Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Jeres mening om Østerport-Sønderborg aktiviteten (DK2000F)

Udskriv debat

Jeres mening om Østerport-Sønderborg aktiviteten (DK2000F)
Skrevet af PBN, 3/11-2006 12:41 (#21)

Så vidt jeg ved laver "compute and save" en precompileret start op situation (ASV filen i aktivitets folderen) så MSTS ikke skal beregne hvor de forskellige tog er samt deres hastighed mm, når man starter aktiviteten.

Til aktivitets byggeren: Det er en udemærket aktivitet du har fået strikket sammen. Jeg er ikke færdig med den endnu, jeg er nået til Fyn, men det ser ud til at virke fint. Jeg havde ikke de store problemer med at loade og finde det materiel der skulle bruges. På den anden side er jeg også blevet klog af skade så alle aktiviteter ryger en tur igennem både Trainstore og Conbuilder før jeg kører dem.
Det er en meget lang aktivitet og for spillerens skyld ville det måske være en god ide med lidt mere trafik foran spillerens tog så man får et par gule eller røde signaler. Det kan måske endda bruges til at lave nogle små forsinkelser som man så skal have kørt ind igen.

Peter Nielsen
Brugers avatar
PBN

Lidt øvet

Antal indlæg: 14
Status:

SV: Jeres mening om Østerport-Sønderborg aktiviteten (DK2000F)
Skrevet af KimEast, 3/11-2006 16:55 (#22)

Hej Torben: Alle de der koder kan vi slet ikke bruge til noget, og Microsoft kan egentligt heller ikke. - Det er mere GRUNDEN til den fejl kommer, der er interessant. - Og en aktivitet der mangler det tog der er i "loose consist", den vil med 100% garanti gå ned med det samme og lave den der fejl. --- Og ang. "compute and save", bruger man den KUN for at lave en ASV file i aktivitets mappen, og som skrevet ovenover, så blir starten af en aktivitet både mere præcis og hurtigere.. Dvs en aktivitet der er fra en tidligere version af en rute absolut ikke bare skal ha "compute and save", men "save as" (og overskrive) først da.. Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af petter, 6/11-2006 18:02 (#23)

Hei
Jeg får beskjed om missing DSB EA 3004/JR A1 ???????
Men det er kanskje bare å gi hele aktiviteten.

Petter
Brugers avatar
petter

Lidt øvet

Antal indlæg: 34
Status:

Skrevet af knudbe, 6/11-2006 19:53 (#24)

KimEast skrev: Og ang. "compute and save", bruger man den KUN for at lave en ASV file i aktivitets mappen, og som skrevet ovenover, så blir starten af en aktivitet både mere præcis og hurtigere..

Vil det sige, at en aktivitetspakke bør indeholde både et .apk og en .asv ???
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af knudbe, 6/11-2006 19:57 (#25)

petter skrev: Hei
Jeg får beskjed om missing DSB EA 3004/JR A1 ???????
Men det er kanskje bare å gi hele aktiviteten.

Petter

Formentlig ikke A1 men AI ?

Er du kommet til at fjerne markeringen for AI/Trafik-filer da du instllerede EA-pakken?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af petter, 6/11-2006 20:47 (#26)

Der var et bra tips,men sjekket at ai filen lå der.feilmeldingen er
DSB EA JR ai/DSB EA 3004 JR Eng,skjønner ikke hvor JR kommer fra??

Petter
Brugers avatar
petter

Lidt øvet

Status:

Skrevet af knudbe, 6/11-2006 21:49 (#27)

JR er forkortelsen for Jens Raaby. Det er ham der har lavet disse skønne EA Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af petter, 6/11-2006 22:50 (#28)

Jeg skjønner jeg har gale EA filer,men har nå har lett overalt , hvor jeg kan finne Jens Raaby sine EA tog.?

Petter
Brugers avatar
petter

Lidt øvet

Status:

Skrevet af zepder, 6/11-2006 23:21 (#29)

EA lokomotiverne ligger her:

http://www.train-sim.org

Du skal være registreret bruger for at kunne downloade fra siden.
Brugers avatar
zepder

Superadministrator

Antal indlæg: 164
Bopæl: Fredericia
Alder: 48
Status:

Skrevet af KimEast, 7/11-2006 20:51 (#30)

Til Knudbe: Well , .ASV filer læste jeg et sted, gør, at starten på en aktivitet blir meget nemmere for MSTS at håndtere!! Man skal IKKE lave en .ASV (compute and save) før man er HELT færdig med en aktivitet, dvs man laver den til allersidst! Især når der er mange ai-toge, og meget "looose consist" , er det en kæmpe fordel med en .ASV file også. -- (mener der står lidt om det i help filen fra MSTS) Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af petter, 7/11-2006 20:59 (#31)

Takk for hjelpen med togene,men jeg jeg kommmer heller ikke langt før feilmeldingene kommer.

Petter
Brugers avatar
petter

Lidt øvet

Status:

Skrevet af knudbe, 7/11-2006 21:38 (#32)

KimEast vedr. .ASV:

Men vil en .ASV-fil så ikke være maskin-afhængig? - altså at den skal laves (foretage beregningerne) på den maskine hvor aktiviteten køres?

Og tjekker MSTS selv om der ligger en .ASV-fil i aktivitetsmappen så den bruger den i stedet for .ACT-filen?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af knudbe, 7/11-2006 21:41 (#33)

petter skrev: Takk for hjelpen med togene,men jeg jeg kommmer heller ikke langt før feilmeldingene kommer.

Petter

Har du installeret EA'erne fra http://www.train-sim.org ?
Hvilke fejl får du nu?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af KimEast, 8/11-2006 02:54 (#34)

Æhm Knud.. Nu blir det teknisk! - Ved ikke, om en .ASV file blir lavet forskelligt fra maskine til maskine, hvis den laves lokalt på maskinerne. eneste jeg har set er, at den laves af aktivitetsbyggeren! -- Ligger der en .ASV bruger MSTS den file til at STARTE ai-togene i aktiviteten med, så alle ai-toge starter præcis som de skal, eller starter senere som de skal. MSTS kan bedre styre de ting teknisk, hvis der er en .ASV.. men der skal sandelig også være en .ACT file, der ligger en masse andre ting, feks placeringen af "loose conists". Så begge filer bør være der, hvis ruten/aktiviteten er oppe på DK2000F størrelsen! Smile Er .ASV filen der ikke, sker der ikke det store, kun, at den skal bruge mere tid/kræfter på at få alt startet op rigtigt via .ACT filen alene! Smile -- Fandt dette::"ASV's are the file that tells MSTS where traffic is before the beginning of the activity, so it doesn't have to figure that out while loading. It shortens load time slightly. They are made when you hit Compute and Save in the Activity Editor." -- Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af TorbenD, 8/11-2006 09:44 (#35)

Lige for at få det helt på det rene.
Jeg er meget ked af at jeg evt. skulle være årsag til at der desværre er kommet så meget rør omkring en aktivitet og om hvordan fejl opstår. Nu har jeg lige holdt mig fra MSTS i nogle dage for måske at kunne se de opståede problemer med friske øjne. Jeg har lige forsøgt og gører de ting som er beskrevet, men kæden hopper af nor der bliver talt om de forskellige filer. Kunne det ikke lada sig gøre og fortælle lidt om hvordan man kommer i forbindelse med ASV filen så man kan se hvad der mangler??.
Jeg mangler eng. og ai filer til EA 3010 til tros for at jeg har EA mulitpak og de to andre.
TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem

Antal indlæg: 137
Bopæl: Solrød Strand
Alder: 64
Status:

Skrevet af KimEast, 8/11-2006 17:11 (#36)

Æhm, Torben. .ASV filen er en Virsuel Basic kode-ting , som du ikke kan se nogetsomhelst fornuftigt i. Den anden, .ACT , der ligger de ai-ruter der er lavet, men ikke hvad for toge der bruges... nederst i filen de "loose consist" der måtte være i aktiviteten. Resten der er brugt, er i .CON filer, i mappen CONSISTS . Hvis man sætter den mappe til at vise de nyeste øverst, så har du samlet de nyeste øverst.. Ai-filer skal ind og ligge sammen med de andre .eng filer, i selve togets mappe. -- Da du stadig får fejl, må du ha noget placeret forkert i mapperne ! Sad
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af TorbenD, 8/11-2006 19:45 (#37)

ok. Det lyder da lige til hvis man forstår det. Jeg gør det ikke men lad det nu ligge. Jeg mangler lige en eng fil til EA 3010. Hvem har den???????
Jeg tror at jeg vil ligge en tråd ind omkring det med Ruter, aktiviteter m.m. en af dagene
TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem

Status:

TorbenD

Skrevet af MartinH, 8/11-2006 23:26 (#38)

Også jeg synes det er ret frustrerende, at hente en aktivitet og få den til at fungere.

Har spekuleret lidt over problemmet. Kan det mon skyldes, at udbudet af materiel ikke er særlig venligt i forhold til aktivitetsbyggerne Angry

En aktivitetsbygger har en masse dejlige maskiner på sin computer, med tilhørende VIA, Alias og hvad det altsammen hedder.
Aktivitetsbyggeren skriver en materialeliste. Glad oploader han aktiviteten. SÃ¥ kommer der den ene fejlmelding efter den anden. Man skriver i Forum om fejlen - aktivitetsbyggeren bliver lidt forvirret. Shock

Var det mon muligt, at aktivitetsbyggeren ud over selve maskineriet også fortæller, hvad der ellers er af ting og sager der skal med.

Eller endnu bedre. Kunne man forestille sig en mere omfattende readme-fil, der mere præcist fortalte, hvilken garniture der hører sig til :top:

Undskyld, hvis jeg ikke har fattet en hylende sk.. af det hele :roll:
Brugers avatar
MartinH

Medlem

Antal indlæg: 95
Bopæl: Albertslund
Alder: 85
Status:

Skrevet af knudbe, 9/11-2006 01:33 (#39)

TorbenD skrev: ok. Det lyder da lige til hvis man forstår det. Jeg gør det ikke men lad det nu ligge. Jeg mangler lige en eng fil til EA 3010. Hvem har den???????
Jeg tror at jeg vil ligge en tråd ind omkring det med Ruter, aktiviteter m.m. en af dagene
TorbenD

Hej Torben,

Der findes i hvert fald to forkellige EA-pakker.
Vil du med stifinder gå ind i denne mappe:
C:\Programmer\Microsoft Games\Train Simulator\TRAINS\TRAINSET

Her har du en masse mapper. Hvilke af nedenstående mapper har du:
DSB EA 3010
DSB_EA_JR
DSB_EA_JR_AI

Hvis du kun har den midterste mappe, så har du ikke haft tjekmærke ud for AI-filer da du installerede pakken, og så er det kort og godt bare at installere den igen med tjekmærke
Hvis du kun har den øverste mappe, så er det det gamle AE-togsæt du har, og det kan ikke længere downloades, hvorfor det nok ikke bør benyttes til nye aktiviteter. Men der liger aå vidt jeg husker AI-filer som standard.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af TorbenD, 9/11-2006 08:37 (#40)

Hej Knud.
Jeg har EA Multi pack, EA multi Pack 1 og EA Multi Pack Patch. Alle uden MSTS Bin filer. Kan det være der den er gal??
Ellers ved jeg ikke hvad jeg ellers skal gøre. Når jeg bruger stigfinderen finder jeg godt nok EA 3010 med ai filer men den virker ikke. Fejlen kommer under opstarten også.
TorbenD
Brugers avatar
TorbenD

Medlem

Status:

TorbenD

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg