Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Tramtracks problemer

Udskriv debat

Tramtracks problemer
Skrevet af Tjalfe, 26/10-2005 17:24 (#1)

Hejsa

Da jeg igår ville prøve ruten Sporvejsmuseet, og til det skal bruge tramtracks gik MSTS helt ned og ramme bundlinjen. Jeg får meddelsen "Send fejl rapport" når jeg vil starte MSTS, og ingen andre fejl.
Det kom efter jeg installerede tramtracks, som jeg jo højst sandsynligt har gjort forkert.

Mit spørgsmål er så, om jeg kan få jer til at lave en simpel fortolkning af den engelske readme fil til tramtracks, altså hvor jeg skal placere filerne, hvad jeg skal klikke ja såvel som nej til - Mit engelsk er bestemt ikke på toppen. :\
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Antal indlæg: 2073
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:

SV: Tramtracks problemer
Skrevet af Tobias, 26/10-2005 17:46 (#2)

Det kunne lyde som om du er kommet til at overskrive filen "tsection.dat" med en ældre version...... gå ind i mappen "global" og find tsection.dat filen, åben den i foreks. wordpad og se hvad der står i linie 2 ( buildxxxxx), den nyeste hedder build00031. Hvis du ikke har build 00031 så hent den nyeste xtracks og kopier tsection.dat filen over i din global mappe.
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger

Antal indlæg: 510
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

Skrevet af Tjalfe, 26/10-2005 18:00 (#3)

Tak for svaret, men her er lige et til spørgsmål: Hvilken xtraks version er den nyeste? Er snart så forvirret over alle de opdateringer der findes til alting Grin
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Skrevet af Tobias, 26/10-2005 18:03 (#4)

Nyeste version er 3.16, du kan hente den ovre hos Erich ( altså på hans side Smile ), eller på http://team.routebuilders.dk/
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger

Status:

Med venlig hilsen

Tobias

Skrevet af Tjalfe, 26/10-2005 18:06 (#5)

Mange tak for hjælpen Wink.
Jeg prøver skidtet senere, virker det ikke vil jeg plage jer med flere spørgsmål Grin
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Skrevet af , 26/10-2005 18:14 (#6)

Nej nej nej

Hejsa Tjalfe nu skal du bare høre
Du skal bruge Xtracks og nemroad og så skal du lægge alle Shapes filer fra Tramtracks to steder hen for at den virker
Den skal ligge i Shapesmappen både i selve ruten og i Globalmappen, derefter skulle du kunne køre ruten .. Wink
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af Tobias, 26/10-2005 18:23 (#7)

gippermand skrev: Nej nej nej

Hejsa Tjalfe nu skal du bare høre
Du skal bruge Xtracks og nemroad og så skal du lægge alle Shapes filer fra Tramtracks to steder hen for at den virker
Den skal ligge i Shapesmappen både i selve ruten og i Globalmappen, derefter skulle du kunne køre ruten .. Wink

Undskyld men hvad mener du med nej nej nej ? manden har installeret tramtracks og sandsynligheden for at han har overskrevet sin tsection.dat med den gamle der følger med tramtracks er rimelig stor....... jeg prøver den nemmeste løsning først.
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger

Status:

Med venlig hilsen

Tobias

Skrevet af Tjalfe, 26/10-2005 18:43 (#8)

Nu forstår jeg ingen ting. Har haft slettet MSTS, installeret igen, med xtracks 3.15 og newroads, ligesom jeg havde den inden det gik ned igår, men det er samme problem, og tramtracks er IKKE installeret.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Skrevet af Tobias, 26/10-2005 18:44 (#9)

Hvornår præcis går den ned ? lige når den starter eller når du prøver at køre en rute.
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger

Status:

Med venlig hilsen

Tobias

Skrevet af Tjalfe, 26/10-2005 18:49 (#10)

Når den har taget ca. 75% af de gule streger når man åbner spillet.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Skrevet af Tobias, 26/10-2005 18:54 (#11)

Nu var det jo også en noget drastisk løsning at rive den helt af maskinen og geninstallere Smile
Prøv at installere den igen ( ja ja) og lade være med at installere xtracks og newroads, se om du kan åbne den uden problemer. Hvis du kan det så er det fordi du laver et eller andet ved installationen med de to udvidelser og så må vi se om vi kan klare det derfra. Hvis du IKKE kan åbne den uden noget ekstra installeret så er der sikkert noget galt med din registreringsdatabase, og så må vi tage den derfra istedet.
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger

Status:

Med venlig hilsen

Tobias

Skrevet af Ghosttrain, 26/10-2005 19:39 (#12)

Hej Tjalfe

Nu skal jeg prøve at gøre det så nemt som muligt for dig. Start med at installere Tramtracks. Det eneste du skal gøre fra den, er at kopiere Shapesmappen ind i GLOBAL, IKKE andre steder. Herefter gør du det samme med New Roads 3.2. Når dette er gjort, kører du Xtracks installationen. Du skal bruge den udgave der hedder Xtracks 3.16 setup. Denne installation lægger hele Xtracks ind sammen med den allernyeste Tsection.dat. MSTS læser alle sporstykker ind direkte fra Global/Shapes, IKKE fra rutens shapesmappe. De textures der skal bruges til Tramtracks skulle MEGET gerne ligger i den rute du vil køre, ellers har ruteforfatter lavet en grim fejl. Hvis du gør tingene på denne måde er der meget store chancer for at alt virker.

Alle Texturefiler du har brug for til en rute du har downloadet SKAL være tilstede i ruten når du installerer den.

Grunden til at du også kan downloade Texturefiler til de forskellige sportyper at at du også gerne skulle kunne bruge sportyperne til at bygge med selv. KUN når du bygger selv har du behov for at have de forskellige textures installeret. IKKE før. Ved rutebygning er det så en god idé at have sine textures liggende i Global/textures-mappen, så kan du nemlig altid lave en kopi af den og kopiere den ind i texturemappen på den rute som du bygger.

Håber at det her kan hjælpe dig til at få tingene til at virke
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af , 26/10-2005 21:51 (#13)

Hejsa Tobias
Jeg undskylder at du misforstod det jeg skrev, det var ikke ment til dig slet ikke, det var bare det at nu kommer det spørgsmål igen, fordi ruten dengang ikke fik en rigtig readme fil som beskrev hvad man skulle gøre, så det har alså ikke noget med dig at gøre, og jeg skulle nok ikke have skrevet det på den måde, men er alså ment som en fejl fra vores side, lover at andre Ruten bliver fortalt og lavet så den slags fejl ikke opstår igen........ Wink
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af Tobias, 26/10-2005 22:23 (#14)

Helt iorden Per.
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger

Status:

Med venlig hilsen

Tobias

Skrevet af Tjalfe, 26/10-2005 22:55 (#15)

Pt. ser alting ud til at fungere. Newroads, tramtracks og xtracks er installeret, nu går jeg igang med ruter, tog og aktiviteter.
Tak for hjælpen, alle sammen! Smile
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert

Status:

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Problemer med DSB tog Generelt 2 26-04-2014 15:51