Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
Antal addons??

Udskriv debat

Antal addons??
Skrevet af Dingo, 1/10-2006 17:33 (#1)

Hej alle

Er der nogen grænser for hvor mange addons (ruter og materiel) MSTS kan adminstrere?
Og er der i forbindelse med ovenstående nogen fordel ved at ha' flere MSTS installationer?
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Antal indlæg: 682
Alder: 55
Status:

SV: Antal addons??
Skrevet af knudbe, 1/10-2006 18:59 (#2)

I stedet for flere installationer kan du bruge TrainStore.
Om der er nogen fordel med flere installationer skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan i hvert fald tydeligt mærke forskel på om alt er gendanne eller om jeg kun har en rute/en aktivitet kørende.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af lbr40, 1/10-2006 19:52 (#3)

Det er faktisk et spørgsmål, jeg længe har spekuleret over. Jeg har prøvet at installere TrainStore uden den helt store succes. Jeg havde ihvertfald ikke. I stedet har jeg kun 2-3 addon-ruter i min MSTS installation, da jeg faktisk ikke har behov (brug) for flere ad gangen.

Derudover mener jeg også, at jo flere "tillægs"-programer, der bliver installeret, jo mere sårbar bliver selve MSTS-programmet. - Eller tager jeg fejl i dette synspunkt ?

At have flere MSTS-installationer på samme PC, vil jeg ikke gøre. Jeg ved det ikke, men det kunne godt tænkes, at registrerings-databasen fik "noget" at tænke over. :roll:
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af Dingo, 1/10-2006 20:02 (#4)

Jeg bruger Train Store, men synes ligesom Lorenz ikke at jeg har så meget ud af det. Skidtet crasher nøjagtig ligeså meget som ellers. Ikke at det sker uafbrudt, nej bare i almindelig vanlig MSTS-stil.
Så det var sådan set bare for at høre om der var nogle tricks til at undgå de uforklarlige crash, som selv ikke Train Store kan holde styr på eller forhindre.
Tak for svarene.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af Dingo, 1/10-2006 20:05 (#5)

Glemte lige at nævne, at jeg har 20 rute-addons + materiel installeret, og det får altså Train Store til at bøvse lidt ind imellem. :?
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af lbr40, 1/10-2006 20:43 (#6)

Husk, at der er begrænsninger på, hvor stor din MSTS-installatin kan være. Har noget at gøre med, hvor mange kræfter din PC har. Er dog ikke helt sikker, men mener at have læst, at MSTS "læser" hele installationen inden den loader ruten, materiel og consist-filer ind.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af Steamhammer, 1/10-2006 23:17 (#7)

Er du nu også sikker på at du bruger TS rigtigt Mads?

For mig lyder det som om du ikke helt ved hvordan den skal bruges!

Hele idéen med TS er, at du laver et scenarie for hver rute du har og kun åbner dette scenarie når du vil køre ruten, dermed får MSTS ikke så meget at skulle "bøvle" med og det har endnu ikke givet mig fejlmeldinger.
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Antal indlæg: 2332
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af knudbe, 1/10-2006 23:44 (#8)

Det men scenarier har jeg godt nok aldrig fattet, men det kan være at jeg kan få det uddybet i rette forum...
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Dingo, 2/10-2006 08:15 (#9)

Ha-Ha, nej det er absolut ikke sikkert at jeg bruger den rigtigt. Smile Har egentlig bare installeret den i sin tid, og bruger så "let Trainstore", klikker på en en rute, en aktivitet og derefter start. Formoder at det er sådan at den bl.a kan bruges, men ved godt at der vidst er flere muligheder i "klassisk Trainstore". :?
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af Steamhammer, 2/10-2006 08:33 (#10)

Det er nu ikke så svært:

Gem ALLE andre ruter end den ene du vil bruge og vælg gem scenarie.

Jeg kalder det gemte scenarie det samme som ruten jeg vil køre, det er det nemmeste.

Når I så vil køre en rute, så starter I TS og vælger scenariet for den rute I nu vil køre og sætter flueben i start MSTS og udfør, så går resten af sig selv... Smile

Og det har jeg så gjort med alle de ruter jeg har inde i MSTS.

Det forbedrer opstartstiderne markant - hos mig! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af , 2/10-2006 09:21 (#11)

Hejsa
Skulle ha' hørt fra et eller andet sted, at en person kunne have 37 ruter liggende, og fik afslag derefter, dog kan jeg ikke huske hvor jeg læste det..........
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af Steamhammer, 2/10-2006 09:59 (#12)

Ubegrænset med TS, blot de er gemt dem du ikke bruger!
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af lbr40, 2/10-2006 12:06 (#13)

Det kunne da godt være, man skulle prøve Trainstore igen, Mogens. Din beskrevne fremgangsmåde lyder jo meget simpel. en jeg må nok hellere læse DK-vejledningen mere grundigt, end sidste gang. Smile
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af Steamhammer, 2/10-2006 12:11 (#14)

Ja, det er faktisk en rigtig god manual!

Freddy, som har oversat den har gjort det rigtig godt! Wink Grin

Jeg har stor glæde af det med scenarierne! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af lbr40, 2/10-2006 17:46 (#15)

Aha, Mogens og alle I andre, Nu tror jeg, jeg fandt ud af "noget" med Trainstore.

Jeg brugte Light-indstillingen, markerede den rute, jeg ville prøve, og vupti: Alle andre ruter - såvel addons som standard-ruter blev ikke vist i Ruteoversigten, når MSTS startes. Kun den rute, der benyttes sammen med det materiel og aktiviteter, der hører til "ruten". Alle de andre ruter er "skjult" automatisk.

Når man bruger Trainstore, betyder det så, at jeg nemmere kan få de store "tunge" ruter til at fungere, hvad jeg ikke har kunnet før ?
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af Dingo, 2/10-2006 19:30 (#16)

Tror altså også at det er dét som automatisk sker i "let Trainstore". Der er ihvertfald kun én rute tilgængelig når MSTS starter op. Trods det crasher mine addons stadigvæk ind imellem. Altid lige midt i en fed aktivitet selvfølgelig.....
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af lbr40, 2/10-2006 20:01 (#17)

Hej Mads,

Indtil nu har jeg "kun" forsøgt mig med "Light-Trainstore" på 2 ruter, men de opfører sig ganske eksemplareisk uden nedbrud. Af aktiviteter er der kun tale om "test-kørsler" med 1 lok på den ene og 2 IC3 på den anden.

Kunne det tænkes, at du har fejl i en eller flere aktiviteter? Hvis ja, så bør de nok rettes udenom Trainstore.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af Dingo, 2/10-2006 20:21 (#18)

Nej det er faktisk helt umuligt at det kan være det. Det er payware-addons fra Maple Leaf Tracks, 3dtrainstuff, German Railroads og Protrain. Alle helt opdaterede, så det skulle komme meget bag på mig hvis der er fejl i aktiviteterne. Desuden kommer fejlene sporadisk - altså ikke de samme steder fra gang til gang. Det er som om at der er problemer med indlæsning af objekterne eller lignende. Og det går som regel helt galt når jeg benytter Erich's formidable ruter, til trods for at jeg kører batchfilen multi mange gange.
Og computeren skulle også være up-to-date med sin 3,4 GhZ dual core processor, 3 GB Ram, 2x256mb GF6600GT SLi osv.-osv.
Brugers avatar
Dingo

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af Steamhammer, 2/10-2006 23:01 (#19)

lbr40 skrev: Når man bruger Trainstore, betyder det så, at jeg nemmere kan få de store "tunge" ruter til at fungere, hvad jeg ikke har kunnet før ?

Sandsynligvis, for så bruger MSTS jo ikke kræfterne på andre ruter end den som er aktiv! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af knudbe, 2/10-2006 23:40 (#20)

Til gengæld kan det så tage noget tid for TS at flytte rundt på ruter, materiel, aktivitere og consister hvis man har rigtig mange. Men ikke så lang tid som MSTS ellers vil være om at starte op hvis det hele ligger aktivt.
Og mit indtryk er at MSTS bliver mere stabilt på den måde.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Spring til debat: