Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Program til kontrol af materiel

Udskriv debat

Program til kontrol af materiel
Skrevet af mhv_omjk, 5/6-2006 22:48 (#1)

- Jeg ved at dette her emne har været oppe før men kan nu ikke finde det, er der ikke et lille hjælpeprogram der kan scanne hvilket materiel man mangler til aktiviteterne?
Brugers avatar
mhv_omjk

Meget øvet

Antal indlæg: 335
Bopæl: Holbæk/Rørvig
Alder: 51
Status:

SV: Program til kontrol af materiel
Skrevet af knudbe, 5/6-2006 22:50 (#2)

Train Store kan give advarsel hvis alt ikke er tilstede.

Det er ghratis og kan hentes via http://www.oldtimerklubben.dk
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af carlove, 5/6-2006 22:56 (#3)

Ja ` og TrainStore er helt vild med at fortælle hvis der mangler noget, så se at få taget den ned, jo før jo bedre, så vil du få det hele til at køre på "Skinner".
Grin Grin Grin
Brugers avatar
carlove

Erfaren bruger

Antal indlæg: 594
Bopæl: København SV.
Alder: 92
Status:

Med venlig hilsen
Carlove

Skrevet af Bab, 6/6-2006 08:24 (#4)

Nogle bruger Train-store.

Jeg bruger denne her: http://www.eto-software.de/msts_engli...nglish.htm (download nederst på siden).

Den fortæller mig kun, hvad jeg mangler til den enkelte aktivitet. Ikke hvad MSTS mangler til alle aktiviteter.

I demo udgaven kan den kun klare to ruter. Det ordnes nemt ved at omdøbe mapperne på ruterne, da den tager de to første alfabetisk, og ruterne er ligeglade med hvad de hedder.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert

Antal indlæg: 1577
Bopæl: Fredericia
Alder: 58
Status:

Skrevet af mhv_omjk, 6/6-2006 09:10 (#5)

- Okay i skal have tak for svarene, det vil jeg kigge på når jeg får gang i MSTS efter job idag.
Brugers avatar
mhv_omjk

Meget øvet

Status:

---
mhv_omjk alias Michael Hvidberg, Holbæk/Rørvig.

Skrevet af Steamhammer, 6/6-2006 13:07 (#6)

carlove skrev: Ja ` og TrainStore er helt vild med at fortælle hvis der mangler noget, så se at få taget den ned, jo før jo bedre, så vil du få det hele til at køre på "Skinner".
Grin Grin Grin

Eftersom http://www.oldtimerklubben.dk er det eneste sted i norden som har tilladelse til at have TS liggende, så er det næppe nogen god idé at fjerne det fra sitet carlove! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Antal indlæg: 2332
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af knudbe, 6/6-2006 22:45 (#7)

Hej Mogens

Jeg tror bare at Carl Ove skriver på dansk Wink
"få taget den ned" = "downloade" Grin
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Steamhammer, 7/6-2006 08:16 (#8)

Ja selvfølgelig, var vist lidt træt da jeg svarede Shockops:
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af mhv_omjk, 7/6-2006 09:31 (#9)

God morgen.

Ja jeg hentede jo det her Train Store igår (på http://www.oldtimerklubben.dk) og det skal man da liige sætte sig ned og studedere hvordan det virker før man gør noget son helst.

Men mit umiddelbare indtryk er at det kan frigive en masse Grafik og Ram-ressourcer sådan at simulatoren faktisk kan køre på oz relativt små maskiner.

Så jeg sætter mig nok ned og så studederer jeg Brugsforvirringen fra ende til anden i håb om at blive bare lidt klog på hvad det kan, vil vende tilbage i denne tråd med roser eller andre kommentarer når jeg enten har fået splittet hele min MSTS installation eller fået det til at køre som en drøm.

mhv_omjk
Brugers avatar
mhv_omjk

Meget øvet

Status:

---
mhv_omjk alias Michael Hvidberg, Holbæk/Rørvig.

Skrevet af Tobias, 7/6-2006 09:48 (#10)

Om du nu vil bruge den eller ej, så husk at når du først har installeret Trainstore så må du ikke fjerne den igen uden først at have kørt "gendan alle filer" Wink
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger

Antal indlæg: 510
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

Skrevet af Steamhammer, 7/6-2006 12:58 (#11)

Der er ingen tvivl om at du får en meget hurtigere opstart når du bruger TS.

Og dukker der problemer op som du ikke kan finde en løsning på i vildledningen så er der nok en bruger eller to der kan hjælpe her eller i oldtimerklubbens forum. Wink
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af Bab, 7/6-2006 17:05 (#12)

Jeg synes ikke at der er tjent meget tid. Spillet starter rigtig nok hurtigere op, men den tid bruger Train-store istedet for, når den flytter filer.

Om den så gør det nemmere at køre på små maskiner, kan jeg jo så ikke svare på :lol: :lol:

En ting jeg ikke bryder mig om i Train-store, er at man ikke kan skifte rute uden at skulle ud af msts og starte op igen igennem Train-store.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert

Status:

Skrevet af Holbrook, 7/6-2006 17:26 (#13)

Bab skrev: den tid bruger Train-store istedet for, når den flytter filer.

