Forum » Microsoft Train Simulator » Andet
XTracksr - rutebygningssæt

Udskriv debat

XTracksr - rutebygningssæt
Skrevet af lbr40, 25/4-2006 22:07 (#1)

Hej alle,

Jeg har nu fået et underligt problem, som jeg p.t. ikke kan finde en løsning på.
Problemet er, at jeg efter flere nedbrud i RE har måttet re-installere MSTS igen. Herunder også NewRoads og XTracks v.3.17. Udover dette har jeg installeret XTracksr (Rutebyggersættet), men det virker ikke, som det burde i den rute jeg bygger på. Det er specielt de skinner med navne som A2t...., A3t.... der ikke virker. Når jeg vælger et af disse i spordatabasen, får jeg enten fejl i boksen "Track Sektions", og hvis jeg endelig får lov til at vælge et skinnestykke, så vælger databasen en hel anden skinne, end den jeg har brug for.
Jeg har en fornemmelse af, at der mangler nogle .ace filer i "ruten"s Texture-mappe, men hvordan fixer jeg lige det problem? Har aldrig set denne type fejl før i RE.
Den alm. XTracks v.3.17 virker fint nok, og også NewRoads.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Antal indlæg: 1993
Bopæl: Gl. Ølstykke
Alder: 79
Status:

--------------------------
Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

SV: XTracksr - rutebygningssæt
Skrevet af Loke, 26/4-2006 00:11 (#2)

Prøv at bruge en tidligere version... :top:
F.eks. 3.10 som jeg bruger, da de nye X-Tracks har det med at lave kuk i ting,
som den ikke burde, p.g.a. de nye sporstykker der tilføjes i "nyeste X-Tracks". Wink :roll:

Det er nok kun de der kører en "rute" der bør have/bruge de nyeste, og dog kan der måske alligevel en være del problemer... :cry:

Jeg skal nok få andre ting at vide, fra andre rutebyggere p.g.a. denne egen erfaring ,
men da jeg bruger en ældre version, kan man dermed som "togfører" stadig bruge min,
og nyere versioner uden problemer, "HÃ¥ber jeg" :?
Brugers avatar
Loke

Erfaren bruger

Antal indlæg: 574
Bopæl: Vestjylland
Alder: 70
Status:

M.v.h. Loke Freelance Rutebuilder

Skrevet af lbr40, 26/4-2006 01:01 (#3)

Hej Brian,

Det er sørme da noget skdt noget, at de nye versioner ikke bliver fuldt opdateret. Så har nybegyndere i rutebygning da sikkert et stort problem. Det er noget, jeg ikke har været klar over før nu. Jeg må på jagt efter en ældre verision af XTracksr. :cry:
Tak for svaret, der kommer sikkert mere her....
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)
Projekt. Stralsund - Sassnitz - http://www.rail-works.dk/forum/viewforum.php?f=9

Skrevet af stigc, 26/4-2006 08:22 (#4)

Husk også at installere i rigtig rækkefølge, newroads SKAL installeres først, derefter skal Xtracks installeres
grunden til dette er at filen Tsection.dat er nyere i Xtracks...
Version 3.17 burde være ok, ellers havde Okrasa, som er udgiver af Xtracks, lavet en patch for længst.
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger

Antal indlæg: 680
Alder: 65
Status:

Skrevet af lbr40, 26/4-2006 09:45 (#5)

Hej stigc,

Jo, NewRoads er installeret først, dernæst XTracks v.3.17. Det er ikke det der er problemet, det er rutebyggersættet XTracksr, der er synderen.
Jo flere "ting" der skal lægges ind i MSTS-systemet, jo sværre bliver det for os at bruge det. Derfor vil det være på sin plads med et nyt kompatibelt og opdateret program. Grin
Iøvrigt har jeg lavet og bruger drenne guide:
http://www.tog-si...1.html#q28
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af lbr40, 27/4-2006 12:59 (#6)

Problemet er løst nu.
Til jer rutebyggere kan det anbefales, at gemme og genbruge Xtracksr v.3.16 (rutebyggersættet), når I vil begynde på en ny rute.
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af stigc, 30/4-2006 10:12 (#7)

lbr40 skrev: Problemet er løst nu.
Til jer rutebyggere kan det anbefales, at gemme og genbruge Xtracksr v.3.16 (rutebyggersættet), når I vil begynde på en ny rute.

Hej Lorenz

Okrasa som har lavet XTracks har kikket på problemet, og sammelignet de 2 versioner, men har ikke kunne finde nogen forskel.

Selvom Okrasa er japaner, så læser og forstår han dansk, så han har læst med her i denne tråd.
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af lbr40, 30/4-2006 11:03 (#8)

Hej Stigc,

For mig lyder det underligt med at der ikke er forskel på v. 3.16 og v.3.17 udover de *.ace (Texture), der er tilføjet til den nyeste version i XTracksr. Det viste sig efterfølgende, at der manglede adskillige *.ace filer i "rutens" Texture-mappe.
Kan det tænkes, at der i XTracksr-pakken, der ligger til download, mangler nogle filer ? For mig ser det ud som om, der er meget få filer i "A-mappen". Eller har jeg gjort noget forkert ved installationen ?
Brugers avatar
lbr40

Ekspert

Status:

Med venlig hilsen
Lorenz Birkedal (lbr40)

Skrevet af stigc, 30/4-2006 11:14 (#9)

Om du har gjort noget forkert ved installation ved jeg ikke, ved blot hvad Okrasa skrev til mig, og nej jeg begynder ikke
at reinstallere MSTS, blot for at efterprøve om jeg også kan få fejl.
Brugers avatar
stigc

Erfaren bruger

Status:

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: