Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Problem med AI-trafik

Udskriv debat

Problem med AI-trafik
Skrevet af 95mira, 7/2-2005 18:36 (#21)

Hej Kim!
Det er rigtigt... Så en mellemting er måske at foretrække. Så man måske strammer elastikken til 10 minutter på hver side af planmæssig kørsel Wink
Brugers avatar
95mira

Ekspert

Antal indlæg: 1238
Alder: 35
Status:

MVH
Mikkel

SV: Problem med AI-trafik
Skrevet af lbr40, 7/2-2005 19:49 (#22)

KimS. skrev:
Mikkel.
Lange paths er måske meget godt, hvis man ikke kan holde køreplanen, men mindre godt for MSTS. Aktiviteten bliver fandens tung, med for mange af de lange.
Det er nok bedre med korte, der vapper af, når de er ude af syne.

Netop de korte path's er - synes jeg - nemmere at håndtere. M.h.t. køreplanstider for AI- og playertog er det et spørgsmål om planlægning og testkørsler.
Der er ikke meget ved at reducere computerkraften med lange path's. Det har KimS helt ret i, så derfor går jeg også ind for korte path's, hvad jeg i øvrigt har bedst erfaring med.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af KimS., 7/2-2005 21:13 (#23)

95mira skrev: Hej Kim!
Det er rigtigt... Så en mellemting er måske at foretrække. Så man måske strammer elastikken til 10 minutter på hver side af planmæssig kørsel Wink

Jeg mener ikke, man skal bruge elastikker i MSTS Shockops:

En paths skal ikke være længere end nødvendig. Jeg har i flere aktiviteter set, at der sker en ophobning af tog ved signalerne, d.v.s. at de ikke kommer til den ende af paths'en, hvor de opløses. Derfor slæber MSTS til stadighed rundt med unødvendige tog, som ville være forsvundet med korte paths.
Men smag og behag.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Status:

Skrevet af KimEast, 8/2-2005 00:21 (#24)

Æææhm KimS !! Ophobning ved signaler ved endestation?? Så er det sgu fordi de forrige tog IKKE opløses! Man kan så bare sætte stop-stedet det rigtige sted. Wink HAR set at man definerede et tog til slut på Helgoland, der i versionerne FØR 7.1 IKKE var "station", og derfor kunne togene IKKE køre længere end Østerport, og stod så der og gloede, da de jo ikke havde flere stationer, men path gik længere end sidste station. Dur jo ikke, hvis toget skal slette sig selv. (men blev jo rettet til, så nu kan man køre frem til helgoland). Hygge KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af knudbe, 13/2-2005 10:59 (#25)

Nu har jeg efterhånden fået styr på det med AI-trafikken og når jeg en gang er færdig med aktiviteten, så vil jeg selvfølgelig gerne give andre mulighed for at få lidt fornøjelse af den også...
Derved er det nødvendigt at jeg oplyser hvilket materiel jeg har benyttet, og så er det vel korrekt forstået, at vedkommende både skal have selve materiellet OG AI-filer? F.eks. skal jeg oplyse link både til "Railion EG 3110" OG "AI filer til Railion EG 3110" eller kan jeg nøjes med AI-filerne?

Jeg har i øvrigt lige fået et problem. Nævnte AI-fil ligger på tog-sim.dk men nu kan jeg ikke længere finde linket til lokomotivet nogen steder.... Kan det være fjernet?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af KimS., 13/2-2005 12:28 (#26)

Du kunne jo fx. hente LollandsBanens IC2 http://www.tog-sim.dk/TSDL-index-req-...d-332.html og kikke på pdf filen.
Det er en måde at lave det på. Det kunne også være et Word dokument.
Railion EG 3110 er her http://www.trainsim.dk/Download.asp?E...G_3110.zip
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
MSTS Problem på ny PC Ruter 23 03-03-2011 20:12