coca2 skrev: Jeg siger ikke, at der ikke er ting, der kan ændres. Men det er noget, vi skal klare i forhandling med vores arbejdsgivere, siger Ulrik Salmonsen til Newspaq.
en sandhed med modifikationer.. der bør nok stå: at der er
mange ting.....
Ja efter din mening, så er der uden tvivl mange ting der skal ændres.
Jeg har i et tidligere indlæg i denne tråd givet mit bud på dine spørgsmål omkring kravene til lkf uddannelsen.
Så vidt jeg kan se efter at have løbet tråden igennem igen, har du valgt ikke at kommentere det indlæg overhovedet.
Om det skyldes at det ikke just er vand på din mølle, skal jeg ikke kunne sige, men man kunne få mistanken.
Kan du (coca) ikke fortælle mig hvad det helt nøjagtigt er du vil opnå med denne debat, eftersom du i tidligere indlæg og i andre tråde om emnet gør tydeligt opmærksom på, at du ikke selv har intentioner om at blive lkf.?
Er det blot et udtryk for alvorlig mavesurhed eller ligger der noget andet bag.
Som tidligere nævnt mener jeg at kravene sikre dels en relativ god løn for lkf, dels sikre at der er et vist niveau hos de ansøgere der kommer betragtning.
Det kan man selvfølgelig være uenig i, men jeg kunne jo spørge på denne måde:
Jeg har en studenterekasamen med et snit på 7.5 !
Kravet til lægeuddannelsen var da jeg blev student 9.0 og til jordmoder f.eks 9.5, hvis jeg skulle følge den tankegang der bliver givet udtryk for i denne tråd, skulle jeg med rette kunne sige, det kan ikke være rigtig at jeg ikke kan blive læge, jeg fik topkarakter i førstehjælp og desuden kan det vel læres!
Eller hvorfor kan jeg ikke blive jordmoder, jeg har set mange fødsler i fjernsynet, og desuden er jeg selv far?
Uddannelsen til læge eller jordmoder er en videregående uddannelse, og det er uddannelsen til lkf også, derfor er der nogle krav, take it or leave it.
Som nævnt i tidligere tråde er jeg personligt glad for at der er krav til uddannelsen.
Jeg vil meget nødigt se, at uddannelsen til lkf bliver lagt på linie med uddannelsen til buschauffør, hvilket nævnes i oplægget fra udvalget, idet det efter min opfattelse vil gøre det meget vanskeligt at opretholde den løn vi får, samt opretholde det høje faglige niveau der er blandt lkf.
Hermed mener jeg ikke at vores buschauffører er dårligt uddannede, men jeg mener helt personligt at man godt kunne opsætte nogle krav til chauffører også.
Skulle udvalgets anbefalinger blive vedtaget vil lkf uddannelsen blive sidestillet med AMU uddannelsen til chauffør, med det resultat at AMU centrene vil sprøjte lkf ud på stribe, som man gør med chauffører idag.
Det borger efter min mening ikke for kvalitet, undskyld hvis nogen føler sig trådt på, men jeg har selv deltaget i forskellige AMUkurser og stiftet bekendtskab med klientellet på disse kurser og efter min bedste overbevisning var det bestemt ikke
alle jeg ville sætte bag førerbordet på en IC'er.
Håber at have anskueliggjort mine synspunkter forståeligt.
Som nævnt i andet indlæg er det der irriterer mig mest ved denne diskussion, at nogle af debatørerne efter min mening nedgør arbejdet og uddannelsen til, at det kan man nemt lære, hvor svært kan det være, og det går min faglige stolthed for nær, uddannelsen til lkf stiller store krav til såvel teoretisk som praktisk viden, det er ikke bare noget man gør fordi man har haft tog som hobby siden man var barn, eller har modeljernbane hjemme i kælderen.... ja undskyld skæld mig bare ud men det mener jeg.
Der er efter min mening nogen herinde (heldigvis kun få), der mener de er guds gave til jernbanen og det er de muligvis også, men for at bevise det må de lige opfylde kravene til optagelesesprøven, isetdet for at brokke sig i uendelighed.