Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
Under Construction...

Udskriv debat

  Under Construction...
Skrevet af jraaby, 25/5-2006 22:13 (#1)

Smile
www.raaby.co.uk/jens/photography/d/1075-2/melogo.jpg

http://www.raaby....hy/v/msts/

Only the side texture so far Wink
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger



Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 21/4-2004
Alder: 36
Status:



SV: Under Construction...
Skrevet af knudbe, 25/5-2006 22:17 (#2)

Dejligt Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Under Construction...
Skrevet af , 25/5-2006 22:24 (#3)

super flot jens Grin
Brugers avatar


Begynder



Antal indlæg:
Tilmeldt: 1/1-1970
Alder: 0
Status:


SV: Under Construction...
Skrevet af jraaby, 25/5-2006 22:48 (#4)

A bit further...

www.raaby.co.uk/jens/photography/d/1080-4/1518_C.jpg
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger



Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 21/4-2004
Alder: 36
Status:


SV: Under Construction...
Skrevet af jraaby, 26/5-2006 13:39 (#5)

Just 2 quick questions:
Is there anything special anyone wants me to do with 1518-1537 (eg. all have "elvarme" versions, chain+auto-coupling, dirty versions...)

Also, what should I repaint next? A DSB MZIV or MZI/II? A new red UIC pack? Something else?
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger



Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 21/4-2004
Alder: 36
Status:


SV: Under Construction...
Skrevet af knudbe, 26/5-2006 20:38 (#6)

Hej Jens,

Det er et meget svært spørgsmål du stiller...

Koblingstyper - bare alle dog brugte den samme.
Dirty - Nu laver du så fine ting, så det er da synd at snavse dem til Wink - og så bliver du jo nødt til at lave dirty-versions af alle...

Næste repaint: Py ha, alt modtages med tak Smile
Men jeg ville meget gerne have nogle nye animerede CABs til Abns
Brugers avatar
knudbe

Ekspert



Antal indlæg: 5249
Tilmeldt: 7/1-2005
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

SV: Under Construction...
Skrevet af Niclas, 26/5-2006 21:06 (#7)

det ville være dejligt hvis du vil repainte MZ II og MZ IV. De kunne godt trænge til det.
Brugers avatar
Niclas

Medlem



Antal indlæg: 192
Tilmeldt: 8/3-2005
Bopæl: Hobro, Nordjylland
Alder: 33
Status:


SV: Under Construction...
Skrevet af jraaby, 26/5-2006 23:49 (#8)

Some more progress:

www.raaby.co.uk/jens/photography/d/1085-3/1518_D.jpg

www.raaby.co.uk/jens/photography/d/1089-3/1518_E.jpg
(Click to enlarge)

I've changed the 512*512 textures to 1024*1024, and the main 1024*1024 texture has changed to 2048*2048, but I don't know how it will affect the performance of MSTS. It might need beta testing on a slow computer...
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger



Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 21/4-2004
Alder: 36
Status:


SV: Under Construction...
Skrevet af KimS., 27/5-2006 00:44 (#9)

Størrelsen har noget at gøre med det antal RAM hver i sær har til rådighed på grafik kortet.
128 MB kan håndtere 1024x1024, men heller ikke mere. Det siges den fryser.
256 MB eller mere kan klare 2048x2048
CPU frekvensen har også sin indflydelse, da MSTS er storforbruger af rå CPU kraft
Har man mange RAM på grafikken og stor CPU og mange RAM på bundkortet, køre 2048x2048 fint,
dog på nær de særlig tunge afsnit på ruterne.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger



Antal indlæg: 999
Tilmeldt: 10/4-2004
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:


SV: Under Construction...
Skrevet af Tjalfe, 27/5-2006 15:03 (#10)

Hej Jens

Den ser rigtig nydelig ud Smile

Jeg vil foreslå ET og EG, da begge er noget vi mangler i "rigtig" udførelse.
Brugers avatar
Tjalfe

Ekspert



Antal indlæg: 2073
Tilmeldt: 22/9-2005
Bopæl: Kragenæs
Alder: 32
Status:


SV: Under Construction...
Skrevet af Thomas_, 27/5-2006 15:10 (#11)

Tjalfe.. for at kunne repainte en model kræver det at den er bygget i 3D først.. Han snakker ikke om at bygge den i 3D, men at repainte en allerede eksisterende.
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 43
Status:


SV: Under Construction...
Skrevet af jraaby, 27/5-2006 15:20 (#12)

As ThomasH says, the problem with both the ET and the EG is that there are no proper 3D models for MSTS Sad

Here's some very small videos to look at: (look best at original size)
http://video.goog...3463445727
http://video.goog...8412147685
http://video.goog...7623963067
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger



Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 21/4-2004
Alder: 36
Status:


SV: Under Construction...
Skrevet af BlackChart, 27/5-2006 17:02 (#13)

EG er på vej Wink
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Under Construction...
Skrevet af Thomas_, 27/5-2006 17:10 (#14)

Du går sørme til den morten.. Smile
Brugers avatar
Thomas_

Ekspert



Antal indlæg: 1877
Tilmeldt: 25/7-2004
Alder: 43
Status:


SV: Under Construction...
Skrevet af BlackChart, 27/5-2006 17:24 (#15)

Det er ikke sådan når man på det nærmeste bliver fodret med tegninger fra DSB/Railion osv. (ikke mindst Siemens Wink)
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Under Construction...
Skrevet af jraaby, 27/5-2006 20:04 (#16)

If you're building anything now then you can probably make a model with 20000+ polygons for KRS Shock.

But make a less detailed one for MSTS too Wink
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger



Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 21/4-2004
Alder: 36
Status:


SV: Under Construction...
Skrevet af BlackChart, 27/5-2006 20:16 (#17)

Den bliver lavet så detaljeret som jeg overhovedet kan, og så tager jeg det derfra om/hvor meget der skal fjernes fra modellen for at holde frameraten oppe i MSTS...Dette gælder for alt materiel fra nu...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

SV: Under Construction...
Skrevet af jraaby, 28/5-2006 21:34 (#18)

Just a short note: I am reworking the ME eng files to have more realistic physics and reversible lights for the new MSTS Patch. I will upload this patch before the new ME repaints. I may also make a night cabview like Morten is doing with the MY.
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger



Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 21/4-2004
Alder: 36
Status:


SV: Under Construction...
Skrevet af jraaby, 29/5-2006 01:57 (#19)

I've started work on a new cab (click to enlarge):

With new dim headlights:
www.raaby.co.uk/jens/photography/d/1092-4/menightcab1.jpg

With full headlights:
www.raaby.co.uk/jens/photography/d/1095-4/menightcab2.jpg
Brugers avatar
jraaby

Erfaren bruger



Antal indlæg: 888
Tilmeldt: 21/4-2004
Alder: 36
Status:



SV: Under Construction...
Skrevet af BlackChart, 29/5-2006 18:29 (#20)

Du skal være noget mere præcis omkring dine målere...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert



Antal indlæg: 3322
Tilmeldt: 9/4-2004
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: