Jeg prøvede også dette trick på NDK og har lige et yderligere tip til i hvertfald NDK ruten mht. denne forbedring af signallyset. På NDK ruten bruger vi jo Stigs nyeste version af signalerne hvor der også er LODS på selve shape filerne. Dvs. at de bliver mere detaljerede jo tættere man kommer på hvilket også forbedrer frameraten.
Da Stig lavede signalerne kan jeg se at han satte den sidste LOD til at være ca. 800-1000 meter, hvilket er naturligt nok idet signalerne jo alligevel ikke var synlige på længere afstand. Men med dette nye "trick" kan man se signalerne helt op til 2000 meter væk som vist er spillets maksimumafstand for objekter.
Det kræver så "bare" at man konvertere shape filerne for signalerne så de ikke er pakkede og retter den sidste LOD's afstand til f.eks. 2000 meter. Jeg har kun gjort dette med udvagte signaler indtil videre, som f.eks. AM signaler og I signaler og U. PU har jeg sat til 1000 meter da det sjældent er nødvendigt med mere. På denne måde kan man således få optimal synlighed især om natten. Det er lidt tidskrævende men absolut arbejdet værd.
Det har selvfølgelig en sideeffekt i form af en måske lidt laver framerate, men jeg kan se i programmen "shape file manager" at den sidste LOD ikke er så detaljeret så måske gør det ikke den store forskel alligevel.
På Denmark ruten og nogle af de andre danske ruter er det den lidt ældre version af signalerne der benyttes, som ikke har LODs såvidt jeg lige kan se, så der er det ikke nødvendigt.
Man kan bruge "shape file manager" til at pakke shape filerne op og ændre LOD afstanden med, så det er ikke så svært.
Jeg vil så lade Stig afgøre om han på et tidspunkt vil udgive en ny version af signalerne med denne rettelse, men selvfølgelig uden selve sigview filen som ikke må videredistribueres. Ellers er det som sagt rimeligt nemt at rette selv, der er bare rigtigt mange signaler at holde styr på.