Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Ny strækning

Udskriv debat

Ny strækning
Skrevet af , 28/10-2005 01:43 (#41)

Fasterholt melder at toget er afgået mod Vejle......
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

SV: Ny strækning
Skrevet af , 28/10-2005 02:22 (#42)

Strækningskort

Vedhæftede billeder:

Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af KimEast, 28/10-2005 02:33 (#43)

Sejt.. Men når nu landskab osv skal på, hvad så?? Skal det være realistisk, eller bare nogle gårde hist og her osv?? .. Hygge Kim E Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af , 28/10-2005 02:55 (#44)

Hejsa Kim

Jeg har placeret de veje og stier som krydser strækninen helt fra Vejle, og lagt Tunnel og broer efter hvor de skal være.
Broerne er sat ud fra hvad jeg mener at der ligner bedst, og det vil blive lagt pynt på så godt det kan lade sig gøre efter realistisk system, men der vil nok også være ting som ikke passer helt, men mange kan nok kende steder på ruten som de kan forholde sig til. Tilesobjekter gør jo automatisk en ende på for meget realistisk alt kan blive samt at bygningerne ikke er de samme som ligger på ruten som i virkeligheden. MEN jeg vil gøre at for at den bliver en rigtig pæn rute med det som skal være der, derfor tager det også tid, Men Hele Vejle og omegn er færdig dog er villakvateret ud mod Grejsdal ikke så realistisk som man kunne ønske, så jeg har lagt vejen som den ligger så lidt af det passer i billedet, også Kroen længere ude eller hvad det end måtte være. SmileSmileSmile

Også samtlige tunler i Vejle er der, og vejene op af Vejle bakkerne i begge ender............
Men den skal jo testes engang så må vi se hvad folk siger, om den kan gå, eller der er ting som skal ændres....SmileSmile
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af bonsai, 28/10-2005 15:10 (#45)

hej gippermand

det vil være fint,hvis du i forbindelse med strækningne vejle-herning også laver "den skæve bane"bramminge-funder.færdes selv hver dag på den nedlagte banestrækning.iøvrigt et flot,flot arbejde indtil nu.

med venlig hilsen
bonsai
brande.
Brugers avatar
bonsai

Begynder

Antal indlæg: 4
Bopæl: brande
Status:

Skrevet af LarsK, 28/10-2005 15:12 (#46)

Til Per

Jeg mener at sporene på stationen i Brande kun består af spor 1 og 2. Det gamle baneområde er vist blevet fjernet inklusiv Remisen og erstattet af en jordvold ved spor 2.

Hilsen LarsK
Brugers avatar
LarsK

Lidt øvet

Antal indlæg: 15
Bopæl: Lemvig
Status:

Skrevet af , 28/10-2005 16:56 (#47)

Hejsa LarsK
Dejligt at se der er flere fra Lemvig området, efterhånden nogle stykker.

Ang. Brande så skulle der være nogle spor endnu, men ikke så tæt som på billedet, og det er også rettet til lidt længere bagud, og Remisen er der endnu, den bliver brugt til Kulturcenter eller noget i den retning, ja hvorfor ikke en Veteranbaneklub som kunne køre turister til Funder, og det var derfor jeg tænkte på om man skulle oplive den lille bane, så hvis nogen ville lave en aktivitet fra denne havde mulighed til det. SmileSmileSmileSmile
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af jimmynielsen, 28/10-2005 17:51 (#48)

Hej Per,

Det er rigtig lækkert at se at ruten Vejle-Struer bliver taget op. Den har jeg kørt tynd de sidste par år da jeg har kæreste i Struer og selv bor i Taastrup. Men jeg mindes ikke at kende stationerne: Grejsdal, Gadbjerg og Fasterholt. Er det gamle, nedlagte stationer? jeg har godt nok set rester af perroner enkelte steder på ruten, men om det er levn fra tidligere stationer, det kan du måske svare på?

God arbejdslyst!
Brugers avatar
jimmynielsen

Medlem

Antal indlæg: 58
Bopæl: Taastrup
Alder: 39
Status:

Skrevet af Jørgensen, 28/10-2005 20:16 (#49)

Jo der er tale om nu nedlagte stationer. Grejsdal var i funktion 1894-1970, Gadbjerg 1894-1979 og Fasterholt 1914-1979.

Mht. banen til Funder så husk at den i de sidste år kun gik til Hjøllund. Den var i øvrigt en del af den skæve bane, der i sin tid gik Bramming - Grindsted - Brande - Funder - Silkeborg - Laurbjerg - Langå.
Jeg mindes dog ikke at have hørt om, at der skulle have været veterantog i Hjøllund nyere tid, og remisen i Brande har jo længe været i brug til kulturelle formål: http://www.remisen-brande.dk/ . Du kan da godt tage den med som godsbane, men som veteranbane duer den ikke.

Hvad angår ejendomsfakta og Herning så kan jeg da sagtens følge de enkelte spor på luftfotos. Bevares de er ikke så tydelige som ønskeligt, men man kan da sagtens skelne dem fra hinanden. Ganske vist er luftfotoene fra sidst i 1990'erne, men så mange nye spor tror jeg næppe, de har lagt i Herning siden da.

Med venlige Herning-hilsner
Leif Jørgensen
Brugers avatar
Jørgensen

Meget øvet

Antal indlæg: 381
Bopæl: København Ø.
Alder: 42
Status:

Skrevet af , 29/10-2005 00:38 (#50)

Så er det første tog ankommet Herning banegård fra Vejle, toget ankom planmæssigt....Bane Gipper stod for et lille traktement i forbindelse med strækningen i Jutland 2005. Pynten kommer på imorgen.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af 95mira, 30/10-2005 19:36 (#51)

gippermand skrev: Så er det første tog ankommet Herning banegård fra Vejle, toget ankom planmæssigt....Bane Gipper stod for et lille traktement i forbindelse med strækningen i Jutland 2005. Pynten kommer på imorgen.

Det er godt med dig Per Pfft Men den hedder nu Jutland 2006
Brugers avatar
95mira

Ekspert

Antal indlæg: 1238
Alder: 35
Status:

MVH
Mikkel

Skrevet af MY1146, 30/10-2005 20:52 (#52)

Hej!

Det ser virkelig spændende ud, glæder mig til at se resultatet på et tidspunkt Wink

Har længe savnet Vejle station, samt hele strækningen igennem Grejsdalen og videre mod Herning

MVH. Kristian Koldsøe
Brugers avatar
MY1146

Medlem

Antal indlæg: 103
Alder: 34
Status:

Skrevet af , 31/10-2005 03:43 (#53)

Lige lidt mere :lol:

Vedhæftede billeder:

Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af , 31/10-2005 03:46 (#54)

Haløjsa
Der kommer meget mere pynt på, bare en forsmag på sagerne.
Det er Dronningens Boulevard ude til venstre, og oppe på toppen starter den nye Motorvej som går mod Silkeborg, den kommer også på. SmileSmileSmile
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af Tjalfe, 31/10-2005 08:56 (#55)

Halløj Wink
Kender godt nok ikke geografien der ovre i Jylland, så vil ikke kommentere om det ligner - ELler i hvertfald om ligner det det burde, men bare sige at det ser godt ud på billederne og det lyder spændende Grin

Hvornår vil Bane Gipper præsentere strækningen?
Er det med eller uden skinnebrud, eller bare det sædvanlige? Haha
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

Redigeret af , 31/10-2005 09:00

Skrevet af MY1146, 31/10-2005 08:58 (#56)

Hej!

Ja, det ser godt ud! Er vi heldige at vi måske også får Herningværket med? Kunne være en god ting da vi jo har vognene Wink

MVH. Kristian Koldsøe
Brugers avatar
MY1146

Medlem

Status:

Skrevet af , 31/10-2005 09:28 (#57)

Hejsa Kristian
Jeg vil næsten mene at det kommer med, alt andet ville da være synd, når vi nu er på disse kanter.
Der er ved at blive lagt spor mod Holstebro, og til Tjalfe, det kan godt være at der er enkelte brud, men sådan er jo skinnerne, men tilgængæld er der fuld hastighed på.

Jeg vil lige sige at selvom jeg går mod Holstebro, skal den anden rute nok komme på bagefter. alså Skjern-Skanderborg
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af Steamhammer, 31/10-2005 12:57 (#58)

Hej Per,

Det lyder da rigtig godt mht. Skjern - Skanderborg, den var jeg selv begyndt på for et par år siden, men RE's irriterende opførsel gjorde at jeg opgav det igen, men jeg har da billeder og kan sikkert overtales til at tage flere hvis du skulle få brug for nogen fra Skanderborg - Ry-kanten, har en del af Skanderborg Station, så hvis du kan få én til at lave den i 3D, så vil det da være rigtig fint! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Antal indlæg: 2332
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af MY1146, 31/10-2005 16:06 (#59)

Hej igen.

Jamen det lyder da bare super, både med ruten til Holstebro, Herningværket og Struer Wink

MVH. Kristian Koldsøe
Brugers avatar
MY1146

Medlem

Status:

Skrevet af KimEast, 31/10-2005 17:17 (#60)

YEAHH! Herningværket og spor dertil og fra , skal da med, nu vi har vogne, og jeg næsten allerede har aktiviteter dertil og derfra *GG* .. Man undres over sig selv, at man ikke for længe siden lærte sig selv at lægge spor, fyld osv.. , nå men skidt, så er jeg bare det bedre til det signal-tekniske og hvad der er i den familie Smile Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hvilken TGV-Tog strækning er den hurtigeste i Frankrig ? Real-Life-Tog 3 04-07-2008 09:51
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: