Så er DEL 3 færdig, den der bruger VDK-ruten, og er mellem Kolding og Oksbøl! -- skal lige finpudse, så kommer den til jer alle. Den ser nem ud (læs SER nem ud!), men er det ikke! Der er plads til kaffepause 2 steder - og ikke andre steder end der - og da man sidder i et MZ-loko, er der ikke ATC inde i cab, så man bruger Track Monitor. Da der heller ikke er ur i cab, bruger man også Next Station boxen, der er et ur. Mellem Lunderskov og Esbjerg er signalsystemet RYS ! -- (Reduceret Ydre Signaler). På dansk betyder det, at U-signalerne er 2-lampers, og slet ikke fortæller næste signals stilling. Til dette har man ATC. Eneste sted et signal fortæller næste signal, er I-signalerne. -- Mellem Esbjerg og Varde er vi i et F-zone område. På dansk betyder det, at her er der forsignaler 800 meter før hovedsignalerne. In real bruger man på den strækning "reduceret ATC". -- Men der kommer en del vejledning i aktiviteten... Og som altid, er der overraskelser og hovedbrud også i den aktivitet!!