Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Uret

Udskriv debat

Uret
Skrevet af Christian17, 24/6-2006 11:00 (#21)

Bab skrev: Hvis svaret er, at det er en MSTS fejl, så ville fejlen opstå tilfældigt på alle ruter.
Bab

Sådan som jeg oplever/har oplevet den fejl, så afhænger det af den måde aktiviteten er lavet på - man kan sagtens være "heldig" at en aktivitet kører uden problemer med tiden og andre gange gør den ikke - som du siger helt tilfældigt.

Det er derfor jeg siger, at det nok bliver meget svært, at finde en løsning, medmindre man kan trylle med MSTS...og det tvivler jeg på.
Brugers avatar
Christian17

Ordstyrer

Antal indlæg: 1059
Bopæl: Århus N
Alder: 37
Status:

Med venlig hilsen
Christian Krone
Webmaster http://www.banebilleder.dk

SV: Uret
Skrevet af knudbe, 24/6-2006 11:37 (#22)

Jeg tror ikke på at det er aktiviteten.

Jeg har lige gennemkørt aktiviteten igen med Rail Driver, og der var afvigelsen nu kommet ned på 8 sekunder, som holdt hele vejen.

Det kan måske ligge i materiellet?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af Holbrook, 24/6-2006 11:58 (#23)

Bab skrev: så ville fejlen opstå tilfældigt på alle ruter. Det er jo det, den IKKE gør

Jeg har en enkelt gang haft problemer med uret i en aktivitet på en af standardruterne.

Hvis vil have et ordentligt svar så skriv spørgsmålet på http://www.train-sim.com
Brugers avatar
Holbrook

Ekspert

Antal indlæg: 1657
Bopæl: Ballerup
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk

Skrevet af Christian17, 24/6-2006 12:25 (#24)

knudbe skrev: Jeg tror ikke på at det er aktiviteten.
Jeg har lige gennemkørt aktiviteten igen med Rail Driver, og der var afvigelsen nu kommet ned på 8 sekunder, som holdt hele vejen.

Der er ingen entydig tendens i noget af det, det er så tilfældigt hvor mange sekunder/minutter det svinger i mellem...
Jeg kørte f.eks. en aktivitet på den nye OKMJ. Første halvdel af aktiviteten var jeg bagud ca. 1 minut og da jeg var omkring Kerteminde, tror jeg det var - var det nogle få sekunder det drejede sig om. Jeg kørte ikke hurtigere end tidligere...
Iøvrigt sker det jo sjældent, at man IRL oplever tog, der kommer på det exacte tidspunkt - tror også vi er mange af de "gamle" MSTS'ere, der har lært at leve med den bug, det nu er.
Brugers avatar
Christian17

Ordstyrer

Antal indlæg: 1059
Bopæl: Århus N
Status:

Med venlig hilsen
Christian Krone
Webmaster http://www.banebilleder.dk

Skrevet af knudbe, 24/6-2006 13:26 (#25)

For lige at være sikker på at vi alle taler om den samme ting...

Jeg vedlægger lige et billede. Dette er den første station på ruten.
Som det fremgår er jeg afgået fra Esbjerg kl. 17.26.02
Idet klokken rent faktisk kun er 17.26.01 så kan jeg jo ikke være afgået som anført.

Det er afvigelsen mellem de to tidspunkter som kan være helt op til 5-6 minutter - har fået oplyst fra en anden at der endda har været en forskel på 20 minutter mellem den tid som vises som aktuel tid og den tid der stemples under ankomst/afgang.

Det er disse afvigelser som vi oplever på nogle ruter og ikke på andre.

Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af ADU, 24/6-2006 18:51 (#26)

Ja Knud - det er lige netop det jeg oplever i de aktiviteter jeg har lavet til OKMJ. Men kun når jeg ændrer ankomst/afgangstider - og det bliver man stort nødt til for at køreplanen skal passe.
Jeg har set den samme opførsel ved andre ruters aktiviteter.
Det generer egentlig ikke mig, for jeg kører ikke før der fløjtes til afgang, uanset hvad uret viser.
Så vi kan vel bare lære at leve med det. Uret har vel kun mere betydning for planlægning af aktiviteter.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet

Antal indlæg: 394
Status:

Skrevet af ADU, 24/6-2006 18:52 (#27)

Ja Knud - det er lige netop det jeg oplever i de aktiviteter jeg har lavet til OKMJ. Men kun når jeg ændrer ankomst/afgangstider - og det bliver man stort nødt til for at køreplanen skal passe.
Jeg har set den samme opførsel ved andre ruters aktiviteter.
Det generer egentlig ikke mig, for jeg kører ikke før der fløjtes til afgang, uanset hvad uret viser.
Så vi kan vel bare lære at leve med det. Uret har vel kun mere betydning for planlægning af aktiviteter.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet

Antal indlæg: 394
Status:

Skrevet af Henrik_F, 24/6-2006 19:46 (#28)

Problemet med uret er blevet diskuteret på udenlandske sites også...fandt lige det her link til en forum tråd:
http://www.railpa...t14368.htm

Kort sagt så er der 2 ure i MSTS, der ikke altid kører synkront pga. at togets fysiske egenskaber som f.eks. hastighed kun bliver kalkuleret hvert 10. millisekund. Dette kan dog sættes lavere i filen default.wag, der ligger i .../Trains/Trainset/default mappen, og så skulle problemet i teorien blive mindre. Uheldigvis kan det gå ud over frameraten, men nu har jeg sat den til 5 millisekunder og kunne ikke se nogen forskel på framerates. Det bevirker også at toget kører mere realistisk i forhold til hastigheden på speedometeret og den afstand man kører, men det er forklaret i ovenstående link.

Henrik Fredborg
Brugers avatar
Henrik_F

Lidt øvet

Antal indlæg: 47
Bopæl: Aalborg
Status:

Skrevet af knudbe, 24/6-2006 20:42 (#29)

Øhh??
Hvilken parameter er det du har rettet?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Ghosttrain, 24/6-2006 20:44 (#30)

Det er denne linie du skal lede efter ( Denne er rettet fra 10 til 5 ms ) "5ms # On-track solver timestep"
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af knudbe, 24/6-2006 20:49 (#31)

Tak, det vil jeg prøve. Nu er det generelt ikke de store afvigelser jeg har, og jeg troede egentlig at det relaterede til computerens kraft idet det ikke er så udtalt på min nye pc som det var på den bærbare.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Spring til debat: