jeg har rodet lidt videre med lav poly vogne. Det er blevet til et lavpoly IC3 sæt. De er meget skrabede hvad angår polygoner og teksturer. Der 40 + 14 + 40 polygoner i et sæt med en DXT1 tekstur på 512x512, hvilket giver en samlet størrelse på 64 kb. Jeg testede dem på Odense banegård i DK2000F. Jeg lavede en benchmark med Fraps, hvor jeg brugte en aktivitet uden statiske consists, en med 10 lavpoly IC3 togsæt og til slut en med 10 alm IC3 togsæt (det rødhvide sæt her fra biblioteket)
Her er resultatet:
0 kurven er uden løse consists
1 kurven er med 10 lav poly IC3 sæt
2 kurven er med 10 alm IC3 sæt
Scenariet er en gennemkørsel med et enkelt lokomotiv med 120 km/t, jeg har prøvet at køre så ens som muligt. Der er smuttet lidt med timingen af kurve 2 men man kan sagtens se mønsteret, syntes jeg.
Her er et par billeder af hvordan jeg har sat det op:
Billede 1
Billede 2
Billede 3
Det ville være fint hvis der var nogle aktivitets byggere der ville kigge på filerne. Filerne kan ikke deles frit da jeg har brugt billeder og teksturer som jeg ikke har spurgt om tilladelse til, men jeg tror det er okay for en lille lukket test ?
Hvis det skal blive til noget får jeg nok brug for noget hjælp i form af billeder som kan bruges til teksturer, selvom jeg også kan håndmale teksturerne, bliver det bedst med billeder. Det er min hensigt at uploade vognene med "blanke teksturer" som en slags open source dvs incl GMAX, 3Dcanvas og paintshop Pro templates uden nogen form for restriktioner på brugen. Derefter kan folk så selv lave deres modifikationer og uploade dem som de har lyst til, dvs freeware eller lign licens.
Hvis jeg kan få fat i rimelige billeder som jeg må bruge vil jeg selvfølgelig også lave et par klar til at bruge sæt med de restriktioner som billederne nu foreskriver, da jeg er klar over at de fleste ikke vil være med til at deres billeder bliver brugt uden restriktioner.
Peter Nielsen