Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Playertoigets effektivitetsprocent

Udskriv debat

Playertoigets effektivitetsprocent
Skrevet af knudbe, 5/11-2006 21:50 (#1)

Der er en ting jeg er kommet i tvivl om...

Nå jeg sætter effektivitetsprocenten mellem de enkelte stationer på AI-togene kan jeg regulere hastigheden på disse tog og opnåe en tilnærmelsesvis korrekt ankomst på de enkelte stationer (i hvert fald i Aktivitetseditoren) men formentlig også i selve spillet - sådan oplever jeg det i hevrt fald.

Hvis jeg gør det samme på Playertoget, så er det vel kun i AE at det får nogen betydning?
Playertogets effektivitet afhænger jo af spilleren, så her skulle der slet ikke være nogen påvirkning af disse procenter - vel?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Playertoigets effektivitetsprocent
Skrevet af PBN, 6/11-2006 02:03 (#2)

Det er også min opfattelse. Men jeg har også erfaring for at det er bedst at justere player toget ind til at køre ligesom man forventer der skal køres i spillet, ellers kan der nemmere gå ged i timingen af møder med AI togene hvis det er en lang og kompliceret aktivitet. Jeg kan dog ikke sige at det 100% sikkerhed, da der indimellem går ged i selv det mest planlagte og gennemprøvede, når man bruger aktivitets editoren. :lol:

Peter Nielsen
Brugers avatar
PBN

Lidt øvet

Antal indlæg: 14
Status:

Skrevet af lbr40, 6/11-2006 12:06 (#3)

Om effektivitetsprosenten er det min opfattelse, at den kun gælder for AI-togets køreplan.
Player-toget har du på en måde 100 % indflydelse på, da du selv kører dette.
Hvis du f.ex. ufrivilligt får aktiveret nødbremsen (overspeed) bliver dit tog forsinket måske et par minutter (bremsning, ophold og acceleration), ja, så har AI-toget et forspring i forhold til player-toget. Herved vil et evt. forud beregnet mødested blive ændret grundet forsinkelsen.

Yderligere mener jeg, at den viste kørsel i 2D-grafikken (AE) ikke helt stemmer med den optimale kørsel, når du kører "aktiviteten" i spillet.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af knudbe, 6/11-2006 19:50 (#4)

Ok, jeg var bare kommet til at tænke på om der var et eller andet som palyertogets effektivitetsprocent kunne påvirke, selv om jeg heller ikke lige kunne se hvordan...

Til Lorenz; Du har formodentlig helt ret i, at man ikke kan regne 100% med tiden i AE, men det er nu det eneste jeg har at gå ud fra når jeg skal planlægge de enkelte togs afhængighed af hinanden. Og egentlig så kommer det som regel også til at passe rimeligt i spillet - i hvert fald hvis tiderne overholdes.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af lbr40, 6/11-2006 20:06 (#5)

Jeg tror faktisk ikke at Player-togets effektivitetsprocent har nogen indflydelse på dette tog. Det er da et forsøg værd at prøve.
Det er jo den samme dialogboks, der skal udfyldes, hvad enten det er Player eller AI.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af knudbe, 6/11-2006 21:52 (#6)

Nemlig, og jeg har ændret i procenterne på playertoget uden at det umiddelbart har ændret noget ved selve spillet.
Så det var mere et spørgsmål om jeg bare var heldig Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---