Nå jeg sætter effektivitetsprocenten mellem de enkelte stationer på AI-togene kan jeg regulere hastigheden på disse tog og opnåe en tilnærmelsesvis korrekt ankomst på de enkelte stationer (i hvert fald i Aktivitetseditoren) men formentlig også i selve spillet - sådan oplever jeg det i hevrt fald.
Hvis jeg gør det samme på Playertoget, så er det vel kun i AE at det får nogen betydning?
Playertogets effektivitet afhænger jo af spilleren, så her skulle der slet ikke være nogen påvirkning af disse procenter - vel?
knudbe
Ekspert
Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005 Bopæl: Dragør Alder: 71 Status:
Mvh Knud
--- RailWorks Danmark- Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]
Det er også min opfattelse. Men jeg har også erfaring for at det er bedst at justere player toget ind til at køre ligesom man forventer der skal køres i spillet, ellers kan der nemmere gå ged i timingen af møder med AI togene hvis det er en lang og kompliceret aktivitet. Jeg kan dog ikke sige at det 100% sikkerhed, da der indimellem går ged i selv det mest planlagte og gennemprøvede, når man bruger aktivitets editoren. :lol:
Om effektivitetsprosenten er det min opfattelse, at den kun gælder for AI-togets køreplan.
Player-toget har du på en måde 100 % indflydelse på, da du selv kører dette.
Hvis du f.ex. ufrivilligt får aktiveret nødbremsen (overspeed) bliver dit tog forsinket måske et par minutter (bremsning, ophold og acceleration), ja, så har AI-toget et forspring i forhold til player-toget. Herved vil et evt. forud beregnet mødested blive ændret grundet forsinkelsen.
Yderligere mener jeg, at den viste kørsel i 2D-grafikken (AE) ikke helt stemmer med den optimale kørsel, når du kører "aktiviteten" i spillet.
Ok, jeg var bare kommet til at tænke på om der var et eller andet som palyertogets effektivitetsprocent kunne påvirke, selv om jeg heller ikke lige kunne se hvordan...
Til Lorenz; Du har formodentlig helt ret i, at man ikke kan regne 100% med tiden i AE, men det er nu det eneste jeg har at gå ud fra når jeg skal planlægge de enkelte togs afhængighed af hinanden. Og egentlig så kommer det som regel også til at passe rimeligt i spillet - i hvert fald hvis tiderne overholdes.
knudbe
Ekspert
Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005 Bopæl: Dragør Alder: 71 Status:
Mvh Knud
--- RailWorks Danmark- Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]
Jeg tror faktisk ikke at Player-togets effektivitetsprocent har nogen indflydelse på dette tog. Det er da et forsøg værd at prøve.
Det er jo den samme dialogboks, der skal udfyldes, hvad enten det er Player eller AI.
Nemlig, og jeg har ændret i procenterne på playertoget uden at det umiddelbart har ændret noget ved selve spillet.
Så det var mere et spørgsmål om jeg bare var heldig
knudbe
Ekspert
Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005 Bopæl: Dragør Alder: 71 Status:
Mvh Knud
--- RailWorks Danmark- Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]