Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Carspawn

Udskriv debat

  Carspawn
Skrevet af , 24/11-2004 19:47 (#1)

Ja så har jeg et lille spørgsmål igen.

Når jeg inde i ruten trykker på carspawn, så skal jeg vælge et køretøj, som jeg selvfølgelig i forvejen er skrevet ind som i ref. Derefter vælger jeg en plads og når den er sat forsvinder filen, og motivet er sat.
Hvordan får jeg så bilerne til at bevæge sig, for de rører sig nemlig ikke ud af flækken................Jeg laver jeg galt Sad Sad Sad
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:



SV: Carspawn
Skrevet af Ghosttrain, 24/11-2004 22:26 (#2)

Hej Per
Med den beskrivelse af din brug af carspawners vil jeg godt vædde på at du når at blive mindst 100 år gammel inden du ser en bil.
1. du skal ikke placere nogen kørtøjer på den vejbane hvor du vil bruge carspawneren.
2. Når du har anbragt carspawneren på din vejbane, skal du markere den i den ene ende og så trække du ud af vejen så langt som du vil eller kan, herefter skal du gemme.
3. I roden på din rute kan du finde filen carspawn.dat . I den skal du selv indsætte de køretøjer du gerne vil have til at køre rundt på din rute.
Shapes og textures til køretøjerne skal ligge i de respektive mappe i ruten
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Carspawn
Skrevet af , 25/11-2004 03:27 (#3)

Tak Erich.
Det vil jeg forsøge at gøre.
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Carspawn
Skrevet af , 25/11-2004 04:27 (#4)

Takker Erich, nu kan jeg få biler på vejen, men hvordan får jeg andre biler end røde derind, det er den samme bil, kan man vælge bilerne som man vil have til at køre, og kan man få mennesker til at bevæge sig også, og sidst men ikke mindst, hvordan får man det til at svinge i forbindelse med at vejen svinger.
UHA blev helt træt..........Ja jeg når da et stk videre hver dag, med viden på banen.SmileSmileSmile
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Carspawn
Skrevet af Ghosttrain, 25/11-2004 08:42 (#5)

Hej Per
Du kan ikke få en carspawner til at dreje til højre i f.eks et vejkryds, ellers følger den vejen.
Mennesker kan ikke bevæge sig i MSTS, med mindre atdu putter dem in i carspawneren ( det ville se gaske skæg ud at gamle fru Jensen fés afsted med 70 km/t )
Prøv at åbne din caspawn.dat med noteblok. Her kan du se hvorledes de forskllige køretøjer er lagt ind. Vil du have et nyt køretøj til at køre på vejene, skal du som med alt andet kopiere Shapes ogTextures ind i de respektive mappe i din rute, og så derefter tilføje dem i carspawn.dat
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Carspawn
Skrevet af , 25/11-2004 09:59 (#6)

OK! jeg har enmasse biler i carspawner.dat og de samme er lagt ind i shapes og i textures, men der kommer kun en bil, sikkert en standart en jp.
Man kan ikke vælge at på den vej skal de biler køre og på den vej, nogle andre.
Du sagde at de fulgte vejen, jo men hvis nu vejen slår nogle sving skal man så strække spawneren lige ud, selvom vejen svinger lidt, jeg tænkte på over Stormgade rundt ved Højbro og over knippelsbro, vil de så følge vejen rundt i svingene også.?

Så sagde du gamle fru jensen, men hvis man sætter spawner på fortovet, kommer der så ikke også biler der? Og hvis man brugte spawner på vandet, kan man så vælge kun skibe der???????
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Carspawn
Skrevet af Ghosttrain, 25/11-2004 10:07 (#7)

Hej Per

Hvis du udskifter samlige køretøjer med mennesker kan du godt bruge den på fortorvet.
Fortorvet skal dog da bygges af vejsektioner.
En carspawner kan KUN bruges på vejbaner, de kan ikke lægges fri i landskabet.
Husk når du lægger nye køretøjer ind i carspawn.dat at du øverst i datfilen skal ændre antallet af objekter som den bruger.
Man kan uden problemer få en færge til at sejle hvis man lægger vejbaner under vandet, og så lægger færgen ind i carspawn.dat, men så må der kun være det ene objekt i spawneren, samt at du IKKE kan bruge din carspawner på vejene da der så ville sejle færger rundt på de Danske landeveje.
Det er desværre ikke muligt at have to forskellige carspawner liggende i en rute.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Carspawn
Skrevet af , 25/11-2004 10:12 (#8)

OK...
Ja jeg kan godt se lille Peter sige til sin mor se der kommer Oslofærgen, og står i Gothergade....SmileSmileSmileSmile
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Carspawn
Skrevet af , 25/11-2004 11:20 (#9)

