Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Er jeg den eneste som tænker i de baner

Udskriv debat

Er jeg den eneste som tænker i de baner
Skrevet af mapuc, 5/7-2006 03:50 (#1)

Indlægget ska ikke ses som kritik mod de som laver ruter, aktiviteter osv.

Hvis jeg kunne lave en aktivitet/rute, ville jeg ta kontakt via mail e.l, med alle de som har lavet de ting jeg ska bruge og be om tilladelse til at lægge deres produkt sammen med min skapelse.

Lad mig give jer et eksempel

jeg har lavet en aktivitet til Danmark 2000 E til den behøver jeg et x-antal tågsæt, vogne osv.

Jeg tager derefter kontakt med de personer som har lavet de ting jeg ska bruge, når jeg så har fået tilladelse fra de forskellige personer

ligger jeg alt det sammen og skaber en slags autoinstaller

så den som downloader det. ska bare trykke på install og derefter markere godkend.

Årsagen til denne idé, er at jeg er helt dum når det gælder det der med at kopiére fra en mappe til en bestemt mappe i msts.

havde ikke andet end megaproblemer med nogle aktiviteter till Danmark 2000E(gods på fyn osv)

så jeg købte en addons til spillet som indeholder 30 nye aktiviteter med alt inkluderet og det er sådan det ska være.

jeg ved godt at det er noget som hedder opretshaver(é) I mit readme(vilket man ska godkender for at kunne installere aktiviteten) kommer hvert eneste navn fra de forskellige producenter af det materiale jeg ska bruge at findes med.

Hvordan selveste ordlyden i sig selv ska lyde ved jeg ikke.

Men det er kun en idé

Vh
Markus
Brugers avatar
mapuc

Lidt øvet

Antal indlæg: 27
Status:

SV: Er jeg den eneste som tænker i de baner
Skrevet af togdrengen, 5/7-2006 06:34 (#2)

Hej Markus

Det kunne jo være en idé. Men som sagt er det jo lige så nemt at have selve aktiviteten for sig selv hvor efter man henter tingene bagefter for at spare plads.

F.eks hvis du nu skal have en aktivitet inklusiv materiel og det andet pjat. Smile Så tænk på pladsen. Det vil jo fylde meget mere end det gør uden Autoinstaller.

En aktivitet med meget materiel kan fylde mange megabyte. Wink
Brugers avatar
togdrengen

Ekspert

Antal indlæg: 1449
Alder: 32
Status:

Skrevet af BlackChart, 5/7-2006 08:16 (#3)

Det har været oppe og vende GENTAGNE gange her i forum, og jeg tvivler på at det nogensinde vil blive til noget...

Og som Morten siger...Hvorfor skal vi have det hele til at ligge 10 gange, når det slet ikke er nødvendigt?? Wink
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af togdrengen, 5/7-2006 08:26 (#4)

Det kan jo komme op og fylde det doppelte af hvad det fylder nu Cool
Brugers avatar
togdrengen

Ekspert

Antal indlæg: 1449
Alder: 32
Status:

Skrevet af Bab, 5/7-2006 10:01 (#5)

Det vil jo kun være selve download-mappen som ville blive en del større. MSTS ville være det samme, da den jo bare overskriver eksisterne filer, hvilket vil være forfærdeligt i de tilfælde, hvor man har modificeret i dem.

Jeg tror heller ikke det lykkes, at lave en pakke løsning. Men ideen er god nok.

Bab

P.s. Gods på Fyn er vist ikke skrevet til Denmark E, hvis jeg husker ret. Som udgangspunkt er det kun de aktiviteter, hvor der direkte står at de kan køre på E som virker
Brugers avatar
Bab

Ekspert

Antal indlæg: 1577
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

Skrevet af mapuc, 6/7-2006 18:26 (#6)

Tak for jeres svar.

jeg havde selvfølgelig lagt disse "addons" på min hjemmeside.

Jo "Gods på Fyn" er till ruten Danmark 2000E

Vh
Markus
Brugers avatar
mapuc

Lidt øvet

Status:

Skrevet af BlackChart, 6/7-2006 20:29 (#7)

Du har vel ikke lagt noget herfra på din side??

Du skal huske at du skal have tilladelse fra forfatteren FØR du lægger noget op nogle steder...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af mapuc, 6/7-2006 23:13 (#8)

BlackChart skrev: Du har vel ikke lagt noget herfra på din side??

Du skal huske at du skal have tilladelse fra forfatteren FØR du lægger noget op nogle steder...

Nej da. Jeg kender godt til regler med rettigheder osv. Desuden så har jeg heller ikke nogen hjemmeside endnu.

Måske burde jeg have nævnt det i mit seneste svar i denne tråd.

Vh
Markus
Brugers avatar
mapuc

Lidt øvet

Status:

Skrevet af BlackChart, 6/7-2006 23:17 (#9)

Du skrev bare at du havde lagt det på din side, mere derfor Wink
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin

Skrevet af mapuc, 6/7-2006 23:21 (#10)

BlackChart skrev: Du skrev bare at du havde lagt det på din side, mere derfor Wink

Jo det ser jeg nu.

Eneste undskyldning til mit dårlige dansk, er at jeg kun har gået de første 2ý år i dansk folkeskole, derefter flyttede vi til sverige(1975)

Vh
Markus
Brugers avatar
mapuc

Lidt øvet

Status:

Skrevet af Loke, 7/7-2006 21:29 (#11)

SÃ¥ skal jeg lige sige som rutebygger og bruger af ruterne,
at det er måske en god idè, men kan ikke lade sig gøre,
da der er så mange versioner af de forskellige tog,
så selv jeg er "kørt vild" i dem.

Det nemmeste er at man laver activiteten, med tilhørende links til tog der skal bruges,
og så er den ikke længere. :top: Angry Angry

PS. Det ska selvfølgeligt, være de versioner den er lavet til. !

Dog kunne det være fint med en opdatering, af tog/togsæt o.s.v. , således, at man ikke "løber" vild i det man har og det man ska have til activiteten. Wink

Forslag følger andet steds.... :top:
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger

Antal indlæg: 574
Bopæl: Vestjylland
Alder: 70
Status:

M.v.h. Loke Freelance Rutebuilder

Skrevet af knudbe, 7/7-2006 21:55 (#12)

Jeg har ikke selv problemer med dette, men det man kunne ønske sig var, at der var mere installerbart materiel - altså en exe-fil som placerede filerne i de rigtige mapper i stedet for at man selv skal fifle med filerne.

Jeg ved at man med WinRAR, som mange bruger, meget let kan lave sådanne selvkørende insllationsfiler, og mon ikke også man kan det med de andre pakkeprogrammer? Det er faktisk ikke så stor ulejlighed at lave sådanne.

Det essentielle er at man gør det så let for brugerne som muligt...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af Loke, 7/7-2006 23:28 (#13)

knudbe skrev: Jeg har ikke selv problemer med dette, men det man kunne ønske sig var, at der var mere installerbart materiel - altså en exe-fil som placerede filerne i de rigtige mapper i stedet for at man selv skal fifle med filerne.

Jeg ved at man med WinRAR, som mange bruger, meget let kan lave sådanne selvkørende insllationsfiler, og mon ikke også man kan det med de andre pakkeprogrammer? Det er faktisk ikke så stor ulejlighed at lave sådanne.

Det essentielle er at man gør det så let for brugerne som muligt...

Håber ikke dette skal blive endnu "en tråd" som sidst, men hvad du har og kan, er totalt ligegyldigt, da det ikke var de/dine installationer jeg omtalte, men generelt, vedrørende materiellet, der kan hentes, og som ikke passer med det som den ene eller den anden har liggende, uanset version........... :evil:
Så, som jeg har påpeget før, mener jeg du bør "klappe i" , til du bliver spurgt om "det du har af relavante" ting, og dette er ikke et angreb på dig, men du er for hurtig på tasterne, når du kommentere et indlæg. Angry Angry Angry

Ang. det/de versioner man har liggende, er op til en selv, men med henvisning til den tråd jeg har oprettet, kan du kommentere videre der.
Hvilket du også har gjort.
Jeg har problemer med at der er så mange forskellige versioner når jeg selv laver aktiviteter. F.eks. er der vist tre forskellige versioner af den gule MY Tjenestelok, og jeg er rent faktisk i tvivl om hvilket der er det bedste at bruge.

Jeg har også adskillige ME-versioner, og det er så vidt jeg ved ikke den nyeste pakke som er den "rigtige"...

Og der skriver du som quotet, at du har problemer...... :roll: :roll: :roll:
Hvad mener du, eller skal du blot lave rav i det hele. ? ? ? ? ? ?

Undskyld til alle andre, men dette er blot myntet på Knud`s indlæg, som jeg ikke gider kommenter mere, hverken her eller i andre tråde. Shockops:
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger

Antal indlæg: 574
Bopæl: Vestjylland
Alder: 70
Status:

M.v.h. Loke Freelance Rutebuilder

Skrevet af knudbe, 7/7-2006 23:49 (#14)

Brian , jeg ved sq ikke hvad du har gang i ????

Du spørger om der er andre der har problemer med de mange forskellige versioner af materiel der findes, og det svarer jeg helt sagligt på.
Jo, jeg har problemer med de mange versioner.
Jeg angiver hvad jeg ville ønske foretaget for at der ikke skulle være disse problemer.
Markus har udtalt at han har svært ved at håndtere det med at skulle placere materiellet i de rigtige mapper, og jeg anviser nogle metoder "leverandørerne" kan benytte for at gøre det lettere for brugerne.

Enten så har du et eller andet imod mig så alt hvad jeg skriver bare skal angribes uanset hvad eller også må du have nogle problemer med at forstå hvad et forum egentlig er.

I øvrigt giver det da kun grobund for misforståelser når du begynder at citere fra andre forums tråde.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af jorgenandersen, 8/7-2006 03:05 (#15)

Ahem.... der ER vist en diskussion her der bör stoppe lige nu, og hvis den skal fortsætte så i den relevante og totalt kedelige tråd under Snik-Snak.

Og Knud, jeg mener der er andre pakker der kan lave det du nævner uden WinRar, men navne husker jeg ikke.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Ã…rets eneste Tirsdags-fredag. Real-Life-Tog 3 23-12-2008 20:41