Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Manglende *.eng filer!?!

Udskriv debat

Manglende *.eng filer!?!
Skrevet af Loko-John, 2/2-2006 21:22 (#1)

Hej Forum

Jeg har installeret en aktivitet på HFHJ banen. Men der komer en fejlmelding på at der mangler nogle *.eng og *.wag filer, hvilket jeg tror skyldes at der manglende nogle bestemte tog i tog databasen.
Hvordan kan jeg fortryde og komme tilbage til den oprindelige situation? Jeg har slettet aktiviteten men det løste heller ikke problemmet.
Hvordan kan jeg lokalisere årsagen til forspørgelsen og komme videre?

Jeg har iøvrigt forsøgt at installere conbuilder med der kom en fejlmelding. Nogen der har en løsning?

Håber i kan hjælpe, da det er drøn hammerende irriterende.
Brugers avatar
Loko-John

Begynder

Antal indlæg: 9
Status:

SV: Manglende *.eng filer!?!
Skrevet af TorbenB, 2/2-2006 21:34 (#2)

Du kan finde ud af, hvilket materiel en aktivitet bruger, og om du har det installeret. Hent dette program:
http://www.eto-so...nglish.htm
Vær opmærksom på, at gratisversionen kun kan analysere dine to første ruter (alfabetisk ordnet). Så måske er du nødt til kortvarigt at omdøbe din HFHJ-mappe til fx 01HFHJ, før du kører analyseprogrammet. Omdøb tilbage, før du starter Train Simulator igen.
Analysen viser, hvilke mapper og filer du mangler. Så er det i gang med søgningen - det er en gammel rute, så det kan være svært at finde de gamle versioner af materiellet, som den anvender.
Held og lykke!
Torben
Brugers avatar
TorbenB

Lidt øvet

Antal indlæg: 28
Alder: 59
Status:

Skrevet af Steamhammer, 2/2-2006 22:30 (#3)

Du kan også se i readme-filen hvilket materiel du skal have og tjekke din trainsetmappe i MSTS om du har det.

Ellers kan du fjerne fejlmeldingen ved at fjerne den aktivitet som fremkalder fejlen, men det kan så være noget af en opgave at finde ud af, men ved du hvad den hedder, så er det nok det nemmeste.

Torben: fikst lille program det der, det har jeg ikke hørt om før, men det er da nyttigt! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Antal indlæg: 2332
Bopæl: Skanderborg
Alder: 67
Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af trnielsen, 2/2-2006 22:34 (#4)

Så er der også Train Store som kan downloades på Oldtimerklubbens hjemmeside, faktisk den eneste i hele Norden. Dette er atter en opfordring til at melde sig ind i klubben.
Brugers avatar
trnielsen

Erfaren bruger

Antal indlæg: 580
Bopæl: Nyborg
Alder: 62
Status:

Tommy Rolf Nielsen
http://www.tommyrolfnielsen.dk

Skrevet af BlackChart, 2/2-2006 22:35 (#5)

Og fjerner du aktiviteten er det en klog ting at fjerne consists til aktiviteten også Wink Det er dem der får din MSTS til at fejle ti ltrods for at du har fjernet aktiviteten...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Skrevet af Steamhammer, 2/2-2006 22:41 (#6)

Ja, selvfølgelig, det glemte jeg da! Shockops: Shockops: Shockops:
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af Loko-John, 3/2-2006 00:12 (#7)

Tak for de mange svar.
Jeg er bare ikke kommet længere. Jeg har downloaded programmet fra Eto-Software, men så længe det er en demo kan jeg ikke bruge det, eller kan jeg?
Hvorfor efterspørger MSTS hele tiden nogle *.eng filer, allerede ved opstart af MSTS, og inden man er startet på ruten. Også selvom aktiviteten er fjernet???
Det er pisse kammrende irriterende. Undskyld mit Franske sprog.
Er der ingen vej ud af problemmet end at reinstallere hele baduljen?
Kan man overhoved pakke en aktivitetsfil ud med TSUnpack og tjekke den med Eto softvare,, uden den straks installeres i MSTS og skaber problemmer?
Brugers avatar
Loko-John

Begynder

Status:

Skrevet af knudbe, 3/2-2006 00:43 (#8)

Nu skriver du bare at den siger at den mangler nogle *.eng og *.wag-filer, men hvis du kigger godt efter så skriver den vel også hvad det er for nogle tog de filer hører til.
Så skulle det ikke være helt uoverkommeligt at finde ud af hvilke *.con-filer der skal bruge dem. Det kan Windows standardsøgning vel klare.
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af Steamhammer, 3/2-2006 08:38 (#9)

Loko-John skrev: Tak for de mange svar.
Jeg er bare ikke kommet længere. Jeg har downloaded programmet fra Eto-Software, men så længe det er en demo kan jeg ikke bruge det, eller kan jeg?

Jamen Torben skrev jo netop at du kun kunne tjekke to ruter i demo-versionen!

Jeg prøvede den i aftes og omdøbte bare de ruter som jeg ville tjekke ved at sætte et "A" foran FØR jeg startede Eto-dimsen og det virker upåklageligt.

Men som Tommy også skrev i går, så findes der jo et andet program, nemlig Train Store, som du kan hente på http://www.oldtimerklubben.dk under værktøjer og det fås både i en dansk version MED manual og en fransk, hvis du foretrækker det. Det kan tjekke tingene for dig og nedbringe din opstartstid i MSTS betydeligt, hvis du har mange og store ruter, men husk nu at læse både readme-filerne OG manualen, så er du rigtig godt på vej, ellers spørg igen! Smile

EDIT: Men husk lige at den originale engelske ver. skal inst. FØR du inst. det valgte sprog! Smile
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af Lokomotive-moskva, 3/2-2006 08:58 (#10)

Endu en tak til alle der prøver at hjælpe.
Med hensyn til at jeg ikke kunne får Eto-Softwaren til at virke, fandt jeg senere udaf var fordi jeg havde slettet aktivitetten, så bliver det jo svært at rette aktivitten. Så langt så godt.

Hvis man nu slettet en installeret en aktivitet, og efterfølgende fjernet den. Kan man på en eller anden måde releatere de fejl der opstår til den pågældende aktivitet? Mit problem, atMSTS stadig foresprøger nogle *.eng filet på Gribskovbanen IC2, og jeg kan ikke finde udaf hvilken aktivitetsfil der "kræver" gribskovbanen. Er der nogen vej frem?
Iøvrigt til KnudBe; jeg ikke umiddelbart at der er entydighed mellem trainset filer og Consist filer, eller er der? Man er jo også bange for at slette de forkerte.
Brugers avatar
Lokomotive-moskva

Begynder

Status:

Skrevet af Steamhammer, 3/2-2006 10:16 (#11)

Det er et togsæt, som hedder Gribskovbanen IC2, se i din trainset mappe om ikke det ligger der, ellers kan du finde det her på siden under downloads! Smile

EDIT: Nå, tjekkede lige, den ligger her ikke som en selvstændig fil, men der ligger et sæt af IC2, måske den indgår deri?

Er der nogen der kan svare på det?
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Skrevet af KimS., 3/2-2006 10:43 (#12)

Joo, mon ikke. Da filen fylder 17.2MB, må der være mere en en IC2'er i pakken. Ellers er der nogen, der har glemt at komprimere noget. Hi hi
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Antal indlæg: 999
Bopæl: Trekroner/Roskilde
Alder: 79
Status:

Skrevet af KimS., 3/2-2006 11:16 (#13)

Naajjj, det var det ikke. Kun LB IC2 ukomprimeret, skræmende :S

SÃ¥ tag denne istedet: http://www.trainsim.dk/Download.asp?D...HJ_IC2.zip
Men husk at tage denne med. Det er opdaterede .eng filer, ellers kan den ikke bruges i aktiviteter, fordi der er ikke oplysninger om passagere i de gamle : http://www.tog-sim.dk/TSDL-index-req-...d-325.html

Hmm. Hvem er det, der ikke har lavet trafik filer til den Angry
Nå, det er der så ikke. Cool
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af Lokomotive-moskva, 3/2-2006 12:33 (#14)

Hold da ferie det er tungt det her. Der er mange spørgsmål der presser på.
Jeg har nu downloaded HFHJ_IC2.zip filen. Hvis en aktivitet forespørger på en bestemt *.eng fil fx. gribskovbanen.eng, skal jeg så omdøbe HFHJ_IC2 eng filen så den machter forespørgelsen 100 %. Det er vel løsningen, hvilket vel også betyder at jeg kunne omdøbe et hvert andet tog ved at kopiere og efterfølgende omdøbe, korrekt?

Der er ingen der har svaret på om man kan spore en aktivitet igennem fejlmelding på en manglede *.eng fil, hvilket jeg tolker som ikke muligt.
Brugers avatar
Lokomotive-moskva

Begynder

Status:

Skrevet af knudbe, 3/2-2006 14:40 (#15)

Det tror jeg nu ikke er løsningen. Der er vist flere filer der griber ind i hinanden i sådan et tog.
Desuden så er det ikke en aktivitet der forespørger en .eng-fil. En aktivitet forespørger en .con-fil som ligger i CONSIST-mappen. .con-filerne spørger så efter lokomotiver/vogne i TRAINSET-mappen

Så det letteste må være at tilpasse .con-filerne til at kalde de rette tog (eller kigge i dokumentationen og finde hvor de rette tog kan downloades)

Spørgsmål: Er loko-john og Lokomotive-moskva samme person?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af KimS., 4/2-2006 09:33 (#16)

Nixen L-M, så let er det ikke. Gæret er lidt højere end som så.
Gør du det, så er der ballade. Du skal installere det den beder om. Beder den om
om Gribskovbanens IC2, installere du Gribskovbanens IC2 og så fremdeles.

Din forestilling med at omdøbe noget til noget andet kunne måske bruges, hvis
ikke det var sådan, at der så skal omdøbes ca. 10 andre steder, for at det virker,
meeeenn, selvom det skulle lykkes for dig, at få MSTS til at acceptere dine ændringer,
ville toget stadig vise sig som HFHJ IC2 i MSTS.
Eneste løsning er stadig, at installere det rigtige.
Brugers avatar
KimS.

Erfaren bruger

Status:

Skrevet af Steamhammer, 5/2-2006 19:57 (#17)

I så fald har han overtrådt tog-sim.dk's regler om at man kun må have et login her på sitet!
Brugers avatar
Steamhammer

Administrator

Status:

Med venlig hilsen
Mogens (Steamhammer)

Spring til debat:
Lignende emner
Debat Forum Svar Nyeste indlæg