Jeg har kastet mig ud i rutebyggeriet igen. Jeg har desværre dog oplevet, at mine ruter aldrig er blevet som jeg har foventet, men denne gang er jeg yderst tilfreds
Jeg har ud fra diverse sporplaner, billeder osv. lavet en gammel sønderjydsk sidebane, også kaldet: "Kolding Sydbane" som går fra Kolding Syd st. mod Vamdrup Østbanegård, med sidespor til både Kolding banegård og Vamdrup banegård.
Ruten blev nedlagt i 1949
Det eneste der mangler, er signaler og pynt. Tanken om at inkludere Kolding - Hejlsminde har også været i mine tanker, men jeg er desværre bare bange for, at det vil tage for hårdt på folks framerate, da de to sydbaner lå rimelig tæt op ad hinanden, men jeg må lige prøve at se. Selve banen som går til Hejlsminde er nem nok at lave.
Jeg har heller ikke valgt at inkludere hovedbanen mellem Kolding og Vamdrup, da jeg ikke har sporplaner over Lunderskov og Kolding Banegård. Sådan som ruten ser ud nu, så er Kolding Syd endestationen, og ikke Kolding.
Hvis i skulle råde over nogle tegninger, så tøv endelig ikke, så vil jeg meget gerne inkludere Kolding
Vamdrup har heldigvis ikke ændret sig stort gennem årene, så den har jeg fået med
Ruten skulle gerne være klar til jul.
Her vil jeg lige give et billede af ruten so mder ser ud nu (klik på billedet for at få det større)