Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Aktivitet LJ 1720

Udskriv debat

Aktivitet LJ 1720
Skrevet af , 17/7-2005 12:09 (#21)

Hej Venner.

Jeg takker for de pæne ord/og hjælp,det er en stor jungle der ude med alle de links,jeg retter disse,og beklager fejlen.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

SV: Aktivitet LJ 1720
Skrevet af knudbe, 17/7-2005 13:01 (#22)

Så nu har jeg fået UD_DRMO på plads, og nu kører aktiviteten. Rigtig flot start vil jeg sige Smile

Og aktiviteten skal vist bruge "Trains\Trainset\DSB Habbillns\" men den der hentes i linket kommer til at ligge i "Trains\Trainset\DSB Habbillns\DSB Hbbillns 245 7 110 v1.0\"
Det er to forskellige vogne og måske skal begge bruges, men i hvert fald skal "Trains\Trainset\DSB Habbillns\" bruges og det er ikke den der henvises til i linket.

Jeg er foreløbig nået til Saxkøbing, og jeg er tre minutter bagud. Syntes at det er svært at oveholde hastigheden hvis tidsplanen skal passe.

Syntes i øvrigt at det IC2 er et skod-tog rent køremæssigt. Estimeret hastighed giver meget store udsving og det kan jo ikke bremse! Jeg kunne sætte igang uden problemer selv om togbremsen stod til 50% - og det var ikke med vilje.

Bruger I andre også tastaturet til at køre med eller har I anskaffet joystick eller sådan noget???
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af , 17/7-2005 13:10 (#23)

Knudbe..... ja bruger også tastaturet Smile men jeg har jo så ikke prøvet at kører denne aktivitet endnu... da jeg selv har liget travlt for tiden Smile men jeg vil da prøve den på et tidspunkt...
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af , 17/7-2005 13:16 (#24)

Hej Venner.

Må jeg lige tilføje at jeg ikke kan gøre for at der er problemmer med den nye IC2,da det ikke er mig der har bygget dem/og testet dem,så i tester burde nok have testet den noget mere inden der blev frigivet,så HEC,Kim S. prøve at teste den igen,da flere har problemmer med at bremse,men ellers må i andre som har problemmer med dette skrive til dem!

Materiele listen er rettet,jeg har nok sovet i timen,eller varme,jeg har testet linkene er de er ok her hos mig,de er klar hos mig nu,og kommer sikkert op senere her,og hos Erich,samt gipper,Per.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af knudbe, 17/7-2005 13:39 (#25)

ljbanen skrev: Hej Venner.

Må jeg lige tilføje at jeg ikke kan gøre for at der er problemmer med den nye IC2,da det ikke er mig der har bygget dem/og testet dem,så i tester burde nok have testet den noget mere inden der blev frigivet,så HEC,Kim S. prøve at teste den igen,da flere har problemmer med at bremse,men ellers må i andre som har problemmer med dette skrive til dem!

Ups, jeg håber ikke at du tog det som en kritik af aktiviteten. Bemærkningen burde nok have været under Materiel-foraet, men nu var det blot en generel kommentar omkring kørslen af aktiviteten.

I øvrigt, så kørte jeg nogenlunde omkring max-hastighed, men det er svært at overholde køreplanen. Er det bare mig der ikke har træningen på ruten, eller er det rent faktisk en stram køreplan?

ljbanen skrev: Materiele listen er rettet,jeg har nok sovet i timen,eller varme,jeg har testet linkene er de er ok her hos mig,de er klar hos mig nu,og kommer sikkert op senere her,og hos Erich,samt gipper,Per.

Det er nok varmen Wink men ellers så kan det være sværet at få alt med på sådan en liste. Reelt set bør man nok - for at være helt sikker - fjerne alt materiel fra sin installation og starte forfra når man laver en aktivitet. - men hvem gør det Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af BlackChart, 17/7-2005 14:21 (#26)

Jan, du skal lige uploade igen.
Du skal skrive en beskrivelse og ikke en besked til mig.

Jeg kan ikke genbruge billederne fra de gamle aktiviteter da de er slettet sammen mdd aktiviteterne.
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af , 17/7-2005 15:29 (#27)

Hej Knud.

Du må heller ikke tro at jeg mente at du skriver som om det er min aktivitet giver problemmer med den nye ic2.
Nu tænker jeg også på om selve den gamle ic2 kørte på en anden måde end den nye,jeg tror lige jeg kørere aktiviteten igennem først,det kan jo være at tiderne skal ændres til den nye IC2'er,det tænkte jeg ikke meget over at der kan være forskel på selve de to forskelige ic2'er,så jeg beder alle om at vente med at bruge den nye til jeg lige tester,så slet dem,til i får ny info her.
Jeg beklager meget,det skal nok blive iorden.

Ja Morten jeg sender dem til dig i upload på alt er som det skal være.

Undskyld.

Stand By.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af Ghosttrain, 17/7-2005 15:40 (#28)

Hej Knud
Et godt hint med IC2, brug den dynamiske bremse til at standse toget med indtil du når ca 5 km/t først herefter skal du bruge trykluftbremsen.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af knudbe, 17/7-2005 15:58 (#29)

Hej Erich,
Jeg bruger altid den dynamiske bremse når der er en sådan. Men jeg kunne godt bruge nogle retningslinier for hvordan man bruger den optimalt. F.eks. hvornår er det bedst at slå den til, og hvor mange procent ved en given hastighed?
Specielt syntes jeg at det at angive noget i procent sammen med noget dynamisk er lidt modsigende så jeg har ikke helt fattet hvad det egentlig drejer sig om Shockops:
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af , 17/7-2005 16:08 (#30)

I selve aktivitetet bremser jeg stille og roligt ca.1,30 km før jeg når stationen,og ligger så med en fart på omkring 60-70 km/t.
Fart % ja med den gamle lå jeg med 10-20 % men med den nye ved jeg ikke lige nu.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af , 17/7-2005 16:11 (#31)

Glemte at sige at køreplanen,samt Passager er testet op til 6 gange af Testerne,og mig selv sagde hunden,derfor kom tiderne til at se ud som de gør,men som skrevet tester jeg lige med den nye ic2'er.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Status:

Skrevet af Ghosttrain, 17/7-2005 16:12 (#32)

Hej Knud

Den dér med procenterne er vist en MSTS-ting. Men derudover bruger jeg den dynamiske bremse på denne måde: Ved en hastighed på ca 110 kmt/t sætter jeg den dynamsiske bremse på 12% ved forsignalet/800 m mærket. Dette plejer at have nedbremset toget til omkring 55 km/t når jeg når frem til indkørselssignalet. Nu løsner jeg bremserne helt igen og lade toget trille indtil det er ca 150 m fra perronenden.
Her bruger jeg så igen den dynamsike bremse og igen med 12% bremsekraft. Dete pleje at gøre at toget standser nogenlunde der hvor jeg vil have det, og først når toget når under 5 km/t bruger jeg trykluftbremsen.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af knudbe, 17/7-2005 17:16 (#33)

Det vil sige at du bruger musen, eller har du en anden teknik?
Min dynamiske bremse (A) giver for et tryk hhv 10% 33% ...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Spring til debat: