Som almindelig bruger som bare skal pakke UD er det ved første øjekast ligegyldigt om det hedder .zip eller .rar
Men der er altså en hel masse i WinRAR som man måske ikke er opmærksom på i første omgang.
For det første så kan den der pakker med WinRAR sætte hak ved at den skal autentificeres - filen bliver stemplet med det navn som WinRAR-licensen er registreret til.
For det andet har man mulighed for at tilføje mulighed for reperation. Det vil nok godt nok gøre at den fylder noget mere. (ved ikke om det virker - har aldrig haft brug for at muligheden var tilstede, men jeg plejer at slå den til, da det vil være surt hvis den ikke er det og jeg får brug for den)
Dernæst har man mulighed for at tilføje en rimelig lang note - altså en tekst der vises når man åbner filen (jeg bruger det bl.a. i mine aktiviteter)
Man har mulighed for at passwordbeskytte en pakke (det har man også i WinZip)
Man har mulighed for at pakke til selvudpakkende .exe-filer (det har man også i WinZip, men det koster ekstra)
Man har mulighed for at fremstille en fuld installationspakke, som installerere de pakkede filer ned i de rigtige stier under "Programmer" uden at man skal købe andet.
Og meget stor filer kan man pakke i flere filer hvor den første får endelsen .rar mens de efterfølgende vil hedde .r01, .r02, --- .r99 hvis man har behov for det. Hvis man f.eks. har nogle filer der fylder 4 GB men man kun har 4 stk 1 GB USB-sticks....
knudbe
Ekspert
Antal indlæg: 5249
Mvh Knud
--- RailWorks Danmark- Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]
Hmm..... ja alt det der vidste jeg jo ikke, men har heller aldrig haft brug for det. Det med størrelsen, synes jeg er meget ligegyldigt nu om stunder. De fleste har en hurtig internetforbindelse, og de fleste har vel også en harddisk på mindst 160 gb. Og herregud, om filen fylder 40 mb fremfor 45 mb gør jo stort set ingen forskel. Det var vigtigt i 56k modem tiderne....
Nå, men kan godt se at RAR nok er et smartere program end ZIP..... hvis man altså har brug for det.
Dingo
Erfaren bruger
Antal indlæg: 682
Dingo skrev: Og herregud, om filen fylder 40 mb fremfor 45 mb gør jo stort set ingen forskel. Det var vigtigt i 56k modem tiderne....
Nå, men kan godt se at RAR nok er et smartere program end ZIP..... hvis man altså har brug for det.
Det er ikke helt lige gyldigt, nogle fil-servere, har et max antal Mb en fil må fylde, og så er det rart at kunne splitte den..
stigc
Erfaren bruger
Antal indlæg: 680
Men jeg synes at det er godt at man kan snakke lidt om sådan noget også. Derved kommer det frem, at man kan meget mere end blot at pakke og udpakke nogle filer.
knudbe
Ekspert
Antal indlæg: 5249
Mvh Knud
--- RailWorks Danmark- Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]