Lige en lille ting mere!!!!!!!!
Hvordan får man bilerne til at stoppe for sporvognen, for de kører nu bare under eller igennem sporvognen nu, og jeg har set at de kan stoppe på andre baner, er det en anden ting jeg skal trykke på......SmileSmileSmile
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Carspawn
Skrevet af , 25/11-2004 12:06 (#10)

Nu er fanden sk- da løs!!!!!!!
Da jeg lavede en rute krydsene over en anden, og gemte det, for så at starte op igen, så kan jeg ikke komme ind i spillet igen, hvad kan gøres for at jeg kan komme ind, og evt rette den fejl der måtte være opstået....???
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Carspawn
Skrevet af Ghosttrain, 25/11-2004 12:14 (#11)

Kan du komme ind i ruteditoren ? Hvis ja skulle du kunne rette fejlen.
Hvis nej er der én enkelt mulighed, prøv gendannelse af spordatabasen. Hvis det ikke virker håber jeg at du har en forholdsvis ny backup
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Carspawn
Skrevet af , 25/11-2004 12:20 (#12)

Rute editoren er udelukket....går videre.?
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Carspawn
Skrevet af , 25/11-2004 12:28 (#13)

HURRA, jeg kom ind....hvor mange biler kan man bruge af gangen. Jeg havde den på 21 stk, og det kunne den åbenbart ikke klare.SmileSmile Kan du også forklare det med at bilerne skal stoppe, hvis en sporvogn skal svinge.....SmileSmile
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Carspawn
Skrevet af Ghosttrain, 25/11-2004 12:36 (#14)

Hej Per
Det er ganske simpelt, du skal bruge en jernbaneoverskæring, den kan du, når du har sat den op, gøre usynlig under kørsel. Du kan DL en sådanne fra http://team.routebuilders.dk
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Carspawn
Skrevet af , 25/11-2004 12:48 (#15)

Tusind tak Erich Det vil jeg så gøre....SmileSmile
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Carspawn
Skrevet af , 25/11-2004 14:11 (#16)

Den kan kun tage 1 bil, alt andet lukker spillet ned.......

SIMISA@@@@@@@@@@JINX0v1t______

1
CarSpawnerItem( "Jp1Car01.s" 4 )
)
Static (
Class ( "Motorcykler" )
Filename ( ES250-2.s )
Align ( None )
Shadow ( Dynamic )
Description ( "ES250-2")
)
Static (
Class ( "Busser" )
Filename ( DBüssing.s )
Align ( None )
Shadow ( Dynamic )
Description ( "DBüssing" )
)
Static (
Class ( "Lastbiler" )
Filename ( DLohrtruck.s )
Align ( None )
Shadow ( Dynamic )
Description ( "DLohrtruck" )
)
Static (
Class ( "Postbiler" )
Filename ( PeugeotPosten.s )
Align ( None )
Description ( "Peugeot Posten" )

SÃ¥dan ser det ud i filen, samt flere til, hvad skal rettes for at den vil tage de andre biler.?
SmileSmile
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Carspawn
Skrevet af Ghosttrain, 25/11-2004 14:49 (#17)

Hej Per

En carspawnerfil bør nærmere se således ud:

SIMISA@@@@@@@@@@JINX0v1t______

5 (
CarSpawnerItem ( "Jp1Car01.s" 4 )
CarSpawnerItem ( "ES250-2.s" 3 )
CarSpawnerItem ( "DBüssing.s" 14 )
CarSpawnerItem ( "DLohrtruck.s" 14 )
CarSpawnerItem ( "PeugeotPosten.s" 4 )
)

Tallet bag køretøjets navn angiver dets længde

Prøv f.eks af åben carspawn.dat i en rute du har downloadet og se hvordan den ser du der.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

SV: Carspawn
Skrevet af , 25/11-2004 15:49 (#18)

Tak Erich.....
Nu kører der forskellige ting, men lige pludselig stoppede spillet og sagde at jeg manglede en fil i textures / tsm_tire.ace hvad er det for en fil, kan jeg finde den i nogen spil, eller er det fra et køretøj......BIG SMILE....Nu er det snart Jul.......
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Carspawn
Skrevet af Ghosttrain, 25/11-2004 15:54 (#19)

Hej Per
Den texture du mangler er formodentligt fra et af dine køretøjer. Jeg kan dog ikke sige hvilket
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer



Antal indlæg: 3395
Tilmeldt: 12/4-2004
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<


SV: Carspawn
Skrevet af , 25/11-2004 17:16 (#20)

Hej Erich Har set backup efter, og filen, eller filerne er ikke der, så hvad det er ved jeg ikke: Følgende filer siger den at den mangler, efter at carspawner blev sat til:
tsm_tire.ace
gultb.ace
gulbf.ace
gullr.ace
bluetb.ace
bfblue.ace
bb70001_3.ace

Hulk hulk.......... Sad
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: