Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Ts-ef langsomt?

Udskriv debat

Ts-ef langsomt?
Skrevet af jwt1, 16/12-2005 17:32 (#1)

Hej

er der andre end mig der syntes ar http://www.ts-ef.com er blevet lidt langsom? eller er det bare min forbindelse som er dårlig.
Den henter fint fra http://www.tog-sim.dk, så det kan ikke være min forbindelse
Brugers avatar
jwt1

Ekspert

Antal indlæg: 1376
Alder: 34
Status:

SV: Ts-ef langsomt?
Skrevet af Malle84, 16/12-2005 17:58 (#2)

Synes jeg også.. Der går 53sek. før jeg er inde på siden.
Brugers avatar
Malle84

Medlem

Antal indlæg: 189
Alder: 40
Status:

Skrevet af jwt1, 16/12-2005 18:13 (#3)

Jeg ville hente en fil derinde på 16,7MB, det tager 4 timer og 25 minutter
Brugers avatar
jwt1

Ekspert

Antal indlæg: 1376
Alder: 34
Status:

Hilsen Jacob

Skrevet af Ghosttrain, 16/12-2005 18:28 (#4)

Ganske som sædvanlig har man ikke læst hvad der står i de forskellige indlæg bl.a om hastigheden på DL fra min server.
Jeg skrev faktisk lidt om det i DK2000 indlægget. Angry
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af Holbrook, 16/12-2005 18:42 (#5)

Der er nogen lange svartider for siden. Nogengange 10-20 sek. før den begynder at hente siden, men ellers virker hastigheden normal.

Men man kan ikke forvente samme hastighed på din side som man kan som VIP medlem her. Din side er gratis, mens denne er en smule reklamefinansieret og man betaler for hurtig download.

Jeg har selv ikke problemer med den til tider langsomme hastighed, men "en god download ta'r den tid den ta'r". Har man problemer med hastigheden så må man lade være med at besøge din side. Så slipper du for brok og vi andre kan få en lidt hurtigere hastighed.
Brugers avatar
Holbrook

Ekspert

Antal indlæg: 1657
Bopæl: Ballerup
Alder: 37
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk

Skrevet af Malle84, 16/12-2005 18:57 (#6)

Til Frankenstein: Du kan da ikke forvente at bare fordi man er bruger på siden skal man have læst alle indlæg, specielt ikke når indlæggets overskrift ikke har noget med emnet at gøre.
Så jeg mener ikke der er noget galt i at spørge om problemet med din side.
Brugers avatar
Malle84

Medlem

Antal indlæg: 189
Alder: 40
Status:

Skrevet af Kennie, 16/12-2005 23:10 (#7)

Er det kun mig som kan hente alt andet end rutter eller er der ander??? Her på siden.
Det er jo så bare noget elt andet end forum'et
Jeg har en lille ide om hvorfor at TS-ef er langsomt. For lige når der kommer en ny stor rutte så går det langsomt der.
Så jeg tror at det er vis der er flere der henter noget der inde på engang.
Men det er kun en iden ved der ikke 100%. (Det er kun noget jeg tror)
Brugers avatar
Kennie

Meget øvet

Antal indlæg: 351
Bopæl: Valby
Alder: 36
Status:

Hilsen Kennie

Skrevet af BlackChart, 16/12-2005 23:17 (#8)

Alt hvad der bliver spurgt om i denne tråd er besvaret i andre tråde, som helt sikkert kunne findes hvis man gad søge lidt inden man spurgte Wink

Både mht. hastigheden på Erich's server og også omkring de problemer med download af ruter fra denne side...

Men nu jeg er igang kan jeg da lige give et svar på begge spørgsmål...

Så vidt jeg er informeret er Erich's server (www.ts-ef.com) placeret på en ADSL forbindelse, dette begrænser jo downloadhastigheden for brugerne betydeligt, tog-sim.dk er IKKE placeret på en ADSL men derimod i et professionelt hosting center så hastighederne på ts-ef.com og tog-sim.dk kan slet ikke sammenlignes...

Mht. problemerne med download af ruter her fra siden er det et kendt problem som der ikke lige pt. er nogen anden løsning på end at opgradere sig til V.I.P bruger da det kun er alle andre end V.I.P'erne der har problemet...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af Dingo, 17/12-2005 02:05 (#9)

Mht til ovenstående kan jeg kun tilslutte mig irritationsmomentet vedr. TS-EF. Siden er usædvanlig langsom, og ved at jeg nok nu for hug for min udtalelse. Men når downloadhastigheden er helt nede og blive målt i bytes, ja så synes jeg at det er langsomt - for langsomt. Ved godt at det er spidsbelastnings-situationer, men det ændrer jo ikke på at det er "træls" (jysk udtryk). Men på den anden side, kan man (jeg) jo bare lade være med at bruge siden. Men går ikke ud fra at det er dét som er meningen. Synes at siden er råfed og indeholdende nogle kanongode downloads - det vil jeg gerne understrege.
Og så til kommentarene omkring hvad der tidligere er skrevet på siden. Forstår ikke helt at det kan være så forfærdeligt at svare på spørgsmål som tidligere er blevet stilt. Det er ærligt talt lidt ærgeligt at man skal tæske multi-mange tråde og sider igennem for nu at sikre sig, at ens spørgsmål ikke er blevet stillet før.
Synes det er trist at man skal spises af med en irriteret kommentar på ens spørgsmål, bare fordi det er blevet stillet før. En ting som desværre gik op i hat og briller på det tidligere train-sim.dk var, at man til sidst slet ikke gad spørge om noget, da det var mere regelen end undtagelsen at man fik et surt svar. Det synes jeg vi bør undgå skal ske her på siden også.
Det var så bare min mening..... der er sikkert mange "derude" som mener noget helt andet, og det er fair nok.
Venlig hilsen Mads
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Antal indlæg: 682
Alder: 55
Status:

Skrevet af jorgenandersen, 17/12-2005 05:55 (#10)

D'herrer.. og damer... husk venligst at Erich driver sit site som en privat person, og det koster! Jeg tager personligt hatten af for nogen som gider dette...

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 736
Bopæl: Castle Rock, Colorado, USA
Alder: 77
Status:

Skrevet af , 17/12-2005 07:31 (#11)

Hejsa Jørgen
Der er da mange som driver siden privat. Wink
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af Ghosttrain, 17/12-2005 09:09 (#12)

Hej Morten

Min side kører på en 4 Mb / 512 Kb kanelnetforbindelse, ikke ADSL, og under normale omstændigheder kan siden godt holde en DL-rate på 55-60 kb/s. Men som jeg har skrevet her på sitet falder downloadraten til stort set nul når jeg slipper en ny rute fri. Sådan er det HVER gang. Alle burde efterhånden have lært det ( Dog undtaget de allernyeste medlemmer her på sitet ).
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af BlackChart, 17/12-2005 10:55 (#13)

Dingo skrev: Og så til kommentarene omkring hvad der tidligere er skrevet på siden. Forstår ikke helt at det kan være så forfærdeligt at svare på spørgsmål som tidligere er blevet stilt. Det er ærligt talt lidt ærgeligt at man skal tæske multi-mange tråde og sider igennem for nu at sikre sig, at ens spørgsmål ikke er blevet stillet før.

Ganske simpelt fordi det skaber en masse unødige indlæg som kunne være undgået ved blot at bruge 5 minutter på at søge lidt på sit problem...

Der er ingen der har sagt at du skal sidde og bladre ALLE siderne igennem, der er ikke mindre end 2 muligheder for at søge her på sitet og de er altså slet ikke så svære at bruge...

Hvorfor skulle vi der ved lidt om sagerne bruge tid på igen og igen at svare på samme spørgsmål når vi istedet kunne bruge tiden på at svare på noget af alt det som man ikke lige kan søge sig frem til??
Jeg er personligt ved at være "lidt" træt af at skulle svare på det samme om go om igen...

Frankenstein skrev: Min side kører på en 4 Mb / 512 Kb kanelnetforbindelse, ikke ADSL

Sorry, mente det var ADSL Wink
Men stadig...Du har kun 512 kbit i upload-rate om det så er kabel eller ADSL giver ikke den store forskel...Den kan ikke trække ret mange uploads før den går i bund Smile
Men som du selv siger...Det er det samme ved hver udgivelse og nu er det snart nævnt SÅ mange gange her på sitet at folk da må kunne finde det uden den store roden rundt i indlæg Smile
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af bl, 17/12-2005 13:09 (#14)

Undertiden må jeg undre mig lidt over de holdninger, der kommer for dagen her i forum.

Hvordan kan man overhovedet finde på at brokke sig over en gratis-side, uanset hvor hurtig eller langsom den er? Naturligvis er det da at foretrække, at alle sider har en hurtig download, men kan man ikke bare glæde sig over alt det gratis materiale, der er til rådighed rundt omkring? Alternativet til en langsom download er jo ofte ingen download. Så med mindre man er villig til at betale, hvad det reelt koster at producere ting og derefter gøre dem tilgængelige for alle, synes jeg, man skal acceptere tingenes tilstand, og gerne med glæde!.

Og jeg forstår fuldt ud Erichs irritation, når han med jævne mellemrum skal svare på (forsvare?), at der bliver brokket over hans frembringelser. Omvendt har jeg aldrig oplevet, at ikke har villet svare på et regulært spørgsmål om sine ting.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert

Antal indlæg: 1111
Alder: 80
Status:

Skrevet af caa, 17/12-2005 20:19 (#15)

Hørt Bjarne. Erich frabad sig jo ligefrem indlæg om dl. hastigheden, da ruten blev frigivet den anden dag.
Citat fra Erich's indlæg den 12. Dec 2005 - 10:38:

PS Lad nu være med som sædvanlig at pive over liniehastigheden på min side, folk er allerede gået helt bananas med DL af ruten.
Ruten kommer også her på siden lige så snart Morten har tid til det.

Citat slut.

Og så vidt jeg kan se, så har over 1800 personer dl. Erich's fine rute Grin herfra tog-sim's side, + alle dem der har dl. fra Erich's side. så det må jo siges at være mange dl. på kort tid, så jeg mener nå Erich frabeder sig brok over dl.hastigheden, så hør efter, og glæd jer istedet over ruten.
Det er ligesom børn og julegaver juleaftensdag. de kan ikke vente, fordi tiden gå for langsom.

Julehilsen fra Caa Grin Grin
Brugers avatar
caa

Meget øvet

Antal indlæg: 398
Alder: 53
Status:

Skrevet af , 17/12-2005 20:40 (#16)

Hejsa
Må jeg også komme med en ting i denne sag.
Jeg ville hente den, og straks faldt den til 1 og under 1 Kb/Sek og tiden var sat til over 50 timer, ja over 2 døgn, så jeg slog det fra, det var dælme en lang tid, MEN så fik jeg et link, og fik hentet en " Download Manager " og straks fik jeg de 50 timer ned til godt 5 Timer, det må da siges at være et fremskridt, så prøv den, så går det lidt hurtigere, og samtidig, kan du lave noget på din Pc mens den klarer det stille og roligt.
Her er Linket: http://www.download.dk/download.asp?p...prog=17973 SmileSmile
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af jorgenandersen, 18/12-2005 00:26 (#17)

Hej Per,

Hermed et forsinket löft på hatten for dig også!

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af knudbe, 18/12-2005 00:40 (#18)

gippermand skrev:
Jeg ville hente den, og straks faldt den til 1 og under 1 Kb/Sek og tiden var sat til over 50 timer, ja over 2 døgn, så jeg slog det fra, det var dælme en lang tid, MEN så fik jeg et link, og fik hentet en " Download Manager " og straks fik jeg de 50 timer ned til godt 5 Timer, det må da siges at være et fremskridt, så prøv den, så går det lidt hurtigere

Man kan ikke bruge de tidsangivelser til noget som helst. Tiden bliver beregnet ud fra en gennemsnitlig beregning på baggrund af hvor meget der allerede er downloadet over hvorlang tid er er gået. Jo kortere tid der er gået desto mere usikker bliver beregningen. Og hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg ikke at en downloadmanager vil ændre ret meget på den faktisk brugte tid hvis man fik lov til at udnytte alle 512 kbit/s. Der kan trods alt kun trækkes 512 kbit/s ud af en 512 kbit linie.

At en downloadmanager måske så vil håndtere forskellige afbrydelser langt bedre end Internet Explorer vil dog ikke komme bag på mig, jeg bruger selv Firefox i stedet for IE og den har, efter min mening, en langt bedre downloadhåndtering end IE - man kan vel også kalde den del af Fx for en mini-downloadmanager
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af jorgenandersen, 18/12-2005 20:06 (#19)

Her er min opskrift: först venter man et par dage, indtil stormen har lagt sig. Så starter man sin download sent på natten (her hjælper det at jeg er 8 timer bag jer andre), så kommer ruten på et par timer.

Jörgen i Colorado
Brugers avatar
jorgenandersen

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af lbr40, 18/12-2005 20:26 (#20)

En endnu bedre løsnimg er, at blive VIP-medlem her på sitet. Jeg downloade DK 2000 D på "kun" ca. 30 min. her fra sitets downloadsektion med en stabil forbindelde på ca. 100 kb/s. Ved et VIP-medlemsskab støtter I sitet til glæde for alle.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: