Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
TGATool

Udskriv debat

TGATool
Skrevet af Marc, 17/7-2005 13:33 (#1)

Jeg har prøvet at sidde og lege lidt med TGATool for MÅSKE at endelig kunne finde ud af hvordan det fungere Grin Jeg er bare blevet forvirret over en enkelt ting: skal man ikke også lave Shapes? Nu har jeg jo downloaded de svenske perronskilte til at teste på, fordi de allerede er klar til at blive redigeret.

Den originale ACE.fil hedder "stationsnamnskyltar" og jeg har så lavet nogle forskellige navne, og så har jeg lavet dem om til ACE.filer med navnene: "stationsnamnskyltar1" "stationsnamnskyltar2" osv.
Men da jeg så ville skrive dem ned i REF.filen, så opdager jeg at det jo faktisk er SHAPE filerne der står beskrevet i REF.filen. Dvs. jeg har 17 forskellige ACE.filer, men kun én SHAPE. Hvor er jeg gået forkert?

Jeg forstår ikke rigtig de guides der er, selvom at de virker meget nemme.
Brugers avatar
Marc

Ekspert

Antal indlæg: 1720
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:

SV: TGATool
Skrevet af Ghosttrain, 17/7-2005 15:36 (#2)

Hej Marc
Har du ikke være forvirret før, så bliver du det helt sikkert nu. Grin Hvis du har et skilt med en enkelt tekst på, kan du sagtens ommale den ved hjælp fa TGATOOL og MSpaint eller et andet "maleprogram". Men du kan IKKE lave en helt ny .ace fil til skiltet med et andet navn, dette navn bliver nemlig bestemt af .S-filen som definerer hvilken .ace-fil som objektet bruger. NU komer det sjove. Du kan sagtens duplikere dit skilt, men det kræver at du har Route Riter. Denne kan nemlig omsætte en .s-fil til klar skrift. Du kan nu åbne din .s-fil og finde stedet der henviser til .ace-filen og f.eks ændre navnet fra skilt1.ace til skilt2.ace og så gemme bagefter. Du skal så lave en kopi af skilt1.ace og omdøbe den til skilt2.ace inden du maler den. Herefter skal du omdøbe den .s-fil du har ændret i til et nyt navn f.eks skilt2.s husk også at omdøbe den tilhørende .sd-fil og at rette navnet inde i .sd-filen så den henviser til den nye .s-fil. Herefter skal den så tilføjes i .ref-filen for at du kan bruge dit nye skilt. Grin Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: TGATool
Skrevet af Marc, 17/7-2005 17:07 (#3)

jeg har skam Route Riter. At den så havde noget med TGATool at gøre, det vidste jeg så ikke Grin
Brugers avatar
Marc

Ekspert

Antal indlæg: 1720
Bopæl: Skævinge
Alder: 37
Status:

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: