Frankenstein skrev: Hej
Generelt Ja til Dansk paywaremateriel, hvorfor dog ikke ? Brugerne betaler jo gerne en halv bondegård for feks Pro Train
Jeg synes at idéen er helt fin, og det er vist på tide at de 3D-designere der sidder og bygger alt vores rullende udstyr får lidt får en topklassemodel.
Jeg er bare bange for, at folk er interesseret når der laves forespørgsler på det, og når det så kommer til at folk skal punge ud, vil det halte lidt.. Jamen vi har da en ganske fin freeware model her, hvorfor så betale penge for en ny? Hvis man følger med i mange af de diskussioner der er her på tog-sim, vil man ofte se at folk er lige glade om det er korrekt, og om det ligner forbilledet, eller om det er en helt korrekt model som man måske har givet et symbolsk beløb for.. Så længe folk har den holdning, tror jeg ikke dansk payware kan lade sig gøre, hvis dem der laver det skal have noget ud af det.
knudbe skrev: Så hvor jeg tidligere var for at betalæe et mindre beløb, så vil jeg i dag generelt være imod, selv om der dog kan være enkelte undtagelser.
Et stykke payware i min terminologi, er som regel noget der er af en lidt højere kvalitet end det man han hente gratis, der følger vejledninger med, og man er sikker på om skidtet virker, når man installere det.. Det mener jeg som udgangspunk ikke man
kan forvente ved et stykke freewaredownload. I de år jeg har lavet tog til henholdsvis MSTS og Trainz/TRS, ser man mange folk der ikke kan skildre de to ting fra hinanden. Man forventer det samme fra et freeware download, som hvis det havde været et stykke payware.. Det mener jeg ikke man kan.
Tjalfe skrev: Det kommer fuldstændig an på hvad det drejer sig om.
Vil du give 100 kroner for et ME lokomotiv, der er så skævt at det ligner en MZ efter en påkørsel (Intet ondt ord om MZ, men formen er bestemt ikke i samme chanre)? Jeg vil ikke.
Det forstår jeg intet af det her.. Prøver du at sige, at du generelt ikke ville købe en Me som payware, fordi du ikke brøds dig om udseenet på vognkassen? Eller fordi en Me til MSTS ligner en skadet Mz?
Tjalfe skrev: Derimod kan der godt falde en dadel af til virkelig godt udarbejdet matriel, ruter osv!
Hvis man ellers ser bort fra Pro Train, får man så somregel ikke kvalitets arbejde hvis man køber et stykke payware?
Tjalfe skrev: Beløbet bør naturligvis ikke være alt for dyrt, men selvfølgelig heller ikke så det bliver en dårlig handel for sælger - Men hvad er så en dårlig handel?
Uanset hvad, vil det hvis man snakker om det danske markede, aldrig blive en god handel for sælger.. Der er simpelthen for få til at betale for en model der tager så lang tid at lave.. Man skal ikke prøve og regne timelønnen ud, så får man et chok.
Tjalfe skrev: Jeg kan ikke forholde mig til om 3 timers arbejde skal give 200 kroners payware, eller om måske 2 mdr. skal. Tiden har ikke ret meget at sige om hvad kvaliteten er.
Jeg vil meget gerne se en der kan lave et lokomotiv eller en vogn, eller for den sags skyld en route på 3 timer, der er værd at sælge. Hvis man kan det, må man være supergod..