Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Om waiting point, passing path's osv osv

Udskriv debat

Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af lbr40, 26/11-2005 20:26 (#21)

Så nemt tror jeg nu ikke det er, Knud. Det er AI-togets placering foran rødt signal i samarbejde med RP, der skaber gennemkørsel for player-toget.
Når AI-toget ikke "kommunikerer" med RP, så tror jeg ikke, det virker.
Jeg prøver "lige" at lave en lille aktivitet på Denmark 1.0b path 8, for at se resultatet. Jeg er bare blevet nysgerig. Smile
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: Om waiting point, passing path's osv osv
Skrevet af lbr40, 27/11-2005 01:53 (#22)

Nu har jeg lavet 2 test-aktiviter, hvor RP er placeret i hver sin ende af et perronspor. Ved testkørsel viser det sig, at placering af RP tilsyneladende ikke spiller den store rolle, idét der i begge tilfælde er grønt signal for det gennemkørende tog og rødt for det holdende tog.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af KimEast, 27/11-2005 02:03 (#23)

Kører vi i ring nu?? Så er vi jo tilbage til udgangspunktet, at to gange RP gir rødt signal, enten før et I-signal, eller ved et PU'signal. Ved PU'signaler er det specielle dog, at der helst kun skal være 1 af dem. Har prøvet at sætte i første blok, og pilen i Monitor var sgu i 2.blok helt fremme. Og så duede systemet slet ikke Sad .. Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af knudbe, 27/11-2005 11:29 (#24)

Men der skal vel også helst kun være et PU-signal?
Jeg ved godt at der på Denmark 1.0b er 2 på Hbh.H., men det er vel ikke normal standard?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af lbr40, 27/11-2005 20:23 (#25)

Hej alle.

Jeg har i dag uploadet en lille prøve-aktivitet med navnet "Gennemkørende EC-tog" under gruppen Danske Aktiviteter beregnet til selvstudium på ruten Denmark 1.0b.
Formålet er at vise, at det egentlig ikke er så svært at lave et element i en aktivitet, hvor et tog skal vige for et andet. I AE kan du se, hvordan de 2 Reverse-Points er anbragt på spor 1 på Næstved st.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af KimEast, 27/11-2005 21:39 (#26)

Til Knud: PÃ¥ KbhH er der i virkelighedens verden faktisk en del, faktisk hele 5 PU'er i spor 8. -- I Roskilde er der IRL 4 styks mod vest ihvertfald. ... Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af knudbe, 27/11-2005 23:04 (#27)

lbr40 skrev: Hej alle.

Jeg har i dag uploadet en lille prøve-aktivitet med navnet "Gennemkørende EC-tog" under gruppen Danske Aktiviteter beregnet til selvstudium på ruten Denmark 1.0b.
Formålet er at vise, at det egentlig ikke er så svært at lave et element i en aktivitet, hvor et tog skal vige for et andet. I AE kan du se, hvordan de 2 Reverse-Points er anbragt på spor 1 på Næstved st.

Nu har jeg ikke downloadet aktiviteten, men er konklussionen ikke at den metode jeg anførte godt kan benyttes?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af lbr40, 28/11-2005 01:12 (#28)

Hej Knud,
knudbe skrev: Hvorfor skulle det egentlig ikke virke?
Hvis jeg selv kommer til at bakke, så påvirker det jo signalerne fremad hvis der er trafik. Tror du ikke også det gælder for et AI-tog?

Efter mine forskellige afprøvninger og placeringer af RP på vigespor, skulle det så ikke have nogen indflydelse på afviklingen af gennemkørsel og signalsætning før og efter vigesporet. Det skal dog nok siges, at startpunkt for begge tog (player og AI) skal være minimum 2-3 signalblokke fra passagestedet, for at signalerne virker som de skal.
I en aktivitet, som jeg ikke har oploadet, havde jeg flyttet RP frem til starten af vigesporet, og resultatet blev det samme, når RP placeres i starten af vigesporet.
Man har da lov til at blive en lille smule klogere på MSTS. Grin
Men Knud: Prøv alligevel at DL aktiviteten.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af Tjalfe, 28/11-2005 01:27 (#29)

Kan du ikke frem trylle et eksemplar af aktiviteten til DK2000 så jeg også kan se hvad du har rodet ved? Grin
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

Skrevet af lbr40, 28/11-2005 11:24 (#30)

Hej Tjalfe,

Det prøver jeg da lige, men p.t. har jeg lidt svært ved at få gang i DK2000c, da jeg har en "Train world initialization failed" -fejl på netop den rute.
Jeg regner med også at lave en til ruten NDK4.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Spring til debat:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MariaDB server version for the right syntax to use near 's osv osv' IN BOOLEAN MODE) AND thread_id != 4254 AND tf.forum_access = '0' O...' at line 4
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: ' class='textbox' style='font-size:11px;width:99%' onclick='javascript:this.select();' />