Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
problember med IR 1662

Udskriv debat

problember med IR 1662
Skrevet af malling, 10/8-2006 22:46 (#1)

Jeg har downloadet aktiviteten IR 1662 men jeg kan ikke kører den pga jeg mangler DSB MR-MRD via, hvor finder jeg den.
Jeg har prøvet at downloade den fil der ligger her inden, men det hjælper ikke noget jeg får af vide at jeg mangler DSB MR-MRD VIA som bla skulle indeholde MRD 4259
Brugers avatar
malling

Lidt øvet

Antal indlæg: 24
Bopæl: 4173
Alder: 49
Status:

SV: problember med IR 1662
Skrevet af malling, 10/8-2006 22:47 (#2)

Ligeledes mangler jeg RAilion EA 3014
Brugers avatar
malling

Lidt øvet

Status:

Skrevet af Tobias, 10/8-2006 23:10 (#3)

Det kunne se ud som om at Erich ikke har fået lagt alle tingene op på sin nye side....har du prøvet at spørge i forummet på http://www.train-sim.org ?
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger

Antal indlæg: 510
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

Skrevet af KimS., 12/8-2006 15:17 (#4)

EA'erne er blevet nedtaget fra train-sim.org, sammen med alt andet, som vi er med i, pga. at ting vi kun har fået
tilladelse til at lægge til DL, på ts-ef.com og tog-sim.dk, pludselig var at finde på train-sim.org, uden at vi havde
haft mulighed for at indhente en ny tilladelse.
Det medførte, at vi efter moden overvejelse, for at beskytte os selv, trak vores materiel tilbage fra ts-ef.com.dk.

EA'erme, må efter Erich's aftale med Rasmus Skov, kun ligge til DL, på ts-ef.com.

-------------------------

TEAM KK
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af malling, 12/8-2006 15:37 (#5)

Jeg har prøvet at være inde på ts-ef.com som viderestiller til http://www.train-sim.org/, og der kan jeg ikke se dem.
Problemmet er hver gang jeg starter MTS op får jeg fejl, fordi jeg mangler disse ting, og hvis jeg ikke får fat i dem må jeg slette det hele og installere igen.
Der er ikke meget ide i at downloade en aktivitet her inde som ikke kan bruge....
Brugers avatar
malling

Lidt øvet

Status:

Skrevet af BlackChart, 12/8-2006 15:38 (#6)

Læs lige hvad Kim har skrevet...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af malling, 12/8-2006 15:53 (#7)

Har jeg gjort...... Det kan godt være det er mig der er dum, men som jeg har forstået det må de kun ligge på en side som ikke mere findes.....?

ts-ef.com findes ikke, men viderestiller til train-sim.org
Brugers avatar
malling

Lidt øvet

Status:

Skrevet af BlackChart, 12/8-2006 16:14 (#8)

Nemlig, og som Kim skriver har Erich ikke tilladelse til at ligge dem på train-sim.org...DERFOR kan du ikke hente det...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af malling, 13/8-2006 16:07 (#9)

Tak for svaret....Så kan jeg godt gå igang med at tage kopier af alle mit materiel og afinstallere hele skidtet, for jeg gider ikke se på at den melde fejl hver gang det startes op.
Det er vist det man på godt dansk kalder for sur røv.
Men af skade bliver man klog, jeg vil nok tænke mig om en anden gang inden jeg downloader, for det hjælper ikke meget at hente noget som man ikke kan bruge....Og jeg forstå ikke hvorfor man har en aktivitet liggende til download som ikke kan bruges, og især ikke når man ikke kan se før man henter den, om man kan hente det materiel som skal bruges.
Brugers avatar
malling

Lidt øvet

Status:

Skrevet af BlackChart, 13/8-2006 16:15 (#10)

Grunden til at man har aktiviteten liggende, kunne bl.a. være at den der har lavet aktiviteten ikke gør opmærksom på at den skal fjernes...En anden grund er at der er nogle der har materiellet liggende...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af malling, 13/8-2006 16:32 (#11)

Tak for hjælpen.....hvis det kunne lade sige gøre var det måske en ide at skrive at man ikke længere kunne få det nødvendige materiel, så der er ikke er andre der dummer sig som jeg har gjort......For at være ærlig er jeg faktisk ret bitter over dette her, jeg har og vil komme til at spilde en masse tid, med afinstallere og geninstallere. Og så må jeg holde mig fra de aktiviteter der ligger til download.
Og så må jeg jo lave nogle aktiviteter selv, så er jeg da sikker på at de kan bruges...
Brugers avatar
malling

Lidt øvet

Status:

Skrevet af BlackChart, 13/8-2006 18:23 (#12)

Tror ikke helt du er klar over hvor stort et arbejde det er for dem der laver aktiviteterne at tjekke op på materiellet med jævne mellemrum...

Det bedste man kan gøre er at håbe på at der er nogle der vil give forfatteren til en aktivitet besked om at der er noget der ikke findes på de steder som de har angivet i deres readme...
SÃ¥ kan de derefter se om de kan finde det andetsteds og opdatere deres ReadMe, eller om aktiviteten helt skal "aflives"...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af malling, 14/8-2006 18:04 (#13)

Det kan jeg godt se....Jeg skal nok prøve at kontakte forfatteren, så andre slipper for det besvær jeg har haft. For mit eget vedkommende kan det være lige meget nu, jeg har slettet lortet og med meget besvær fået lagt mit materiel ind igen.....
Og så holder jeg mig langt fra at hente noget igen, medmindre det er så nyt, så det ikke kan være udgået......
Brugers avatar
malling

Lidt øvet

Status:

Skrevet af KimS., 15/8-2006 10:14 (#14)

Hvad er du for en mystisk person malling?
Du brokker dig og brokker dig. Det er nok rigtigt som du selv skriver, sur r.., det må være sådan du har det.

Hvad med om du inden du installerede aktiviten, undersøgte om materiellet var tilstede, så var du sluppet for,
at være en sur r..

For at træde lidt mere rundt i problemet, så undre det mig, at Hr. Erich Frankenstein ikke kommer med en forklaring
på, hvorfor materiellet ikke er at finde på hans side......
Det undre mig dog egentlig ikke..............
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af Ghosttrain, 15/8-2006 11:08 (#15)

KimS. skrev: EA'erne er blevet nedtaget fra train-sim.org, sammen med alt andet, som vi er med i, pga. at ting vi kun har fået
tilladelse til at lægge til DL, på ts-ef.com og tog-sim.dk, pludselig var at finde på train-sim.org, uden at vi havde
Det medførte, at vi efter moden overvejelse, for at beskytte os selv, trak vores materiel tilbage fra ts-ef.com.dk.

EA'erme, må efter Erich's aftale med Rasmus Skov, kun ligge til DL, på ts-ef.com.

Jamen er der grund til mere end den forklaring du selv er kommet med ?
Du har da forklaret det så udemærket, altså bortset fra at du / I med EA'erne har gjort regning uden vært, for dem har jeg tilladelse fra Rasmus til at buge på min nye webside. Derudover orker jeg ikke at diskutere med nogen, så derfor får i det ganske enkelt som du / I har bedt om.

EOD
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af KimS., 15/8-2006 11:16 (#16)

Hvem er værten..................

Du kan lægge EA'erne op lige så tosset du vil, bare du ikke gør det med det vi har lavet. Dvs. du kan lægge den
grund udgave op, som alle vores versioner er lavet ud fra, men du får ikke lov til at benytte de filer vi har udført.

Husk lige, at vi vil kunne se, om du ikke overholder dette.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af malling, 15/8-2006 18:16 (#17)

Jeg er normalt ikke en der brokker mig, og jeg vil ikke sige at jeg er sur, jeg er nok mere ærgelig over at det ikke virkede. Det er korrekt at jeg bare kunne have tjekket først om det hele var der inden jeg hentede det, det er min fejl, men jeg var måske lidt naiv og regnede med at de ting der lå her inde kunne bruges.
Jeg vidste godt at den side hvorpå materiellet lå var flyttet, men regnede bare med at de ting der lå på den gamle side, også lå på den nye, da det virkede for mig som om det blot var den gamle side der havde fået nyt domæne, og da det var den samme person som stadigvæk drev sitet, gik jeg ikke ud fra at der ikke var nogle problemmer i det. Jeg vidste på daværende tidspunkt intet om de interne stridigheder der tilsyneladende var/er.

SÃ¥ jeg beklager hvis jeg har lydt sur og bitter, og giver min uforbeholdne undskyldning... Sad

Men uden at det skal misforståes kunne jeg da godt bare for forståelsens skyld, godt tænke mig at vide, hvorfor man ikke ønske at de før nævnte ting kan hentes fra den nye side, når det stort bare er en afløser for den gamle, blot med et andet domæne, for alt andet lige er der vel ikke meget ved at have noget liggende på en side som ikke findes mere....
Nu ved jeg jo ikke om hr Erich Falensteen har forespurgt om muligheden for at have disse ting liggende til download på hans nye site...
Brugers avatar
malling

Lidt øvet

Status:

Skrevet af knudbe, 15/8-2006 20:52 (#18)

Undskyld, men nu kan jeg ikke sidde denne debat overhørig længere men er nødt til lige at fremhæve et par punkter...

(PUNKT A) KimS. skrev: EA'erne er blevet nedtaget fra train-sim.org, sammen med alt andet, som vi er med i, pga. at ting vi kun har fået

-------------------------

TEAM KK

(PUNKT Cool KimS. skrev: For at træde lidt mere rundt i problemet, så undre det mig, at Hr. Erich Frankenstein ikke kommer med en forklaring
på, hvorfor materiellet ikke er at finde på hans side......
Det undre mig dog egentlig ikke..............

(PUNKT C) Frankenstein skrev: Jamen er der grund til mere end den forklaring du selv er kommet med ?
Du har da forklaret det så udemærket, altså bortset fra at du / I med EA'erne har gjort regning uden vært, for dem har jeg tilladelse fra Rasmus til at buge på min nye webside. Derudover orker jeg ikke at diskutere med nogen, så derfor får i det ganske enkelt som du / I har bedt om.

EOD

(PUNKT D) KimS. skrev: Hvem er værten..................

Du kan lægge EA'erne op lige så tosset du vil, bare du ikke gør det med det vi har lavet. Dvs. du kan lægge den
grund udgave op, som alle vores versioner er lavet ud fra, men du får ikke lov til at benytte de filer vi har udført.

Husk lige, at vi vil kunne se, om du ikke overholder dette.

Hvis vi ene og alene forholder os til EA'erne, så påstår KimS (PUNKT A) at Team KK har trukket deres ting tilbage fordi Erich kun har haft Rasmus Skovs tilladelse til at have dem på ts-ef.com.
Dette argument har da ikke nogen relevans til Team KK beslutning om at trække demn tilbage da det må være et forhold mellem Erich og Rasmus Skov.

I PUNKT B efterlyser KimS en begrundelse fra Erich - jamen den har han jo selv lige fremsat under PUNKT A så hvad er pointen her?

Under PUNKT C oplyser Erich at han rent faktisk har den fornødne tilladelse.

Men så igen under PUNKT D fremgår det tydeligt, at uanset de under PUNKT A påståede manglende tilladelser rent faktisk er på plads, så vil Team KK alligevel ikke give Erich tilladelsen.

Som jeg ser det, så prøver man fra Team KK's side blot at finde en undskyldning for ikke at give Erich den fornødne tilladelse og indblandingen af Rasmus Skov var helt unødvendig.

Jeg ved ikke hvad der er gået galt mellem Team KK og Erich, men reelt set går denne uoverenstemmelse kun ud over dem der har brug for materiellet, idet der ikke er nogen alternative steder at hente det.

Jeg kan kun opfordre til at man får afklaret de uoverenstemmelser indbyrdes og ikke lade fuldstædig sagesløse brugere blive gidsler i disse...

Man kunne fristes til at sige "For pokker da, så tag dog at blive voksne!"

Jeg vil lige tilføje, at det ser ud til at domænerne teamkk.dk og team-kk.dk begge stadig er ledige. Hvad med at etablere egen website til egne værker så vi undgå sådanne uoverenstemmelser fremover?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af KimS., 15/8-2006 22:26 (#19)

Hej Malling.

Alt forladt. Du kan læse mit første indlæg i denne tråd, der er forklaringen på dit spørgsmål.

Og så Knud.

Jeg fatter ikke, hvorfor du ( igen ) blander dig i noget, du ikke har en stand forskid på, men det er jo selvfølgelig
som det plejer at være, hvorfor skulle det være blevet anderledes......................

Og tak for alle dine gode råd.................... De er lige til brokkassen, også som det plejer at være.

Hvis du nu gad at tage dig tid til at læse rigtigt, var det måske faldet på plads.

Dog kan jeg hjælpe dig en lille smule.
Rasmus Skov har kun givet Erich Frankenstein lov til at have 3D modellen af EA liggende på hans side, men da
næsten alt resten er vidre bearbejdet af andre, giver det ikke rigtig mening, kun at have 3D modellen liggende,
derfor er de væk.

Jeg ved ikke rigtig hvem der så holder gisler, eller er gidseltager.................

Forøvrigt takker vi dig, for dit store arbejde, med at søge efter ledige domæner. Det havde vi selvfølgelig
ikke selv kunne finde ud af, hvis det blev aktuelt...................
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af knudbe, 15/8-2006 23:03 (#20)

Hvorfor jeg blander mig???
Dette er så vidt jeg ved et åbent forum, og alle som har en mening er velkomne til at blande sig.

I øvrigt, så blander jeg mig fordi disse meningsløse uoverenstemmelser nu en gang påvirker både mig og en masse mennesker som slet ikke har nogen del i jeres uoverenstemmelser.

Desuden har jeg i høj grad forstand på det som denne diskussion drejer sig om, nemlig rettigheder. Og som jeg ser det, så brugte du som undskyldning for tilbagetrækning at Erich ikke skulle have tilladelse til 3D-modellen. Det skriver han så at han har, så den kan du ikke bruge længere. Der er altså ikke længere nogen grund til at han ikke må have jeres repaints - i hvert fald ikke nogen grund som kan henføres til andet end jeres egen velvilje - eller mangel på samme.

Og så har jeg da lige bemærket at din sædvanlige sarkasme stadig er intakt, men komplet spildt Grin

Men bare rolig. Jeg fremsætter blot min mening, men har ingen intentioner om at gå ud en nogen længerevarende debat. Jeg har fremsat mit synspunkt.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Spring til debat: