Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
opfordring

Udskriv debat

opfordring
Skrevet af , 24/11-2004 15:59 (#1)

Hejsa . Efter at have haft en masse besvær med at finde div. vogne og andet der skal bruges til de forskellige aktiviteter kommer denne opfordring til dem der laver ruter og aktiviteter.
Man kunne ønske sig at der sammen med ruter og aktiviteter også lå en fil med det matriel der skal bruges...
Det vilde spare en for en masse tid når man ikke skal ud og lede efter det men bare kunne downloade en fil
Betragt dette indlæg som en opfordring...

hi. Bjarne k
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

SV: opfordring
Skrevet af Ghosttrain, 24/11-2004 16:11 (#2)

Hej Bjarne
Det kan slet ikke kommer på tale at lave medfølgende filer med det materiel der skal bruges til en aktivitet. Der er nemlig noget der hedder copyright på materiellet, og jeg vil som rutebygger ikke sidde og skulle spørge gud og hver mand om jeg må lægge deres materiel til DL sammen med ruten.
Der er kun en ting at gøre: Aktivitetesdesignerne må være meget omhygggelige med deres udstyrs oversigt til aktiviterne, så det bliver nemt at finde udstyret.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af 95mira, 24/11-2004 23:59 (#3)

Jeg synes Bjarne er inde på noget fornuftigt. Det er så op til den enkelte rutebygger selv, om han vil være med til det. Men fx en rute som Albula line.. Her er der jo medfølgende materiel med flotte aktiviteter. Det gør det meget nemmere Wink
Brugers avatar
95mira

Ekspert

Antal indlæg: 1238
Alder: 35
Status:

MVH
Mikkel

Skrevet af KÃ¥re, 25/11-2004 00:56 (#4)

Jeg synes også at Bjarne er inde på noget, men det er Erich også. Desuden ville den aktivitets-fil man vil downloade fylde en hulens masse - og mange vil ikke have behov for det, fordi de har materiellet i forvejen.

Jeg vil i stedet opfordre aktivitetsbyggerne til at lægge links ind i læs-mig-filen i stil med dette:

DSB_Epoch_II_and_III_Passenger: http://www.oldtimerklubben.dk/details...php?fid=75
LGJNS: http://www.train-sim.com/cgi/kdl/main...p?Q25tP01i
Hbbins: http://www.train-sim.com/cgi/kdl/main...p?Q25tP01i

så kan man bare klikke på de links man skal bruge hvis man mangler noget (det kan næsten ikke være nemmere).

M.v.h.
KÃ¥re
Brugers avatar
KÃ¥re

Medlem

Antal indlæg: 106
Bopæl: København
Alder: 75
Status:

Skrevet af , 25/11-2004 03:37 (#5)

Jeg har også været i den situation, hvor jeg fik en aktivitet, men alt materiel, som bestod af over 30 dele ikke var til at hente, så kan man vælge om man kan få det udenom, eller vente for jeg tror at der foregår meget i det skjulte, om man vil det eller ej.
Jeg har tænkt mig at vedlægge sporvogn på min rute.
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af Steamhammer, 25/11-2004 12:57 (#6)

Den diskussion har været fremme utallige gange før og svaret har stort set været det samme som Erich skriver, hver gang. Det med copyrighten er noget der skal tages alvorligt ellers kan det i værste fald blive en dyr affære for den som blæser på den.

Så selv om det er en rigtig god idé, så kan det altså ikke lade sig gøre Bjarne - desværre!
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Antal indlæg: 2332
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af Ghosttrain, 25/11-2004 13:15 (#7)

Nej nemlig Mogens
Og tænk lige engang på hvor stor en rute ville være at DL hvis der skulle ligge materiel i den også, der er nok ingen der har lyst til at DL en rute der måske ville fylde omkring 250 Mb i DL.
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
>>Administrator<<

Skrevet af KimS., 25/11-2004 16:53 (#8)

Mogens og Erich.

Jeg tror der er noget I har misforstået Grin . Der menes ikke en pakke med det materiel der skal bruges i aktiviteten Pfft
Det der menes med forslaget er, at der i readme filen skrives ikke bare hvad materiel der skal bruges, men samtidig sættes et link ved, så man ikke skal bruge tiiiiiiimer, på at finde det frem, fordi en eller anden, ikke kan skrive det rigtige navn e.l.
Der er da nogen, der kan finde ud af at gøre det Grin
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af Ghosttrain, 25/11-2004 17:05 (#9)

Hej Kim

Som jeg læser det her, lyder det for mig som om at materiellet skal være inkluderet i ruten / aktiviteten Grin

Bjarne skrev: Man kunne ønske sig at der sammen med ruter og aktiviteter også lå en fil med det matriel der skal bruges...

Det lyder ikke for mig som et dokument med div hyperlinks over det brugte udstyr :?
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
>>Administrator<<

Skrevet af KimS., 25/11-2004 17:34 (#10)

Øhh, jeg tror det bedste om mine med mennesker til andet er bevist, derfor skrev jeg som jeg gjorde. Man er måske lidt naiv, men va'.

Men gud hvor ville det være skønt, hvis de der aktivitets folk ville gøre som jeg beskrev :evil: Grin
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af Ghosttrain, 25/11-2004 17:43 (#11)

Hej Kim
Det har du noget kraftigt ret I. Grin
Af samme grund som det her indlæg er lavet, leverer jeg ikke mere aktiviteter med til mine ruter. Der er kun nogle Pathes så man kan køre fra den ene ende til den anden. Så må man selv lave, eller downloade aktiviter til ruten. ( Længe leve dovenskaben ) Grin Grin Grin
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
>>Administrator<<

Skrevet af Tobias, 25/11-2004 18:12 (#12)

KimS. skrev:
Men gud hvor ville det være skønt, hvis de der aktivitets folk ville gøre som jeg beskrev :evil: Grin

Jeg citerer lige fra Hr. Størups egen "IC 137" aktivitet :

NB: Link i den medfølgende README fil, er ikke gældende, p.g.a. train-sim''s lukning. Ny README fil bliver uploadet, når materiellet igen er til download et sted.

Feje for egen dør, ikke kaste med sten, eller hvad :evil: Muha Muhahahaha............ (ond latter ) Pfft Pfft Pfft Pfft Grin :lol:
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger

Antal indlæg: 510
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

Skrevet af 95mira, 25/11-2004 18:13 (#13)

Frankenstein skrev: Nej nemlig Mogens
Og tænk lige engang på hvor stor en rute ville være at DL hvis der skulle ligge materiel i den også, der er nok ingen der har lyst til at DL en rute der måske ville fylde omkring 250 Mb i DL.

Der er jo ingen der siger at det hal absolut skal ligge i en fil. Man kan jo lave to eller flere filer, lige som i Albula Line, som jeg henviste til Wink
Brugers avatar
95mira

Ekspert

Antal indlæg: 1238
Alder: 35
Status:

MVH
Mikkel

Skrevet af Spor1, 25/11-2004 19:08 (#14)

Hi Mikkel !

I'm also not sure if it will be a good idea pack all material to the activity or to a route. :cry:

But for me as an activity designer I will try to link up to the material in the next readme file. Cool

But think of on some sites you have to register first in order to download material.
So direct links will become useless in that case Cool

I think not all of the Trainsim users have a direct cable line like ADSL.
So if the files for activities will get bigger no one will ever download them.
It's better to do a good detailed readme file where the material could be found. Wink Wink

Hilsen
Sven (spor1)
Brugers avatar
Spor1

Meget øvet

Antal indlæg: 337
Bopæl: Frankfurt (Main)/Tyskland
Alder: 52
Status:

Skrevet af KimS., 25/11-2004 20:41 (#15)

Så så hr. Krag(e), små slag i dynen Grin
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af egon.weber, 25/11-2004 22:50 (#16)

Når engang jeg har næste aktivitet klar, vil jeg osse prøve at lave readme i words, så den virker som direkte link. Det gør det nemmere at hente evt. manglende materiale. Wink
Brugers avatar
egon.weber

Erfaren bruger

Antal indlæg: 582
Bopæl: Nordfyn
Alder: 66
Status:

Egon Weber.
Mail: egon.weber@tdcadsl.dk
MSN: egon_weber@hotmail.com

Spring til debat:
Lignende emner