Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Golfbane

Udskriv debat

Golfbane
Skrevet af hkp, 4/4-2007 23:54 (#1)

Kan ikke lige finde ud af hvilken tråd jeg skal stille denne efterlysning, så nu bliver det her.

Jeg efterlyse en golfbane til MSTS, til at indsætte på en rute... Nogen der har en ide eller 2 til hvor man kan finde sådan en? Er jo sådan set bare noget græs, men kunne være rart hvis der var en med de der 18 huller, frem og tilbage, og lidt bunkers og træer og det hele som et samlet object man kunne placere.

MVH
Hans
Brugers avatar
hkp

Meget øvet

Antal indlæg: 281
Status:

SV: Golfbane
Skrevet af hkp, 5/4-2007 00:32 (#2)

Og en campingplads, og blokke med danske sommerhuse kunne også være fine og have...

MVH
Hans
Brugers avatar
hkp

Meget øvet

Status:

Skrevet af jorgenandersen, 5/4-2007 03:05 (#3)

På de svenske ruter KMJ v. 2 og 3 er der campingpladser, sommerhuse og lystbåde, jeg gætter på at de har dem fra de svenske sites.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:

Skrevet af hkp, 6/4-2007 02:05 (#4)

Tak for forslaget, har dog kun fundet en minigolfbane på de svenske sider, men måske lidt andet tilbehør der kan bruges.

Generelt ser jeg som rutebygger de største problemer er at finde det tilbehør man vil have ved siden af, bygninger, ejendomme, og specielle ting, som jeg her mangler, golfbaner, strandområder, campingplads osv. Jeg har flere gange forsøgt mig med at forsøge selv, men bestemt uden held! Jeg har før haft lagt mange skinner på nogle ruter, og så givet op ved pyntningen. Så jeg håber at der er nogle der vil fokusere på et sådant område, især til når der kommer en ny simulator... Men selvfølgelig også meget gerne nu Smile Så hvis nogle vil hjælpe med specefikke ønsker, så tøv ik med at henvende jer...

MVH
Hans
Brugers avatar
hkp

Meget øvet

Status:

Skrevet af Spammer, 6/4-2007 23:19 (#5)

Hej Hans.

Først hvad angår ønsker ja så har jeg da også et par stykker, men har lært, at man ikke kan få alt, og at nogle er heldigere end andre, hvad det så skyldes.
Iøvrig, så findes både campingvogne samt telte til en campingplads, hvis det er det man ønsker. Godt nok vil det samlet på bare i Tileobjekt være at foretrække, men det andet kan også bruges......

En anden ting du kan gøre er at repainte tingene, så det passer ind der hvor du vil have det....
Brugers avatar
Spammer

Medlem

Antal indlæg: 73
Alder: 37
Status:

Mvh Jens Møller -- Skive

Skrevet af hkp, 6/4-2007 23:56 (#6)

Hvor har du fundet campingvogne og telte? Og repainte egner jeg mig heller ikke til, har forsøgt mig...

MVH
Hans
Brugers avatar
hkp

Meget øvet

Status:

Skrevet af ADU, 7/4-2007 02:46 (#7)

Kan man virkelig nå at se en om det er en golfbane når toget kører derudaf, - og om det er 6 eller mere huller? Jeg tvivler, - det eneste man opnår er, at belaste FPS og evt. at have for mange objekter i en TILE.
Til de første ruter jeg byggede fandt jeg specielle objekter som blev indsat. Senere viste det sig, at man slet ikke kunne (nå) at se disse objekter, ligesom de belastede grafikken unødigt.
Keep it simpel and drive the train.
Brugers avatar
ADU

Meget øvet

Antal indlæg: 394
Status:

Skrevet af hkp, 7/4-2007 09:01 (#8)

Ja, du har måske ret. Alligevel synes jeg dog en golfbane er så stor at når det er over en strækning på et par hundrede meter, så kunne man vel nå at se det. Selvfølgelig ikke hvis det er et hurtigtog der kører 574,8 km/t Wink Men det er det nu heller ikke. Men ellers ja, så er det fortrinsvis omkring stationer detaljerne skal være, hvor man holder stille og dermed bedre kan opdage dem.

Desuden finder jeg en rute, hvor man ligeså snart man går ud af førerhuset og ser toget fra siden, tydeligt kan se, også i byer, at bag den forreste række højhuse så er der ingenting. I mine øjne skal der være noget så langt man kan se fra de kameraviews der er. (Og selvfølgelig så rigtigt som muligt, hvis det er en IRL-rute).

Mvh
Hans
Brugers avatar
hkp

Meget øvet

Status:

Skrevet af Spammer, 7/4-2007 11:16 (#9)

Hej Hans

Ja der kan jeg kun give dig ret, da jeg også syntes at man skal have noget at se på ud over bare sin næsetip. De ruter hvor man bare man kommer 10 metr op i luften, ikke kan se andet en de forhuse samt at vejen over sporet bare er 70 meter fra side til side og i bar luft, det er ikke min stil, så helere forlænge vejen, og evt lade den stoppe bag ved noget.
Så vil jeg også sige at det gør en del Danske ruter også, og måske det er derfor at Danske ruter er så høj i kurs blandt togfolk, fordi de netop har det der med at man kan se lidt længere end sin næsetip.
Og ikke som i denne rute her:

Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
Spammer

Medlem

Antal indlæg: 73
Alder: 37
Status:

Mvh Jens Møller -- Skive

Skrevet af hkp, 7/4-2007 23:59 (#10)

Ja, lige nøjagtigt. Hvem pokker gider køre på sådan en rute? Jeg forsøger også at gøre meget ud af at veje krydser hvor de krydser, der er skov hvor der er skov, og de landejendomme der lægger tæt på banen, ja de bliver placeret der. Så er der mellem 2 veje der krydser jernbanen en ejendom, så er der en ejendom, og ikke 3. Måske ikke så mange der opdager det. Nok mere min perfektionisme der er årsag til det. Det har dog også medført at jeg flere gange går i stå i mine ruter, da jeg trænger til pause. Men hvem ved, ligepludselig bliver jeg måske færdig med noget...

MVH
Hans
Brugers avatar
hkp

Meget øvet

Status:

Skrevet af carlove, 9/4-2007 07:31 (#11)

Hej Hans !
Jeg syntes du er inde på noget af det helt rigtige, en rute skal ikke bare være noget at køre på, den bør også være visuel nydelse og en slags drømmeobjekt, hvis du forstår hvad jeg mener, selv om man ikke ser hele golfbanen når man kører forbi men blot det at man observerer den i første omgang, vil man næste gang man kører forbi, måske vil ofre den noget mere opmærksomhed og som jeg ofte siger "hvad er oksesteg uden gemyse og sovs". Det er altid dejligt køre på baner hvor der er noget for hjernen men så sandelig også for øjet. Du skal have pøj pøj med projektet og jeg håber vi får syn for sagen.
Grin Grin Grin
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger

Antal indlæg: 594
Bopæl: København SV.
Alder: 92
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

Spring til debat:
Del denne tråd