Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
DSB Bn\bn_AI.WAG hvor er den?

Udskriv debat

DSB Bn\bn_AI.WAG hvor er den?
Skrevet af Tjalfe, 13/3-2006 19:46 (#1)

Hejsa

Kan I sige hvor jeg har denne vogn fra, og også gerne ikke-ai filen (Kan ikke huske navnet på dén):
DSB Bn\bn_AI.WAG
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

SV: DSB Bn\bn_AI.WAG hvor er den?
Skrevet af Tobias, 13/3-2006 19:50 (#2)

Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger

Antal indlæg: 510
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

Skrevet af Tjalfe, 13/3-2006 20:18 (#3)

Det ville jeg nemlig også mene, men min tester af en aktivitet har vidst ikke fået omtalte vogn med.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Skrevet af Tobias, 13/3-2006 20:23 (#4)

Tja bum bum Smile så er der vist ikke så mange andre end de her tilbage :
http://www.tog-si...d-199.html og http://www.tog-sim.dk/TSDL-index-req-...id-71.html
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger

Antal indlæg: 510
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

Skrevet af knudbe, 13/3-2006 21:38 (#5)

DSB bn er en gammel vogn som ikke er med i pakken med de 14 vogne.
Brug hellere dem fra mapperne bn_hs, bn-o_hs og bn-x_hs
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af Tjalfe, 13/3-2006 22:03 (#6)

Når jeg kommer hjem, må jeg ændre consisterne.
Er de tre du omtaler, med i den pakke med 14 vogne, Knud?

Det ville være utroligt meget nemmere, hvis der var ordentlige oplysninger om tingene til download både her på siden, og alle de andre sider med MSTS matriel. Evt. en oprydning i det, ville være dejligt.
Et lille ønske der vil tage 15 sekunder at opfylde fremover, og gøre arbejdet nemmere i fx. forbindelse med aktiviteter.
Noget helt andet er, at der jo absolut ingen grund til at vi skal downloade flere forskellige udgaver af togene, når de til sammenligning er fuldstændig ens (næsten...) hver gang vi skal køre en aktivitet.
Vi behøver ikke 20 forskellige Bn-vogne, en må være nok (Selvfølgelig skal der også være plads til Bn-i, Bn-o osv).
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 13/3-2006 22:39 (#7)

Tjalfe skrev: Når jeg kommer hjem, må jeg ændre consisterne.
Er de tre du omtaler, med i den pakke med 14 vogne, Knud?

Det er en god lille pakke, som indeholder alt hvad man har brug for Wink
ABns - ADns-e - A - AB - AF - An - B - Bab Bd - BDan - Bk - Bn - Bn-o - og Bn-x "Børnevogn"

Tjalfe skrev: Det ville være utroligt meget nemmere, hvis der var ordentlige oplysninger om tingene til download både her på siden, og alle de andre sider med MSTS matriel. Evt. en oprydning i det, ville være dejligt. Et lille ønske der vil tage 15 sekunder at opfylde fremover, og gøre arbejdet nemmere i fx. forbindelse med aktiviteter.

Der er mange ting man godt kunne ønske sig, men en hel del vil nok ikke kunne lade sig gøre rent praktisk. Men hvis blot der lå en readme-fil i hver trainsetmappe som angav om det enkelte materiel var en del af en pakke ville være til stor hjælp.

Tjalfe skrev: Noget helt andet er, at der jo absolut ingen grund til at vi skal downloade flere forskellige udgaver af togene, når de til sammenligning er fuldstændig ens (næsten...) hver gang vi skal køre en aktivitet.
Vi behøver ikke 20 forskellige Bn-vogne, en må være nok (Selvfølgelig skal der også være plads til Bn-i, Bn-o osv).

Nu er det jo ikke altid den samme person der har lavet det hele, så det er nok for meget at forlange. Det ville være det samme som at sige at du ikke måtte lave en aktivitet der var magen til en af mine... (øhh dårligt eksempel, det må du da heller ikke Wink )
Nej nu må jeg ikke joke Grin - det jeg mener er at den Bn som du har er fra 2001 eller deromkring. Hvis så en anden laver noget i 2005 som er mere detaljeret og dermed giver flere udgaver så kan han alligevel ikke overskrive den gamle ganske enkelt fordi han har et mere præcist navn til sit materiel.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Tjalfe, 13/3-2006 22:49 (#8)

Den nuværende situation er nok ikke til at rette op på, men det kan det fremover.

Og så er det jo tilladt at snakke sammen Smile
Designerne kunne lave et designer team, der hjælper og rådgiver hinanden (Der er der vidst), aktivitetsbyggerne kan lave et team osv.

Jeg kunne ikke drømme om at lave en aktivitet (Eller noget andet) der allerede findes, med mindre jeg havde en klar aftale med førstegangslaveren om en evt. update.
Den Bn-vogn jeg startede med at skrive om, har vidst ikke meget med en update af 14 personvognspakken at gøre - Eller hvad?
Resten kan vi tage over PM. Smile

Jeg ændre consisterne nu, og så er der vidst ikke mere at snakke om i denne sag Grin
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 13/3-2006 23:02 (#9)

Tjalfe skrev: Den Bn-vogn jeg startede med at skrive om, har vidst ikke meget med en update af 14 personvognspakken at gøre - Eller hvad?

Den gamle er af DSB Designteam og er ikke en del af en samlet pakke.
Pakken med de 14 vogne er resultatet af et samarbejde mellem en række personer. Jeg ved ikke om de er en del af DSB DT, da jeg ikke vd hvem DSB DT er.
SÃ¥ nej, jeg vil ikke mene at der er tale om en opdatering.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Spring til debat: