Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
En ide til hastigheder

Udskriv debat

En ide til hastigheder
Skrevet af Marc, 28/4-2006 21:46 (#1)

I de virkelige liv er det jo sådan, at selvom et lokomotiv som fx. ME kan køre op til 175 km/t, så må det kun køre maks 140 km/t.
Nu har jeg kørt meget med German Railroads, og jeg har lagt mærke til at de har lavet en smart funktion i deres tog, så man fx. kun kan køre 140 km/t selvom at toget kan køre det der er mere.

Fx. Jeg kører med BR 140 på en strækning hvor den tilladte hastighed er 160 km/t. Lokomotivet KAN køre op til 140 km/t, men det MÅ kun køre 110 km/t
Når hastigheden så når over 110, så sætter nødbremsen i gang og toget stopper.
Jeg tænkte på om det kunne være en ide at tilføje samme funktion i de danske lokomotiver?
Spørgsmålet er om denne funktion sættes i gang af signalerne, fordi jeg har kigget i Eng.filen, og der er den tilladte hastighed 140 km/t

Det ville da gøre tingene lidt mere realistiske Grin
Brugers avatar
Marc

Ekspert

Antal indlæg: 1720
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:

SV: En ide til hastigheder
Skrevet af DVG, 28/4-2006 22:34 (#2)

er det ikke fordi du kører godstog? de laver normalt på deres router med en laverer hastighed for godstog
Brugers avatar
DVG

Ekspert

Antal indlæg: 1571
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:

Skrevet af lbr40, 28/4-2006 22:52 (#3)

Som rutebygger på en tysk rute (KTR) ved jeg, at flere de tyske signaler i MSTS har en max. hastighed på f.ex. 40, 60, 100 km/h, selvom rutens max. hastighed er f.ex. er 140.
Strækningen efter et sådant signal har så en given max. hastighed indtil en ny hartighed er sat. Hvilken max. hastighed et signal skal have, afhænger af strækningen efter signalet.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af Marc, 28/4-2006 22:57 (#4)

Nåååh okay. Så er det simpelthen signalerne i GR som er specielt lavet til dette formål.
Det er nemlig ikke kun Godstog det drejer sig om som DVG skrev. Det er fx. også når man kører med BR 110 som kan køre 160, men når man kører på ruten må den kun køre 150, ellers slår nødbremsen til.
Det står vist enda i manualen til GR2.
Brugers avatar
Marc

Ekspert

Antal indlæg: 1720
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:

Skrevet af Tjalfe, 28/4-2006 22:59 (#5)

Er der ikke en noget lignende funktion i 2. generations S-togene til MSTS?
Mener jeg har set nogle steder, at der stod 120 i TrackMonitor, mens jeg kun fik 100 eller 90 som højst tilladte. Men det er lang tid siden jeg har kørt både S-tog, og S-togsruten, så kan være jeg husker galt.

Men hvis funktionen er brugt dér, er det vel formentligt også muligt at indblande bremsen i samme.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

Skrevet af Tjalfe, 28/4-2006 23:04 (#6)

Nu du siger det, kan jeg huske jeg har forsøgt at køre 160 i et tog lok, og blev nødbremset. Det var vidst WupperExpress..
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

Skrevet af lbr40, 28/4-2006 23:08 (#7)

Marc: Den nedsatte hastighed, som signalerne er indstillet på, gælder for alle loks / tog, der kører forbi de pågældende signaler. Den nedsatte hastighed vises i TrackMonitor.

Tjalfe: Jeg mener ikke, at 2. G S-tog kan køre særlig stærkt.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af KimEast, 28/4-2006 23:17 (#8)

Hej alle! Ang hastigheder, er der i det danske signal-system KUN I-signalerne eller samtlige HKT-signaler der er sat hastighed på efter signalet! DESVÆRRE! - MEN ved de danske AM der KAN man sætte to forskellige hastigheder i det mindste. Hvis man vil have mange flere hastighedsmuligheder, skal der laves mange flere Versioner af de samme signaler (som de tyske signaler har). Jeg ville feks ønske 10 versioner AM-signaler (hver version med deres faste hastighed, eller mulighed for mindst to forskellige pr signal). Desuden nye typer PU-signaler (ikke af udseende men af kodning). --

Hygge
KimE
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Spring til debat:
Del denne tråd
URL: