Tramconsult skrev: Sandt nok.
Det bekræfter desværre samtidig det, du selv har betonet: manglende, sammenhængende plan; for den rejste, du viste mig er forståelig, men samtidig planlægningsmæssigt vansind.
men det fungerer. I hvert fald den ene vej. Og grunden til at det fungerer den ene vej er at jeg starter med det trafikmiddel som har længst tid mellem de enkelte afgange og skal passe sammen med et trafikmiddel med hyppige afgange.
Hjemturen er et helvede. Der kan man i værste fald vente i 20 min. ved lufthavnen.
Tramconsult skrev: Og du havde ikke medregnet turen fra gadedør til stoppested hverken før eller efter.
Det har ingen betydning, da de er helt faste, uanset hvilken linie jeg tager.
Tramconsult skrev: Du sammenligner metro og bus. Men bus er for svag og for lille til en by som København - og metro er fejldimensioneret. Du skal have fat i det koncept, der ligger imellem. Det begynder med S ligesom i 350S.
Skal vi ikke være enige om at Metro er navnet og ikke begrebet på lige præcis den forbindelse der er i København. Den kunne lige så godt hedde regionaltog eller s-tog. Det er blot et førerløst tog som kører i København. Nogengange 1 første sals højde og andre gange nede under jorden. Uanset hvad vi kalder det, så virker det og det er stabilt.
Sporvogne vil ikke komme hurtigere frem end busser på grund af bilerne. Bilerne får du først væk i det øjeblik at der er en fungerende trafikplan for hele regionen. Når det er tilfældet kan vi begynde at snakke om sporvogne, men indtil da, så vil de på grund af begrænsningen til skinnerne være alt for ufleksible. F.eks. hvad når der sker trafikuheld? Det sker dagligt, og så kan en bus dirigeres udenom. Det vil en sporvogn ikke kunne.
Og så vil jeg slutte af med, at jeg kunne da godt tænke mig at sporvogne bliver genindført, men det er mere af nostalgiske end praktiske grunde.