Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
RV2309

Udskriv debat

RV2309
Skrevet af knudbe, 30/8-2006 20:43 (#21)

Jeg startede selv lidt på samme måde i december 2005 Smile
Og det er nok lidt af en satsning at installere MSTS ovenpå en gammel defekt installation... men lad os krydse fingre.
De editorer som er med får du ikke frem ved at starte MSTS. Du skal ind via Start >> Programmer >> Microsoft Games >> o.s.v. da det er en separat programstart for disse.

Og du bli'r sikkert god - men medmindre Kujus nye trainsimulator slår MSTS med mange længder så vil der stadig være mange som kører MSTS. Men umiddelbart så ser jeg Kujus som en længe tiltrængt opdatering af MSTS.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: RV2309
Skrevet af carlove, 30/8-2006 23:23 (#22)

Hør Knud, Kujus er det det som skulle have været igang for et godt stykke tid siden ? det følges måske med de forsinkede DSBtog fra Italien ?
Wink Wink Wink
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger

Antal indlæg: 594
Bopæl: København SV.
Alder: 92
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

Skrevet af gizmodk, 30/8-2006 23:27 (#23)

Nå - så fik jeg geninstalleret hele MSTS og jeg skal komme efter dig - og nu er jeg desværre tilbage, hvor jeg startede:

This package requires a route called Denmark 2000, UID DK2000

Sgu da også.. :evil:

Hvordan f... kan det være SÅ besværligt??

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem

Antal indlæg: 130
Bopæl: København
Alder: 56
Status:

Skrevet af carlove, 30/8-2006 23:37 (#24)

Prøv at geninstallere igen, det har før hjulpet mig, dont give up. Grin Grin Grin
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger

Antal indlæg: 594
Bopæl: København SV.
Alder: 92
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

Skrevet af gizmodk, 31/8-2006 08:35 (#25)

Du kan da ikke seriøst mene, at jeg skal sidde og installere og fjerne igen indtil det virker? Shock

Der MÅ da være en forklaring på, at det ikke virker. Ellers begynder jeg da at tro, at jeg har valgt det forkerte "legetøj"

Depressionen begynder så småt at brede sig på Amager - SUK!! Sad Sad

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem

Status:

Skrevet af KimS., 31/8-2006 10:34 (#26)

Ja ja, hvor svært kan det være. Den stakkels mand sendes fra herodes til pilatus
gennem train store og jeg ved ikke hvad.
Hvorfor skal det være så indviklet.................... Nåå jo, derfor. Nu ser jeg det.

Læs denne : http://www.tog-sim.dk/dl/398 . Så enkelt kan det gøres, men kun
hvis forfatteren har husket at gøre opmærksom på, hvilken version af ruten,
aktiviteten er bygget til og det har han selvfølgelig.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af gizmodk, 31/8-2006 13:22 (#27)

Hej Kim!

Det var denne guide jeg egentlig startede det hele med, men jeg nåede ikke længere end til at forsøge at unpack'e apk-filen - så får jeg besked om, at den tilsyneladende ikke kan finde ruten (og jo - jeg HAR hentet fix'et og installeret det)

Det slår mig, at jeg selvfølgelig ikke har prøvet med andre ruter end DK2000E, og jeg har selvfølgelig heller ikke prøvet at gen-downloade DK2000E (Evt fra et andet site) bare for at være sikker på, om der skulle være problemer med mit første download

Lige nu sidder jeg og overvejer at prøve med en anden rute - bare for at se...

Nogen, der kan anbefale en lille, nem rute? - Gerne med aktivitet(er), der ikke kræver flere timers materiel-download :lol:

Mvh Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem

Status:

Skrevet af Haddok, 31/8-2006 14:15 (#28)

ja du kan prøv s- togs ruten der mener jeg ikke der er meget der skal downloades Smile
Brugers avatar
Haddok

Meget øvet

Antal indlæg: 292
Bopæl: Smidstrup
Alder: 51
Status:

Skrevet af KimS., 31/8-2006 14:32 (#29)

Hmm, der er noget galt i din installation. Har lige forsøgt aktiviteten selv, den piskede bare på plads.

Og så spørger jeg bare en lille smule dumt.
1. Du er selvfølgelig helt sikker på, at det er DK2000E, du har installeret? Se readme filen i rutemappe.
2. Du har kørt install.bat filen manuelt? ( Den skulle ellers virke, nå den er kørt automatisk ).
3. Du har oprettet en mappe til installation af aktiviteter ( for nemheds skyld ), i rutemappen?
4. Du har lagt " TSUnpack-fix " i UTILS mappen og klikket på den, så den i et lille vindue skriver noget med " Bugs is fixed "?
5. Kopiere " TSUnpack " til mappen " Installation af aktiviteter "?

Til sidst lægger du den aktivitet du vil have installeret i samme mappe, som TSUnpack. Derefter tager du fat i APK filen
med venstre musetast holdt nede og før den hen over TSUnpack.
Når den er der, slipper du og installationen køre af sig selv.

Tjek lige det hele.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af gizmodk, 31/8-2006 14:41 (#30)

Hej Kim!

Jeg kan sige ja til det hele!
Nu sidder jeg godt nok på jobbet, men jeg har forsøgt at være yderst grundig, så jeg kan stadig huske hvert step..
Det er helt sikkert DK2000E, for jeg kan køre tog på Sønderborg-Tinglev, og jeg kan fostå, at det først blev lavet på E'eren. Den hed forøvrigt "Denmark 2000 E (Sønderborg)" på splash-screen'en da jeg installerede den.
Som du kan se lidt længere oppe i tråden lurer jeg lige på at prøve med en anden rute bare for at se, om der noget galt med min rute-installation - det er der jo noget, der kunne tyde på, selvom jeg fint kan køre "Explore Route"

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem

Status:

Skrevet af BlackChart, 31/8-2006 18:01 (#31)

Nu kunne det vel ikke tænkes at du f.eks. har installeret spillet i C:\XXX\YYY og flyttet det derfra til et andet katalog, vel?

I så fald kan jeg god forstå at det ikke virker....MSTS må IKKE flyttes efter installation med mindre du har forstand på at redigere din reg.database da den henter installations stien derfra...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af KimS., 31/8-2006 20:45 (#32)

Så vidt jeg kan udlede af Steen's indlæg, virker DK20000E i Explore, så den er vist go' nok.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af BlackChart, 31/8-2006 21:00 (#33)

Ja, men TSUnpack vil i så fald ikke kunne finde det rigtige katalog, og vil derfor sige at ruten ikke er installeret...Du kan sagtens køre spillet, men externe applikationer der SKAL bruge kataloget fra reg.db. vil ikke virke...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af knudbe, 31/8-2006 22:48 (#34)

carlove skrev: Hør Knud, Kujus er det det som skulle have været igang for et godt stykke tid siden ? det følges måske med de forsinkede DSBtog fra Italien ?
Wink Wink Wink

Nej carlove, den er sandelig ikke forsinket. Release har hele vejen igennem været fastsat til november 2006 og jeg har ikke hørt at den skulle være forsinket.

Og så tilbage til problemet med aktiviteten til DK2000E: Det lyder jo fuldstændig skørt det her....

Hvad med denne:
http://tog-sim.dk...
Det er også en aktivitet til DK2000E. Kan den installeres?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af KimS., 1/9-2006 01:42 (#35)

Det kan godt være, at du har ret Morten. Jeg har ikke erfaringer med, at flytte MSTS fra et drev til et andet Cool

Så må vi, for at ingen skal misforstå slige ting fastslå, at man må ikke flytte en MSTS installation, eller
for den sags skyld slette en MSTS installation manuelt.

Grunden til at dette ikke må foretages manuelt er, at MSTS under installationen, lægger oplysninger
om sig selv, i registrerings databasen. Hvis man efterfølgende foretager sig noget som helst med basis
installationen af MSTS manuelt, går der for alvor ged i den, så gør det ikke.
Skal MSTS slettes eller flyttes, gøres det med CD'en, intet andet.

For lige at rette en sidste ting, vedr. en MSTS installation.
Jeg har læst et sted her på denne site, at en eller anden foreslog, at geninstallere oven i den gamle
installation. Det kan man ikke.
MSTS sletter altid det den selv har installeret først, inden den laver en ny installation. Dvs. at alt der
efterfølgende er installeret, ikke berøres af en afinstallation, DOG sletter den alle .CVF filerne
i diverse cabview mapper.
Hvorfor? Godt spørgsmål. Ved det ikke. MSTS gør hvad den vil og også dette.
Så. Gem alt efterinstalleret materiel laaaangt væk, eller zip det ned, før afinstallation af MSTS.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af gizmodk, 1/9-2006 10:36 (#36)

Lad så mig lige slå fast, at mit "ustrukturerede" forsøg på at installere MSTS oveni den gamle installation ikke lykkedes! Jeg slettede ALT og geninstallerede helt fra bunden - så er det vist slået fast Smile

Jeg har (naturligvis) heller ikke flyttet filerne på disken. MSTS er blevet installeret i default-dir: c:\program files\Microsoft Games\Train Simulator\

Eneste tidspunkt, hvor jeg har flyttet noget, er når jeg har installeret materiel. Jeg synes, at det er svært at gennemskue præcis hvilken sti man skal angive til installationen (når det sker med en exe-fil), så jeg plejer at sende det hele til c:\unpack og så flytte det hele derfra og ind til MSTS - det ser indtil videre ud til at have virket - jeg kan da i hvert fald teste materiellet med ConBuild og køre det på DK2000E med "Explore Route"

Vi er da forhåbentlig ikke ude i et eller andet åndssvagt ptoblem med, at MSTS (eller rettere: tsunpack.exe) ikke kan køre under Windows XP Prof SP2 osv...?

Mit næste skridt bliver, som beskrevet tidligere, at prøve med en anden rute.

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem

Status:

Skrevet af BlackChart, 1/9-2006 10:46 (#37)

Det er yderst mærkværdigt det der...
Kører den selv på WinXP Pro SP2 så det skulle ikke være problemet...

Jeg vil gerne lige have dig til at tjekke om den path der står i din reg.db. stemmer overens med der hvor spillet ligger, men det kræver at du gør NØJAGTIGT som jeg skriver, og IKKE sletter/ændrer noget da din maskine i så fald vil kunne gå helt ned og skulle geninstalleres.

Tryk: Start -> Kør...
Skriv: regedit og tryk ENTER

I programmet gør du så følgende:
I venstre vindue dobbeltklikker du på HKEY_LOCAL_MACHINE -> SOFTWARE -> Microsoft -> Microsoft Games -> Train Simulator -> 1.0
Nu skal du i højre side finde den linie der starter med Path den skulle gerne have en værdi der svarer til der på din maskine hvor MSTS er installeret.

Stemmer dette IKKE overens kan du dobbeltklikke på Path og ændre den manuelt så den svarer til det rette sted på maskinen...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af Haddok, 1/9-2006 11:31 (#38)

kom til og tænke på om der kunne være en download fejl i selve aktiviteten bare en tanke
Brugers avatar
Haddok

Meget øvet

Antal indlæg: 292
Bopæl: Smidstrup
Alder: 51
Status:

Skrevet af gizmodk, 1/9-2006 11:36 (#39)

Jeg skal lige tjekke, når jeg kommer hjem til PC'en igen.

Jeg regner med at tage en dyb indånding og så installere det hele igen, så den er helt "fresh.." Wink

Ellers må jeg vel ud og drikke så mange OM'ere, at jeg TROR, at det virker :lol:

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem

Status:

Skrevet af gizmodk, 1/9-2006 11:40 (#40)

Hej Henrik!

Jeg har prøvet med forskellige aktiviteter til DK2000E med samme kedelige resultat (har dog endnu ikke prøvet knudbe's forslag nævnt overfor.

Derfor er et af mine næste projekter at prøve med en anden rute - bare for at konstatere, om der skulle være en eller anden form for fejl i mit kopi af DK2000E..

/Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem

Status:

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode: