Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
Forslag til Eng.filer

Udskriv debat

  Forslag til Eng.filer
Skrevet af Marc, 28/7-2005 18:48 (#1)

Jeg har et forslag vdr. Eng.filer.
Nu er det jo sådan, at i MSTS kan man ikke "fryse" hastigheden. Man skal på mange lokomotiver og togsæt konstant slå bremserne til og fra for ikke at køre for hurtigt. Det er jo ikke særlig realistisk Grin

SÃ¥ jeg fik den ide, hvorfor ikke lave flere Eng.filer med forskellig hastighed?
Fx. vi har ME 1505 og den kan komme op på max 190 km/t i MSTS.
Ideén var så at lave ekstra Eng.filer:

ME 1505_120 (Max 120 km/t)
ME 1505_140 (Max 140 km/t)

Det er den mest normale hastighed på mange danske ruter. Der er dog nogle som skifter imellem 110 til 140, men nu tænker jeg på fx. Kystbanen, og fjernbanen.
I Eng.filen skulle man jo så faktisk skrive 110 og 130 km/t, fordi lokomotivet plejer altid at kunne køre 10 km/t ekstra når man er i en aktivitet. Fx. hvis jeg skriver at et lokomotiv skal køre 120, så kan det køre 130 når jeg skal ud og køre med det Grin

man kunne også lave Eng.filer til vores gamle materiel som i disse dage kun må køre 70 km/t

Ville dette være en ide?
Brugers avatar
Marc

Ekspert



Antal indlæg: 1720
Tilmeldt: 11/4-2004
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:



SV: Forslag til Eng.filer
Skrevet af jraaby, 28/7-2005 21:00 (#2)

The idea is OK in principle. I don't find I have to use brakes all the time - I just reduce the throttle to prevent going overspeed. Reducing the top speed, I think, makes MSTS less realistic. It makes it too easy to drive...

The IC3 is an exception - I can never get it to go at the right speed because of the gears!

In my new ME MultiPacks the elvarme versions have 600hp less power (because the energy is transferred to carriages). They can still go up to 160km/t, but it takes longer.
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger



Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 21/4-2004
Alder: 36
Status:



SV: Forslag til Eng.filer
Skrevet af 95mira, 28/7-2005 22:01 (#3)

Marc skrev: Jeg har et forslag vdr. Eng.filer.
Nu er det jo sådan, at i MSTS kan man ikke "fryse" hastigheden. Man skal på mange lokomotiver og togsæt konstant slå bremserne til og fra for ikke at køre for hurtigt. Det er jo ikke særlig realistisk Grin

SÃ¥ jeg fik den ide, hvorfor ikke lave flere Eng.filer med forskellig hastighed?
Fx. vi har ME 1505 og den kan komme op på max 190 km/t i MSTS.
Ideén var så at lave ekstra Eng.filer:

ME 1505_120 (Max 120 km/t)
ME 1505_140 (Max 140 km/t)

Det er den mest normale hastighed på mange danske ruter. Der er dog nogle som skifter imellem 110 til 140, men nu tænker jeg på fx. Kystbanen, og fjernbanen.
I Eng.filen skulle man jo så faktisk skrive 110 og 130 km/t, fordi lokomotivet plejer altid at kunne køre 10 km/t ekstra når man er i en aktivitet. Fx. hvis jeg skriver at et lokomotiv skal køre 120, så kan det køre 130 når jeg skal ud og køre med det Grin

man kunne også lave Eng.filer til vores gamle materiel som i disse dage kun må køre 70 km/t

Ville dette være en ide?


Ideén er god nok, men jeg tror bare at det ville blive endnu mere urealistisk, det virker jo mærkeligt at komme kørende i en ME også køre 130 km/t og give den fuld traxion uden der sker noget!
Brugers avatar
95mira

Ekspert



Antal indlæg: 1238
Tilmeldt: 10/4-2004
Alder: 35
Status:

MVH
Mikkel

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Mangler AI-filer (DSB ET & DSB IR4 VIA) Materiel 3 29-05-2014 11:45
WAV filer Materiel 4 13-11-2009 14:37
Endnu et urealistisk forslag om højhastighedstog Real-Life-Tog 66 10-08-2009 18:51
AI og Eng filer til materiel Materiel 12 09-04-2009 13:02
Bin i forbindelse med ikke-Bin filer MSTSBin 5 02-03-2009 00:43
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: