Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Reverse points og PU signaler

Udskriv debat

Reverse points og PU signaler
Skrevet af janodn, 1/7-2006 16:55 (#1)

Jeg er gået igang med nogle aktiviteter, der kræver lidt rangering. Jeg har nogle problemer med at placeringen af Reverse points efter et PU signal da dette så lyser konstant rødt og bliver defineret som Restricted area. Jeg har prøvet at stoppe og så køre langsomt frem, køre langsomt frem osv. og hver gang stopper aktiviteten med meddelelsen om at jeg er kørt frem for rødt. Problemet kan løses ved at placere reverse point efter næste signal, men det virker ikke realistisk til tider at køre flere km. frem for at bakke samme antal km. tilbage. Jeg har på fornemmelsen at der er noget grunlæggende jeg ikke ved, og har søgt rundt omkring efter svaret, men har ikke kunnet finde det. Er der nogen der kan hjælpe mig?
Brugers avatar
janodn

Begynder

Antal indlæg: 3
Status:

SV: Reverse points og PU signaler
Skrevet af stigc, 1/7-2006 17:47 (#2)

janodn skrev: Jeg er gået igang med nogle aktiviteter, der kræver lidt rangering. Jeg har nogle problemer med at placeringen af Reverse points efter et PU signal da dette så lyser konstant rødt og bliver defineret som Restricted area. Jeg har prøvet at stoppe og så køre langsomt frem, køre langsomt frem osv. og hver gang stopper aktiviteten med meddelelsen om at jeg er kørt frem for rødt. Problemet kan løses ved at placere reverse point efter næste signal, men det virker ikke realistisk til tider at køre flere km. frem for at bakke samme antal km. tilbage. Jeg har på fornemmelsen at der er noget grunlæggende jeg ikke ved, og har søgt rundt omkring efter svaret, men har ikke kunnet finde det. Er der nogen der kan hjælpe mig?

En af de ting som du ikke ved, er formentlig at et signal ændre ikke signalbilled, blot fordi man placerer et 'reverse point' Wink
Inden du kører forbi det 'røde' signal, skal du trykke på '-->|' tasten, dermed kan du få lov til at køre over for rødt.
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger

Antal indlæg: 680
Alder: 65
Status:

Skrevet af janodn, 1/7-2006 20:56 (#3)

Tjah, det var så én af de ting jeg vidste. Der sker overhovedet ingenting når jeg trykker på TAB tasten og holder foran et sådant signal.
Brugers avatar
janodn

Begynder

Antal indlæg: 3
Status:

Skrevet af KimEast, 2/7-2006 00:13 (#4)

Hej janodin. Som jeg forstår dig, har du placeret et reverse punkt efter en PU. Så er togvejen jo ikke fri helt frem til næste PU eller U signalet, og PU viser rødt. - Der ER visse ting man IKKE kan i spillet, som man kan in real. In real ville PU enten bare være sat på "annuler signal" eller "forsigtig forbikørsel". Det kan man ikke med danske PU-signaler. - Skal du lave omløb, mår du derfor helt ud forbi U-signalet og tilbage igen via I-signalet, og den vej rundt.
Brugers avatar
KimEast

Ekspert

Antal indlæg: 1344
Bopæl: Blegdamsvej overfor Riget
Alder: 74
Status:

Skrevet af janodn, 2/7-2006 02:07 (#5)

Ok, så har jeg da det mindre at bekymre mig om Smile Jeg takker for svarene
Brugers avatar
janodn