Med standard ruterne samt 3-4 større danske ruter plus store dele af det danske materiel der er tilgængeligt gav hos mig en opstarts tid på optil 5 minutter. Trainstore bruger kun lang tid hvis du har gendannet alle filer også vil starte en aktivitet. Hos mig bruger den sjældent mere end 20-30 sekunder og det er endda når den bruger længst tid.

EDIT:
Nu prøvede jeg lige og tage tid på hvor lang tid Trainstore bruger. Med alt materiel gendannet og til at den starter MSTS går der med aktiviteten "Skiløberen" 35 sekunder. Det er på en computer med en harddisk der kører med 5400 rpm og en Pentium M processor på 1,4 GHz. Det vil med garanti kunne gøres hurtigere hvis det var en 7200 rpm harddisk.
Brugers avatar
Holbrook

Ekspert

Antal indlæg: 1657
Bopæl: Ballerup
Alder: 37
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk

Skrevet af Bab, 7/6-2006 17:40 (#14)

Jeg startede MSTS uden trainstore på 1 min og 30 sekunder.

Med Trainstore, tog det 40 sekunder. Men så har jeg også kun en rute inde. Jeg har 20 installeret ialt, og skifter gerne imellem dem.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert

Status:

Skrevet af knudbe, 7/6-2006 20:18 (#15)

Men det er også mit indtryk at der spares tid når man vælger en aktivitet hvis man bruger TrainStore, så springet ud og ind af MSTS tror jeg ikke tager længere tid. Men det har selvfølgelig en psykologisk effekt Wink
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Bab, 7/6-2006 21:03 (#16)

Vi skal jo også passe på at vi ikke får for travlt. Vi snakker om 50 sekunder. Jeg kan ikke engang nå at lave kaffe.

Pointen skal være, at spillet kører bedre. Hakker mindre. Ikke at du spare tid.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert

Status:

Skrevet af Tobias, 7/6-2006 21:32 (#17)

Nu er der jo også så mange andre ting trainstore kan bruges til.... jeg holder foreksempel meget af funktionen med udforsknings stier, også muligheden for at sætte trafik på en ganske almindelig kedelig "explore route" tur er ganske fiks, syntes jeg.
Brugers avatar
Tobias

Erfaren bruger

Antal indlæg: 510
Bopæl: Vallensbæk Strand
Alder: 56
Status:

Med venlig hilsen

Tobias

Skrevet af Steamhammer, 7/6-2006 21:44 (#18)

Bab skrev: Jeg synes ikke at der er tjent meget tid. Spillet starter rigtig nok hurtigere op, men den tid bruger Train-store istedet for, når den flytter filer.

Det er da minimalt hvad TS bruger af tid på at flytte filerne, og da slet ikke noget der tåler sammenligning i forhold til den tid MSTS kan bruge ekstra på opstarten!

Bab skrev:
En ting jeg ikke bryder mig om i Train-store, er at man ikke kan skifte rute uden at skulle ud af msts og starte op igen igennem Train-store.

Bab

Du kan jo oprette dine egne scenarier hvor du på forhånd har valgt dine favoritruter, så er de tilgængelige i MSTS uden at du behøver at gå ud i TS igen. (Se manualen!) Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af Bab, 7/6-2006 21:53 (#19)

Steamhammer skrev:
Bab skrev: Jeg synes ikke at der er tjent meget tid. Spillet starter rigtig nok hurtigere op, men den tid bruger Train-store istedet for, når den flytter filer.

Det er da minimalt hvad TS bruger af tid på at flytte filerne, og da slet ikke noget der tåler sammenligning i forhold til den tid MSTS kan bruge ekstra på opstarten!

Bab skrev:

Bab

Du kan jo oprette dine egne scenarier hvor du på forhånd har valgt dine favoritruter, så er de tilgængelige i MSTS uden at du behøver at gå ud i TS igen. (Se manualen!) Smile

Jeg har skrevet hvor lang tid det tog med og uden TS. Og en forskel på 50 sekunder gør mig ikke noget, i forhold til at jeg så har alle baner til rådighed.

Det med scenarie vidste jeg så ikke. Men har nu ikke brugt TS så meget, da den som sagt ikke giver mig ret meget. Og at man kan smide trafik på explore. vidste jeg heller ikke at man kunne. Eller har læst om det før.

Bab
Brugers avatar
Bab

Ekspert

Status:

Skrevet af Steamhammer, 7/6-2006 23:29 (#20)

For mig lyder det som om du dels ikke har ret meget materiél inst. og kun de orignale ruter + et par enkelte andre, men bare vent til du har en "ældre" inst. af MSTS og et hav af ruter og materiél, så vil du se fordelene ved TS. Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg
Hjørring Privatbaner (Hirtshalsbanen) - rullende materiel Materiel 4 25-04-2019 11:09
Exe Program Snik-Snak 2 01-07-2016 22:57
Endelig dansk materiel til RW Materiel 9 22-03-2015 17:23
Mangler materiel til RE 3335 Esbjerg - Ã…rhus H Materiel 1 15-02-2012 13:52
Sporskifte program? Snik-Snak 21 07-11-2011 12:16
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: