Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
MilitærAktivitet

Udskriv debat

MilitærAktivitet
Skrevet af KimEast, 6/5-2007 18:11 (#1)

Hej alle. ja nu er det lige før. Første del af mange, af den store Militær-Transport-Aktivitet, er lige på trapperne. 1.del starter udenfor Malmö og slutter i Ringsted. - Du starter hårdt ud med at skulle kunne reagerer på 10 sekunder, og gøre det rigtige, ellers skal du starte forfra igen (rødt lys). Undervejs er der en hel del trafik, både foran dig, bagved dig, mod dig, og ved siden af dig. Det værste stykke er mellem Hvidovre Fjern, og Roskilde. - Det signal-tekniske i MSTS kommer på arbejde, der er MANGE signaler der skal skifte hele tiden, men frem skal du nok få lov at komme.... Når du så endelig 1ý time efter lander i Ringsted, skal du vist ha 2 Katoganer, 1 nervepille, og en kop sort kaffe parat!! ... Endelig får du tid til at ta det... Der kommer lige 1 billede med her, og så skal der gættes, hvor er vi henne??

PST! i BILLED GALLERI kommer billeder af mine aktiviteter, der er nogen allerede... under "Kim Edeltorp"

Vedhæftede filer:
hvor_er_vi.jpg [Bytes / 4 Downloads]

Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Redigeret af , 6/5-2007 18:24

SV: MilitærAktivitet
Skrevet af DVG, 6/5-2007 18:22 (#2)

Hvidovre Fjern Indkørsels signaler
Brugers avatar
DVG

Ekspert

Antal indlæg: 1571
Bopæl: Bispebjerg
Alder: 35
Status:

Skrevet af PeterFrost, 6/5-2007 18:48 (#3)

Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert

Antal indlæg: 1879
Alder: 40
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

Skrevet af mhv_omjk, 6/5-2007 20:27 (#4)

- Gregand må jeg ik godt lige høre bare lidt mere om de der transporter der, er det Holstebro Kaserne der har "arrangeret udflugt"???
Brugers avatar
mhv_omjk

Meget øvet

Antal indlæg: 335
Bopæl: Holbæk/Rørvig
Alder: 51
Status:

---
mhv_omjk alias Michael Hvidberg, Holbæk/Rørvig.

Skrevet af PeterFrost, 6/5-2007 20:42 (#5)

Nej, det er folketinget Grin

De kørte fra Holstebro i morges ved en 7-8 tiden, kursen er Afganistan, via Hamborg... FEDT tog !! Grin
Brugers avatar
PeterFrost

Ekspert

Antal indlæg: 1879
Alder: 40
Status:

Vi savner Onkel på tog-sim !

Skrevet af , 6/5-2007 21:16 (#6)

Fik også et glimt af toget i Padborg:

http://tog.photos...30164.html
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af togdrengen, 7/5-2007 00:12 (#7)

KimEast skrev: og så skal der gættes, hvor er vi henne??

Ja, Hvidovre Fjern. Det er da for nemt. :lol:

Glæder mig til din aktivitet Kim.
Brugers avatar
togdrengen

Ekspert

Antal indlæg: 1449
Alder: 32
Status:

Skrevet af KimEast, 7/5-2007 14:33 (#8)

Aktiviteten er i test lige nu, eet er jo hvad JEG kan få til at virke, noget andet på en andens PC. Så når der er klartegn fra testeren, så kommer aktiviteten op, på http://www.train-sim.org , hvor der er fuld support også.. (senere kommer den også herind)
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 8/5-2007 22:36 (#9)

Kajogboeje skrev: Fik også et glimt af toget i Padborg:

Billedet er åbenbart væk igen...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af KimEast, 8/5-2007 23:49 (#10)

Er altså ikke kommet til Padborg endnu -- nå Smile
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af , 9/5-2007 14:36 (#11)

knudbe skrev:
Kajogboeje skrev: Fik også et glimt af toget i Padborg:

Billedet er åbenbart væk igen...

SÃ¥ nu er den der igen. Ved ikke lige hvor det er blevet af..
http://images4.fo...quality=70
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af KimEast, 9/5-2007 15:05 (#12)

Hvad med at hoppe rette sted hen, "Real-life-tog" ??...
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 9/5-2007 23:59 (#13)

Det relaterer jo til din aktivitet Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af KimEast, 13/5-2007 03:35 (#14)

Aktiviteten Del 1 er kommet på http://www.train-sim.org (søndag) og herinde (hvor den vist ikke er helt inde), og der er fuld support på begge sider! - Kan starte med at tilføje at man skal ha installeret MSTSPatch 1.702224 , eller nyere, da der er EA-loko'er med der bruger den opdate. Desuden skal man læse VIGTIG INFO filen. Grunden til at du lige skal ha en anden sigsfc-file er, at de svenske signaler lige har fået lavet farverne lidt om, til noget vi danske kan forstå bare lidt bedre. Dvs der er gule lamper hvor man skal være opmærksom. Desuden er den svenske PU lavet "fordansket", dvs fast grøn nu betyder som i DK. Ingen grund til at spillet slutter fordi man troede grønt blink betød fuld skrue.. Wink Desuden har de danske AM-signaler fået max hastighed 120 , når der kun er 1 grøn. (ATC).. I-signalerne nægtede at lave om på hastigheden med 1 grøn, så pas på der, hvis der kun er 1 grøn (er der mange steder). PU har fået skrå bjælke, og max 40. Grøn fast max 40. VU har fået 120. (man må køre 120 i venstre sporet faktisk). -- Du har fået et loko med ægte ATC i speedometeret, og det er bedst at bruge det røde tal som rettesnor, og IKKE bruge TrackMonitor, den forvirrer kun! (feks er der ikke noget der hedder gul PU). --- Tilsidst, Del 2, der har meget mindre trafik, er snart færdig osse.. -- (Den går fra Ringsted og til Kolding... -- )
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 13/5-2007 12:31 (#15)

Arj Kim, du har da vel ikke ændret de svenske signaler? Du må da bare lave en udførlig vejledning til de signaler som er på DK2000 - gerne som en PDF som man kan printe ud og have liggende ved siden af mens man kører Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af KimEast, 13/5-2007 15:14 (#16)

Nååja, Knud, det er jo ikke kun de svenske signaler der nok skal gi problemer, de danske, og tyske, og JYSKE, skal nok osse gi problemer... Men prøv at se de "nye svenske", hvis der er svenskere med der kører aktiviteten, vil de gi mig ret i at sådan skal de se ud. (Nemt ar rette in real, bare andre farver glas, det er alt). -- Men man SKAL jo ikke overskrive sigcfg med den nye. Wink
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af line, 30/5-2007 21:37 (#17)

Hej. Jeg er også gået i gang med denne spændende aktivitet (del 1) og mener at have fulgt alle instruktioner, men er alligevel løbet ind i problemer, som jeg ikke kan overse. Når jeg starter TS meldes savnet af "3T_MZ ai-eng." og "DSB_EA_3010_eng" Disse siger jeg "ja" til og TS er klar til start. Jeg starter så i Malmø, det kører fint derudad, men på et tidspunkt meldes "Failed to find sms file common sound/MZ/MZeng.sms" også får den et ja og spillet fortsætter indtil jeg når Rødovre, hvor jeg passerer et S-tog og lige efter ved det grønne trekant skilt, går det hele ned og skrivebordet er på skærmen. Jeg har prøvet at sætte grafikken ned til det halve, men det hjalp ikke.
Kan nogen række mig en hjælpende "hånd"?
På forhånd tak og undskyld.
med venlig hilsen
Per.
Brugers avatar
line

Medlem

Antal indlæg: 53
Bopæl: 5250 Odense SV
Alder: 88
Status:

Skrevet af KimEast, 30/5-2007 22:30 (#18)

Heej per: Citat: "Når jeg starter TS meldes savnet af "3T_MZ ai-eng." og "DSB_EA_3010_eng" Disse siger jeg "ja" til og TS er klar til start."-- Ordene "disse siger jeg JA til" forstår jeg ikke! Går du fra du mener, "disse henter jeg, eller ser lige efter om jeg har dem". Senere er der sound fejl, da du ikke har hentet Commond sound filen, som står et sller andet sted i INFO filen, hvor du kan hente. Igen siger du bare at du har sagt JA. Hmm. Det er ikke nok, filerne skal hentes! Smile Nå, men har du IKKE de filer går systemet selvfølgelig ned på et tidspunkt. Ude ved Hvidovre grønne trekant, møder du EA-loko-gods, og MZ-loko, og lydfilerne skal være hentet ellers ryger det hele ned. -- Wink
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af KimEast, 30/5-2007 22:34 (#19)

Og så er DEL 3 lige ved at være klar! Og igen er der lidt overraskelser, en del trafik, og faktisk lidt rangering, og cab-bytte, loko-bytte og hvad ved jeg, på samme rute. Prøv lige at rangere i tusmørke!! Nå, men det kan du nu få lært.. Smile Bare vent til del 4, det er nat-tog, MED rangering! Wink
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Status:

Skrevet af line, 31/5-2007 21:31 (#20)

Hej KimE.
Tak for dit svar, jo jeg har lidt svært ved at forklare mig, men jeg får det nok til at køre.
Med venlig hilsen.
Per.
Brugers avatar
line

Medlem

Antal indlæg: 53
Bopæl: 5250 Odense SV
Alder: 88
Status:

Spring til debat:
Del denne tråd
URL: