Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
NDK

Udskriv debat

  NDK
Skrevet af knudbe, 5/2-2006 20:23 (#1)

Hej, jeg er ved at køre på NDK v 4.11 fra Aalborg til Århus, og jeg spekulerer over om der ikke mangler nogle AM-signaler på strækningen Skalbjerg - Randers, da der er flere strækninger på over 10 km som ikke er opdelt.

Nu kender jeg ikke strækningen, så når jeg spørger, så er det fordi jeg forholder mig til kørslen i forhold til TKV05.

Jeg sender IC 148 afsted fra Aalborg kl. 14.25, og i tidstabellen i AE passer det så godt som perfekt.
Efterfølgende kommer jeg så med playertoget (afgang fra Aalborg 14.40), som også har en realistisk køreplan, men den er umulig at holde. F.eks skal jeg være i Skørping kl. 15.02, men kl. 15.12 (ca) holder jeg stadig for rødt lys ca. 10 km fra Skørping.
Det var anden gang jeg holdt for rødt i mere end 5 min.

SÃ¥ hvordan kan DSB/Arriva dog overholde planerne hvis der ikke er nogle AM-signaler?

Skalbjerg, Svenstrup og Støvring har forresten ikke nogen signaler, Hverken PU eller andet. Har stationer ikke normalt det?

Mit IC3 fik iøvrigt en broken coupler ca. 800 m før Skørping. Havde kun kørt 120-122 på strækningen men farten var reduceret væsentligt da det skete.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: NDK
Skrevet af Ghosttrain, 5/2-2006 20:31 (#2)

Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: NDK
Skrevet af knudbe, 5/2-2006 21:37 (#3)

Utroligt, der er ikke nogen AM-signaler. Og afstanden passer jo rimelig godt. Hvordan bærer man sig så ad med at overholde køreplanen?

Hov!!! Jeg fandt lige ud af noget... Det tog der kører foran mig er 4 timer om at køre Aalborg-Århus. En tog magen til med samme stop men kørende Århus-Aalborg er kun 2ý time om strækningen.
Det forklarer jo hvorfor jeg ikke kan få det til at hænge sammen, men hvordan kan der være denne forskel?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: NDK
Skrevet af Marc, 5/2-2006 23:39 (#4)

Hvilket tog er det du har foran dig? Hvis det er MR/MRD kan jeg godt forstå det Grin
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:


SV: NDK
Skrevet af Steamhammer, 6/2-2006 00:04 (#5)

Den der broken coupler, er velkendt lige der, blandt os "gamle" fra ruten var ny, couplerfix burde klare det! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: NDK
Skrevet af knudbe, 6/2-2006 19:58 (#6)

Marc skrev: Hvilket tog er det du har foran dig? Hvis det er MR/MRD kan jeg godt forstå det Grin


Nejda Smile - det er skam et IC3 på 2 sæt.

Steamhammer skrev: Den der broken coupler, er velkendt lige der, blandt os "gamle" fra ruten var ny, couplerfix burde klare det! Smile


Selvfølgelig - jeg har jo lige reinstalleret mine IC3 da jeg tænkte at det måske hjalp på hastighedsmålingen i Track Monitor, men det ændrede ikke en pind... Men så er den tidligere Coupler Fix selvfølgelig smuttet i den forbindelse.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: NDK
Skrevet af Steamhammer, 6/2-2006 20:02 (#7)

Ja det har vi vist også prøvet allesammen! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator



Antal indlæg: 2332
Tilmeldt: 18/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

SV: NDK
Skrevet af KimEast, 7/2-2006 03:44 (#8)

Hej Knud! grunden til den enorme afstand (stations-afstand) mellem blokkene fra Randers og nordpå er politisk bestemt! Man fik dog vekselspor, dvs ENS signaler i begge sider så man kan overhale og køre i begge spor samme vej med samme høje hastighed., men kun noget af vejen nordpå! -- På Randers er der den dag idag TU-signaler, og mod syd meget tætte AM-signaler, selvom tog-tætheden jo ikke er anderledes syd for Randers. Men sådan er der så meget når der går politik i sagerne Smile -- Grunden til forskellen i de to retninger er måske, at i Randers skal man passe på at lave ind- og ud-kørsel speciel, ellers krydser de to retninger hinanden -- og især fra nord, spærres der LANG TID i forvejen! (husk at signalerne er sat til at spærre 5 blokke frem). -- Kan forstille mig det er sådan noget. Fra nord er 5 blokke nord for Randers jo næsten i Ålborg *GG* --
Hygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: NDK
Skrevet af , 7/2-2006 15:50 (#9)

Hej Knud.
Laver du en aktivitet til NDK?
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: NDK
Skrevet af knudbe, 7/2-2006 23:54 (#10)

Tjohh, jeg leger lidt med WildCard Juletog 2005 Smile
Den starter i Aalborg kl. 14.40 og ender i København på et tidspunk...
Og da DK2000 ikke går længere end til Århus må jeg jo bruge NDK til første del.

Jeg er faktisk færdig med første del, da det sk.. IC3 foran som skulle sikre at jeg ikke kørte for stærkt nærmere sikrer at jeg ikke kører overhovedet. Menm jeg kan selvfølgelig bare droppe det. Jeg forstår bare ikke hvorfor det skal være så lang tid om at køre strækningen.
Det kunne være at de 5 signalblokke er for meget visse steder. Kan det ikke klares med nogle skjulte signaler og derved gøre det mere realistisk?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: NDK
Skrevet af KimEast, 8/2-2006 14:40 (#11)

Hej Knud... Ææh, realismen fejler skam ingenting.- Sådan er det i virkeligheden deroppe nordpå. - Men MSTS og virkeligheden har det med at være uvenner mange steder. - Udover det skulle man GODT kunne køre bagefter hinanden med 15 minutter imellem sig. Hvad siger Editor når du kører aktiviteten i den??? Stopper toget FORAN dig ved Randers I, og blir der?? -- Har selv været ud for at Ai-togene nordfra er bange for Randers, og blir holdende ved I-signalet Sad .. -- Uhygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: NDK
Skrevet af Triton, 8/2-2006 15:58 (#12)

Hej Knud.

Skalborg- Svenstrup - Strøvring. Er ikke stationer, men der i mod trinbrætter, derfor har du ingen signaler. Fra Ålborg og helt til Hobro kører man med af og tilbage melding i mellem de 4 "betjente" stationer ( Ålborg - Elidshøj - Skørping - Hobro ) Så der kan altså kun være et tog i hver retning mellem de nævnte stationer.
Brugers avatar
Triton

Erfaren bruger



Antal indlæg: 927
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 43
Status:

Hilsen Triton.

SV: NDK
Skrevet af knudbe, 8/2-2006 20:18 (#13)

Triton skrev: Så der kan altså kun være et tog i hver retning mellem de nævnte stationer.


Hvordan pokker overholder DSB så køreplanen i virkeligheden? Det må da nærmest være umuligt når der indsættes sådan et ekstra tog?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: NDK
Skrevet af Triton, 8/2-2006 20:41 (#14)

kørerplanen er jo lavet efter det Wink men der skal ikke alt for store forsinkelser før man kan mærke det på en del af togene i det nordjyske.
Brugers avatar
Triton

Erfaren bruger



Antal indlæg: 927
Tilmeldt: 11/4-2004
Alder: 43
Status:

Hilsen Triton.

SV: NDK
Skrevet af knudbe, 13/2-2006 00:41 (#15)

KimEast skrev: Hvad siger Editor når du kører aktiviteten i den??? Stopper toget FORAN dig ved Randers I, og blir der?? -- Har selv været ud for at Ai-togene nordfra er bange for Randers, og blir holdende ved I-signalet Sad .. -- Uhygge KimE --


Længe inden Randers går det galt med tiderne.
Min første kalkulering så flot ud, og jeg satte AE til at køre simulering, men så gik det galt med tiderne og allerede ved Skørping er den 25 min. forsinket i forhold til kalkulatoren.
Jeg rekalkulerede og så passede tiden i Skørping, men nu er den en hel tredvieårskrig om at køre strækningen.
Jeg vedlægger lige to billeder af de to kalkuleringer.


Vedhæftede billeder:

Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: NDK
Skrevet af KimEast, 13/2-2006 13:50 (#16)

Hmm Knud. Skummelt. Du kommer ikke forbi I-signaler med nedsat hastighed fordi du lige skal ind i afvigende spor et sted, vel? -- VED, at hvis man møder U-signal, og der er over 10 km til næste signal, virker de fritstående speedlimits IKKE! -- DVs hvis man har været inde i afvigende på en af stationerne nordpå, og får U-signal FØR ophævelsen af hastigheden, så virker ophævelsen IKKE, da der er over 10 km til næste signal, og derfor ikke kan ses i Trackmonitor, og systemet blir noget forvirret.. (lidt mere end MSTS egentligt altid er) .. -- Kører selv i NDK for tiden, og MSTS er håbløs, når man laver det som in real deroppe nordpå. -- Selv Stop-pindene forvirrer de signaler der er ved siden af. -- Smile -- Uhygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: NDK
Skrevet af Ghosttrain, 13/2-2006 13:55 (#17)

Dertil kan jeg kun spørge: Har i nogensinde set noget MSTS laver der ikke er pisseforvirrende ? Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: NDK
Skrevet af KimEast, 13/2-2006 13:59 (#18)

Nææh, egentligt ikke Erich. Men sådan er det når de koder, MSTS kigger på, bare er tal, tal og tal. -- Man skal jo egentligt ha 3GB RAM og en 5GHz maskine, før der er fart nok på de kode-læsninger.. Sad -- Uhygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


SV: NDK
Skrevet af knudbe, 14/2-2006 20:58 (#19)

Ja, det er da møj irriterende. Skal jeg vireklig droppe det forankørende tog... Det er jo den slags der gør det lidt mere spændende at køre når der pludselig bliver rødt fordi man kommer for tæt.

Og nej, det er ikke inde på nogen sidespor. Kører direkte fra Aalborg og bare derudaf...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]


SV: NDK
Skrevet af KimEast, 15/2-2006 04:08 (#20)

Tja, Knud.. Ligger selv med en aktivitet i området, og Randers er bare vild med både signaler OG vognene. -- Mene vogne ryger af ved et af skiftesporene, der er så fræk at skifte midt i det hele Sad -- Så jeg starter ikke i Ålborg ihvertfald.. -- Uhygge KimE --
Brugers avatar
KimEast

Ekspert



Antal indlæg: 1344
Tilmeldt: 13/4-2004
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: