Forum » Microsoft Train Simulator » Ruter
Hej alle sammen

Udskriv debat

Hej alle sammen
Skrevet af MY-Fan, 30/5-2006 20:27 (#1)

Nu skal i høre...

Jeg er ved at download Denmark 2000 E, men det går jo SUUUUUPER slow!.. Og det er lidt synd at man kun kan købe VIP over kreditkort.. For så ville jeg gerne have det!..

Men som sagt, er ved at downloade det nu.. Men hvis den fejler, som den GODT kan finde på her hjemme (dog ikke ret tit), så ville jeg så spørge om nogle af jer stadig har Denmark 2000E.exe liggende ? Smile

For så havde jeg den ide at jeg kunne sende en blank CD til jeres adresse (hvem det så end bliver), og hvor i så brænder den ned på, i skal selvfølgelig have en brænder hehe, og så sender den TILBAGE til mig ? Smile

Har en af jer mulighed for dette, hvis min downloadning fejler ? Smile

Mvh. Mikkel.
Brugers avatar
MY-Fan

Erfaren bruger

Antal indlæg: 823
Alder: 34
Status:

SV: Hej alle sammen
Skrevet af togdrengen, 30/5-2006 20:36 (#2)

Du har jo også mulighed for at få det på andre måder! Wink
Brugers avatar
togdrengen

Ekspert

Antal indlæg: 1449
Alder: 32
Status:

Skrevet af BlackChart, 30/5-2006 21:13 (#3)

Øh?!

Du kan da også betale med bankoverførsel! Det er da bare at vælge bank i feltet hvor der står kreditkort!
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af Ghosttrain, 30/5-2006 23:30 (#4)

Hej My-Fan
Jeg håber da ikke at du opfordrer folk til at begå brud på copyright hvis du ikke kan downloade en rute ??? Der er kun EN person der kan tillade sig at brænde ruten ned på CD for videredistribution, og det er undertegnede som bygger og ejer af ruten. Du har faktisk kun EN mulighed hvis du vil have fat i DK2000 hurtigt, og det er at blive VIP-medlem her på siden. Smile
Brugers avatar
Ghosttrain

Ordstyrer

Antal indlæg: 3395
Bopæl: Nykøbing Falster
Alder: 69
Status:

Med venlig hilsen
Erich (Ghosttrain) Falensteen
>>Administrator<<

Skrevet af knudbe, 30/5-2006 23:38 (#5)

Og så koster det ikke så meget. Et år er billigt men du kan også købe kortere tid for mindre.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af togdrengen, 30/5-2006 23:49 (#6)

Ja.. Jeg har købt for en uge for 10 kr. Billigt men var da "KUN" for at kunne hente ruter i en fart ned på min pc! :lol:
Brugers avatar
togdrengen

Ekspert

Antal indlæg: 1449
Alder: 32
Status:

Skrevet af MY-Fan, 31/5-2006 00:44 (#7)

Frankenstein skrev: Hej My-Fan
Jeg håber da ikke at du opfordrer folk til at begå brud på copyright hvis du ikke kan downloade en rute ??? Der er kun EN person der kan tillade sig at brænde ruten ned på CD for videredistribution, og det er undertegnede som bygger og ejer af ruten. Du har faktisk kun EN mulighed hvis du vil have fat i DK2000 hurtigt, og det er at blive VIP-medlem her på siden. Smile

Ja, men det vidste jeg jo ikke, så du tager lige og slapper af mester! :evil:
Brugers avatar
MY-Fan

Erfaren bruger

Antal indlæg: 823
Alder: 34
Status:

Skrevet af Christian17, 31/5-2006 01:00 (#8)

MY-Fan skrev: Ja, men det vidste jeg jo ikke, så du tager lige og slapper af mester! :evil:

Her gælder de samme regler, som der gør for alle mulige andre medier. De må ikke distribueres videre, uden ophavsmandens tilladelse. For det andet, så behøves du ikke blive gal over Erichs indlæg - det er fuldt berettiget og i tråd med forummets reglement. Det kunne være du skulle tage og læse lidt på det, så du ikke er tvivl om, hvad der accepteres og ikke accepteres i dette forum. Det gælder såmænd ikke kun dig, men generelt for nye medlemmer, som jeg kan se på dit antal indlæg, at du er. Smile
Velkommen iøvrigt! Wink
Brugers avatar
Christian17

Ordstyrer

Antal indlæg: 1059
Bopæl: Århus N
Alder: 37
Status:

Med venlig hilsen
Christian Krone
Webmaster http://www.banebilleder.dk

Skrevet af knudbe, 31/5-2006 01:37 (#9)

Jeg ved ikke om det står skrevet noget sted, men ellers burde det måske...

Der er vel ikke nogen som er i tvivl om at der er nogen som har rettigheder til materialet, men når det nu frit kan downloades fra et sted som dette, så kan en ny bruger vel dårligt vide at det ikke må distribueres før Readme-filerne er læst, og når brugeren nu ikke har kunnet downloade filen, så kan man vel ikke forvente at der er kendskab til indholdet i Readme-filen...

Det er trods alt først når man har læst et par Readme-filer at man får en fornemmelse af disse regler. Og det er jo en speciel regel, idet både shareware og freeware i næsten alle andre sammenhænge må distribueres frit sålænge der ikke tages betaling for det.
Ganske som bestemmelserne i Xtracks.

Det bortforklarer selvfølgelig ikke at MY-fan har benyttet en uheldig formulering overfor Frankenstein, men manglende kendskab til distributionsreglerne kan sagtens undskyldes.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Christian17, 31/5-2006 10:13 (#10)

Jeg vil godt vove at påstå, at ingen ophavsmænd herinde, ville tillade den slags formidling af deres ruter, materiel osv. Derfor skrev jeg det på den måde, da jeg efterhånden ikke har set en eneste readme-fil, hvor der ikke krævedes tilladelse for at gøre det ene og det andet.
Brugers avatar
Christian17

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
Christian Krone

Skrevet af knudbe, 31/5-2006 19:56 (#11)

Jamen det har du da helt ret i, og det er slet ikke nogen kritik af din kommentar.

Det jeg mener er, at når man kigger på freeware- og sharewareprogrammer m.m. generelt, så er der normalt kun en betingelse om at det må distribueres frit, på betingelse af at man ikke kræver mere end hvad det pågældende medie koster.

Det som der er omkring elementer til MSTS, hvor næsten alle kræver en godkendelse før den lægges til download og at den ellers ikke må distribueres, på trods af at det rent faktisk er freeware, er noget som er enestående for MSTS-freeware.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Christian17, 31/5-2006 20:06 (#12)

Korrekt! Vi er enige så! Smile
Brugers avatar
Christian17

Ordstyrer

Status:

Med venlig hilsen
Christian Krone

Skrevet af knudbe, 31/5-2006 20:11 (#13)

Det tænkte jeg nok Wink

Men når vi så er enige om det, så er det vil ikke svært at blive enige om, at når der kommer en helt ny bruger som ikke kender dette enestående princip, så er det sansynligt at vedkommende ikke er i ond tro, hvis man beder om hjælp med at få hentet nogle filer som man har problemer med at downloade?

(Måske var det mere Frankenstein jeg skulle spørge om dette...)
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Spring til debat: