TorbenD skrev: Når man følger de materiel lister der er lavet til en aktivitet burte alle ting/ vogne/tog AI filer ect. ligge sammen og der ved komme automatisk med. Det jeg savner er en AI fil til S-tog 4g og en fil til CD AMPZ som kan læses af min maskine.
Hej Torben, jeg håber at du har fået AI-filen til S-toget.
Den CD AMPZ jeg har brugt kommer fra Gipper, og er dermed den samme fil som du henter, men jeg kan selvfølgelig ikke sige om filen hos Gipper har fået en skade siden jeg hentede den hjem til aktiviteten.
Dit ønske om at alle filerne burde ligge sammen med aktiviteterne kan jeg godt forstår, men der er flere faktorer som gør at det ikke kan lade sig gøre eller ikke er hensigtsmæssigt, f.eks....
1: Aktiviteten Skiløberen ligger til download hos tog-sim.dk men en del materiel ligger andre steder, f.eks. hos Gipper. I flere tilfælde er Gipper den eneste der har tilledelse til at have materiellet til download, og derfor kan det ikke ligge på tog-sim.dk
[/list
]
2: Flere af aktiviteterne benytter det ganske samme materiel. Hvis alle aktiviteter indeholder nødvendigt materel vil du ofte komme til at bruge tid på at hente de samme ting fra gang til gang, og det vil ikke vær ehensigtsmæssigt.[/list
]
Og når nu talen er på materiellisterne, så har jeg denne gang benyttet en anden metode som skulle give en større sikkerhed for at alt er med. Jeg har nemlig benyttet Train Store til at fortælle hvilket materiel der bruges i aktiviteten og ud fra denne lavet en liste vha Excel og derefter påført links.
Hvad synes man (i) egenlig om denne form i forhold til de traditionelle materiellister?