Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
Materiel findes ikke?

Udskriv debat

Materiel findes ikke?
Skrevet af DJOnline, 2/1-2007 03:10 (#1)

Hvorfor er der så meget materiel i aktiviteterne, der ikke er til at opdrive nogen steder. Der følger godt nok en materiel-liste med, men den er da meget mangelfuld i forhold til hvad MSTS forlanger.
Selv om jeg har installeret alt på listen fra Danmarksturen 1, 2 og 3, er der alligevel en del der mangler.

Bl.a. kan nævnes:

Railion 294 792-7\Railion2947927.eng
Arriva_Mr.eng og Arriva_Mrd.eng

Fra andre aktiviteter er der en del tyske tog der mangler. Hvor finder jeg alt det henne. Efterhånden har jeg støvsuget både tog-sim.dk og train-sim.org for filer, men det er ikke nok. Iøvrigt mangler jeg også næsten alle Y-tog. Så snart jeg havde installeret alle AI-filerne til Y-tog, brokkede MSTS sig over at den ikke kunne finde Y-togene, altså de filer der ikke slutter med AI.
Brugers avatar
DJOnline

Lidt øvet

Antal indlæg: 17
Bopæl: Rødby
Alder: 71
Status:

ViceSheriffen - Vær mod andre, som du ønsker de skal være mod dig!

SV: Materiel findes ikke?
Skrevet af bjarkejhh, 2/1-2007 03:29 (#2)

du kan finde alle Y-tog på http://www.trainsim.dk/
Brugers avatar
bjarkejhh

Meget øvet

Antal indlæg: 205
Alder: 32
Status:

Hilsen

Bjarke Juel Helt Hansen

Skrevet af Anonym Bruger, 2/1-2007 10:54 (#3)

De tyske tog på http://www.zugsimulator.de
Brugers avatar
Anonym Bruger

Ekspert

Antal indlæg: 2729
Status:

Skrevet af Pjensen73, 2/1-2007 23:10 (#4)

DJOnline skrev: Hvorfor er der så meget materiel i aktiviteterne, der ikke er til at opdrive nogen steder. Der følger godt nok en materiel-liste med, men den er da meget mangelfuld i forhold til hvad MSTS forlanger.
Selv om jeg har installeret alt på listen fra Danmarksturen 1, 2 og 3, er der alligevel en del der mangler.

Bl.a. kan nævnes:

Railion 294 792-7\Railion2947927.eng
Arriva_Mr.eng og Arriva_Mrd.eng

Fra andre aktiviteter er der en del tyske tog der mangler. Hvor finder jeg alt det henne. Efterhånden har jeg støvsuget både tog-sim.dk og train-sim.org for filer, men det er ikke nok. Iøvrigt mangler jeg også næsten alle Y-tog. Så snart jeg havde installeret alle AI-filerne til Y-tog, brokkede MSTS sig over at den ikke kunne finde Y-togene, altså de filer der ikke slutter med AI.

Jeg har fået fjernet Danmarksturen fra siden, da der er mange der har diverse problemer med den. Jeg kan ikke finde fejlene da den virker fint hos mig.
Men jeg leder stadigvæk efter problemerne, så Danmarksturen kan komme ud på siden igen.
Brugers avatar
Pjensen73

Medlem

Antal indlæg: 59
Status:

Skrevet af MartinH, 3/1-2007 15:32 (#5)

Hej - og godt nytår.

Min opfattelse - dog uden at være helt sikker:

En flittig og dygtig aktivitetsbygger laver en aktivitet. Han gør det ud fra det materiel han har på putteren. Han skriver en detaljeret materialeliste. Aktiviteten virker fint hos ham.

Så henter man aktiviteten og følger materialelisten. Og det virker ikke!

Efterhånden er materiel delt op i så mange samlesæt, at man ikke har nogen garanti for, at man får fat i præcis det rigtige (det som aktivitetsbyggeren har), med dertil hørende concist.

Jeg er godt klar over at det er et større arbejde, der kræver lidt mere serverplads - Men hvad med at samle tingene sådan, at et enkelt lokomotiv ME XXXX kan hentes helt entydig, med hvad dertil hører af hjemmelavede cab- og soundfiler med meget mere.

Jeg har opgivet at bruge aktiviteter til nyere danske ruter.

Det er lidt synd for en pragtfuld rute som DK 2000 F. Hvis jeg vil køre en tur er jeg henvist til at køre i explorer - eller selv lave en enkel aktivitet uden trafic.
Brugers avatar
MartinH

Medlem

Antal indlæg: 95
Bopæl: Albertslund
Alder: 85
Status:

Skrevet af Dingo, 3/1-2007 20:19 (#6)

Ja det er jo faktisk blevet et problem at køre danske aktiviteter desværre - ihvertfald for os som ikke har hele møllen liggende på puteren. I virkeligheden er det jo fordi vi er så godt stillede med alle de danske addons som efterhånden findes. Det er jo superlækkert, at der så mange muligheder med cabs, sound osv.
Men for sådan en som jeg, som i ny og næ nyder en stille tur på skinnerne, er det et problem. Jeg har hverken tid eller lyst til at spendere min kostbare tid på at kopiere dit og dat, installere båt og snot osv. osv. Men skal ikke trætte Jer yderligere med hvad jeg gider og ikke gider. Wink
Vil bare slutte af med at sige, at payware addons er løsningen for mig. Det virker som regel første gang. Smile
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Antal indlæg: 682
Alder: 55
Status:

Skrevet af gizmodk, 4/1-2007 13:18 (#7)

Jeg er enig med Mads, men mig bekendt kan man jo ikke få en DK rute som payware, så indtil videre kæmper jeg mig igennem de problemer, som jeg ser - bl.a med god hjælp fra dette site.

For tiden er jeg rimeligt uvenner med min desktop PC, så jeg laver nye installationer af MSTS relativt tit, og jeg kan da udmærket huske, at jeg have vrøvl med en helt frisk installation af DK2000F (manglende ting og underlige fejlmeddelelser), men jeg fik som sædvanlig hjælp i dette forum (jeg må håbe, at jeg finder tråden igen - min PC er nede igen pt Angry )

Jeg har ofte for mig selv givet MS skylden for vrøvlet grundet den måde, addons er bygget op på, men den holder jo ikke, når payware fungerer fint..
Forskellen på de "professionelle" payware udviklere og de dygtige folk, der laver danske ruter og materiel til os er jo netop pris og dermed også ressourcer til f.eks test.

Med risiko for at træde nogen over tæerne (jeg undskylder på forhånd) så ser det ind imellem ud som om, tingene kunne have været testet bedre inden de blev frigivet. Man kunne eksempelvis have installeret rute + aktivitet + tilhørende materiel på en helt frisk installation af MSTS og set, om det virkede - det burde kunne fange nogle fejl, som jeg i hvert fald selv har set. (Men hvem har lige en PC stående til dét?)

Inden diverse rute- materiel- og aktivitetsbyggere (samt andre, der lægger ting til download på disse sider) begynder at flå mig i struben og sende mig hademails, så vil jeg skynde mig at sige, at jeg naturligvis gerne så tingene testet grundigere, men jeg hverken kan eller vil - i sagens natur - forvente det.

En anden kilde til evige problemer er selve materiellet. jeg formoder, at payware udviklerne selv har ressourcer til at vedligeholde det materiel, de selv bruger, mens udviklerne her på site'et er afhængige af individuelle materiel-byggere. Når der så oven i købet bliver problemer med, hvilket materiel, der må ligge på hvilke sites og hvad det må hedde osv, så SKAL det give problemer for os sofa-loko-førere. Jeg kender ikke problemerne og skal derfor ikke prøve at forstå dem eller mægle mellem parterne el.lign. Jeg må bare se på og prøve at klare mig endda, og det er jo netop prisen for at gøre det gratis - det må vi bare finde os i! Og det har jeg så valgt at gøre - med en del frustrationer til følge, men jeg kan altid spørge om hjælp i dette forum - tak for dét!!

Det var en masse kloge-Ã…ge-pladder fra min side - hvor vil jeg egentlig hen med det?
Der er stensikkert en del ting, der kunne forbedres ved de ting, der ligger til upload på dette og lignende sites, men vi kan ikke forvente fuldstændig fejlfri kvalitet. Vi kan tilbyde vores hjælp som testere (når udviklerne vil have det) - vi kan teste grundigt og give tilbagemelding, når vi bliver bedt om det - og vi kan HÅBE, at udvikleren har tid og mulighed for at ændre i aktiviteten/ruten/materiellet jvf vores tilbagemelding. Hvis vi begynder at KRÆVE det, så kan vi kun være sikker på én ting: I løbet af kort tid vil der ikke være support til den smule download, der er tilbage til dén tid, og så kan vi jo godt vinke farvel til at køre danske tog på danske skinner hjemme i stuen.

Jeg vil gerne sige tak til de folk, der gider lave ruter, aktiviteter og materiel, som vi andre kan download'e. Jeg håber ikke, at I (eller andre for den sags skyld) tager dette indlæg ilde op

Mvh Sten
Brugers avatar
gizmodk

Medlem

Antal indlæg: 130
Bopæl: København
Alder: 56
Status:

Skrevet af Dingo, 4/1-2007 17:00 (#8)

Pænere og mere velmenende kan det vidst ikke siges Sten. Synes at du har fat i noget af det rigtige. Tilbage er der kun at håbe, at det bliver bedre med tiden, eller også må vi vente og se hvad den nye Rail-Simulator tilbyder.
For som det er nu, er det blevet for bøvlet at køre dansk selvom det klart er at foretrække.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Antal indlæg: 682
Alder: 55
Status:

Skrevet af DJOnline, 5/1-2007 17:06 (#9)

Jeg må også hellere undskylde.

Efter de andre indlæg, ser mit måske en smule ud som om jeg vil hakke nogen i tuden. Det var ikke meningen. Jeg er lykkelig for at der er nogen der bruger deres fritid på at give os andre nogle dejlige timer foran MSTS, hvor vi kan genopleve de omgivelser og stationer vi kender fra dagligdagen.
I har nok ret i at det er svært lige at huske hvad der ligger på ens puter og så lige få det hele med når man laver materiellisten. Der tror jeg Sten rammer rigtig godt i sin omtale.

Der er også et andet problem, som jeg ikke fattede til at begynde med. Selv om jeg har installeret noget bestemt materiel, får jeg alligevel en meddelelse om at der er fejl i læsning af databasen til materiellet. Kan det være fordi der mangler nogle underfiler, som det materiel forventer man har liggende?

Ellers nøjes jeg også med at køre de baner, hvor aktiviteten virker. For det er lidt kedeligt at køre helt alene. Bortset fra en enkelt gang, hvor jeg drønede tværs over Sjælland og Fyn med næsten 300 km/t. :lol:
Brugers avatar
DJOnline

Lidt øvet

Status:

Skrevet af DJOnline, 5/1-2007 17:08 (#10)

bjarkejhh skrev: du kan finde alle Y-tog på http://www.trainsim.dk/[/quote]

Du må ha' ledt meget grundigt Bjarke, for jeg kan kun finde AI-filerne til Y-togene, ikke selve togene.
Brugers avatar
DJOnline

Lidt øvet

Status:

Skrevet af Jørgensen, 5/1-2007 22:13 (#11)

De er da ikke spor svære at finde. De ligger under Diesellokomotiver, side 3-5.

Med venlige Y-tog-hilsner
Leif Jørgensen
Brugers avatar
Jørgensen

Meget øvet

Antal indlæg: 381
Bopæl: København Ø.
Alder: 42
Status:

Skrevet af KimS., 6/1-2007 00:44 (#12)

Hallo I brokkehoveder Grin Det var ikke pænt skrevet, det ved jeg godt, men.....

Jeg har ikke tænkt mig, at holde hånden over nogen som helst, heller ikke mig selv.

Jeg starter fra en ende.

Den største synd brugerne begår er, ikke at læse den medfølgende README fil. Jeg har været ude for, at selv
garvede MSTS brugere, knalder mig oven i hovedet med, at mit lort ikke virker som det skal. Det viser sig så, at
man ikke har læst denne fil grundigt nok og efterfølgende virker skidtet som det skal.

Aktivitets byggerne er en flok sjove fyre. Af en eller anden grund, tror de at brugerne er tankelæsere. Det er de ikke !
Min kæphest er den forbandede materiel liste. Hvis den ikke er detaljeret, udspecificeret, kald det hvad du vil, bliver
der problemer, skidtet kan ikke findes.
Hvis de bare ville skrive de dybe link i listen, så der bare skulle trykkes på den, så materiellet kom drønene af sig
selv, ville meget været nået.

Tag nu f.eks. Y toget, det har åbenbart voldt nogle problemer. Man burde gøre som følger:

Y-Tog ( et eller andet ) : http://www.trainsim.dk/Download.asp?D...tte_LJ.zip Prøv selv!
( Okay, det kræver et Word program, men ældre udgåede programmer, kan vist nok hentes et eller andet sted gratis,
men det står vist i en anden tråd her på siden. )

Så let kan det som reglen gøres.
Desværre er det ikke alle sites, hvor det er muligt, men så kan man guide brugerene helt ind til DL linken, ved
at skrive stien.

En anden synd der begåes er, at nogle har en tendens til at syntes mindre godt om de navne materiellet har
de downloader og derfor døber det om. Det er måske kun mappen de omdøber, men alene det er nok til at
ødelægge det for alle andre. Deres mapper hedder jo ikke det, som aktivitetsbygerens gør, når de installere
materiellet.
Sagt på en anden måde. Når man laver ting, som andre kan/skal bruge, må man ikke ændre på noget som helst
af det man bruger. Forbudt, forbudt, forbudt.

Det er jo mange velmenene ord der skrives i denne tråd, men det skinner tydeligt igennem, at man ikke helt har
forstået, hvad det drejer sig om.
Det vi laver på dansk, er og bliver aldrig payware og så er det bestemt ikke alt payware, der er så godt som nogen
gerne vil gøre det til. Nogen laver kvalitet og andre laver kvantitet og en del af det sidste er noget skod med mange fejl
og totalt urealistisk. Man slår nogle hurtige streger og siger det er et cabview, i stedet for at bruge et foto af et rigtigt
og forsøge at animere det så godt som man kan.

Mht. DK2000F.
Jeg forstår ikke jeres fustrationer. Har da selv installeret den EN gang, hvor den virkede med det samme.
I må gøre en masse mystiske ting, så den bryder sammen. Den er god nok og virker som den kan og skal.

Jeg vil sammen med Jer bede til, at aktivitetsbyggerne tager sig sammen og laver nogle proff. materiel lister
og overholder de enkelte regler mht. downloaded materiel.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hjørring Privatbaner (Hirtshalsbanen) - rullende materiel Materiel 4 25-04-2019 11:09
Der er strøm i lokomotiverne, men de kører ikke Materiel 1 18-11-2017 20:28
Togmodeller virker ikke på mac Generelt 6 16-04-2016 17:16
Endelig dansk materiel til RW Materiel 9 22-03-2015 17:23
Hvis du endnu ikke har Train Simulator 2013 endnu... Andet 1 01-01-2013 12:27
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: