eksempler vist før dette, og hver gang er det blevet blæst op til den helt store sag, så jeg håber VIRKELIGT at dette er sidste gang det bliver blæst så meget op...

Det er nemlig på ingen måde brugerne der bestemmer hvad der ligger hvor, det er og bliver dem der laver det og det er selvsamme personer der sætter retningslinierne for hvordan og hvorledes det må distribueres...

Og lige til sidst...Lad nu være med at sige at det kun er os danskere der er sådan - det er det nemlig ikke, vi har haft en del problemer med materiel der ikke var givet tilladelse til fra forfatterens side, og det har både være danske men så sandeligt også udenlandske forfattere der har brokket sig...Så det er altså ikke blot os danskere der holder for meget på vores ret, det er snarer flertallet af forfatterne til noget...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af BlackChart, 25/9-2006 13:35 (#55)

malling skrev: Og iøvrigt er det ikke for at blæse noget op.

De fleste kan tage kritik, ja - men nogle folk fremsætter blot den kritik som nedladende eller barsk, og så er det at folk (som blandt andet mig selv) farer totalt op og bliver pisse sure...

Hvis folk kritiserer på en pæn måde, så tager jeg det skam til mig (og det regner jeg da også med at alle andre gør) og forsøger at gøre det bedre til en anden gang...

Det er blot det med at få det fremsat på en pæn og behagelig måde som flere af brugerne her på sitet glemmer i farten...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af KimS., 26/9-2006 02:38 (#56)

Der findes konger og der findes godtfolk.

Den eneste måde hvorpå godtfolk kan klare konger, er at svirpe dem over fingeren,
når de tror de kan tillade sig mere end andre. Wink

( Nyt ordsprog )
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af malling, 26/9-2006 15:13 (#57)

BlackChart skrev:
malling skrev: Og iøvrigt er det ikke for at blæse noget op.

De fleste kan tage kritik, ja - men nogle folk fremsætter blot den kritik som nedladende eller barsk, og så er det at folk (som blandt andet mig selv) farer totalt op og bliver pisse sure...

Hvis folk kritiserer på en pæn måde, så tager jeg det skam til mig (og det regner jeg da også med at alle andre gør) og forsøger at gøre det bedre til en anden gang...

Det er blot det med at få det fremsat på en pæn og behagelig måde som flere af brugerne her på sitet glemmer i farten...

Jeg kan sagtens følge dig, det kommer nok an på hvad folk tager som nedladende.
Personligt mener jeg ikke ord som børnehave eller fnider fnader er nedladende.
Faktisk syntes jeg ikke der har været noget i denne tråd der har været nedladende, men mennersker er forskellige (heldigvis for det), og nogle mere nærtagende end andre, sådan vil det altid være.
Brugers avatar
malling

Lidt øvet

Status:

Skrevet af malling, 26/9-2006 15:22 (#58)

BlackChart skrev: Det kan ALDRIG blive indehaveren af et site der har ansvaret for at indhente en tilladelse...Det må være den der uploader det Wink

Og det med at tilladelsen følger indehaveren er da måske en ide, men det er MEGET svært at praktisere da det vi lkræve nogle lidt andre retningslinier end der er idag...

Desuden er train-sim.com slet ikke det samme som ts-ef.com...Det eneste der er det samme er manden bag, serveren og brugerne Smile
Systemet som det kører på (CMS) er helt anderledes, designet er anderledes, domænet er anderledes og navnet er anderledes - dvs. et helt nyt site som blot ikke havde tilladelserne iorden...

Jeg vil give dig ret i at parterne burde have snakket pænt og ordentligt sammen før alt materiellet blev trukket tilbage, men det er ikke noget jeg kan og/eller vil blande mig i da jeg intet har med hverken materiellet eller serveren at gøre...
Sket er sket og du skal ikke regne med at det bliver gjort anderledes en anden gang...Det har GENTAGNE eksempler vist før dette, og hver gang er det blevet blæst op til den helt store sag, så jeg håber VIRKELIGT at dette er sidste gang det bliver blæst så meget op...

Det er nemlig på ingen måde brugerne der bestemmer hvad der ligger hvor, det er og bliver dem der laver det og det er selvsamme personer der sætter retningslinierne for hvordan og hvorledes det må distribueres...

Og lige til sidst...Lad nu være med at sige at det kun er os danskere der er sådan - det er det nemlig ikke, vi har haft en del problemer med materiel der ikke var givet tilladelse til fra forfatterens side, og det har både være danske men så sandeligt også udenlandske forfattere der har brokket sig...Så det er altså ikke blot os danskere der holder for meget på vores ret, det er snarer flertallet af forfatterne til noget...

Ja, så blev jeg så meget klogere, havde man dog bare vidst det fra begyndelsen kunne man have sparet meget.. :lol:

Så må man bare lade dem slås i fred, mens de bekriger hianden med deres stædighed, og håbe på at de bliver klogere i fremtiden, både dansk og udenlandske forfattere. Og man kan jo håbe at de alligevel bare har lyttet lidt til hvad vi har sagt. Shock

Herfra ønske held og lykke, og så må vi andre jo bare vænne os til krigen.. Smile
Brugers avatar
malling

Lidt øvet

Status:

Skrevet af carlove, 27/9-2006 00:05 (#59)

Hej !
Det var ellers en ordentlig omgang vi har været igennem denne gang, men nu da problemet med EA erne er løst, behøver vi vel ikke at "fyre mere kul på" vedr. dette emne, lad os nu puste ud og tage en "slapper".
:lol: :lol: :lol: :lol:
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger

Antal indlæg: 594
Bopæl: København SV.
Alder: 92
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

Skrevet af Jørgensen, 27/9-2006 16:02 (#60)

Og efter slapperen kunne vi jo passende begrave "det er de andre det er galt med"-holdningen.

Med venlige begravende hilsner
Leif Jørgensen
Brugers avatar
Jørgensen

Meget øvet

Antal indlæg: 381
Bopæl: København Ø.
Alder: 42
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg