Forum » Microsoft Train Simulator » Materiel
MO Lyd

Udskriv debat

MO Lyd
Skrevet af Drummer34, 22/12-2005 09:02 (#1)

Kære venner, tak for det store arbejde med MO vognene de er blevet fine, nu også med autentisk førerhus. Det der ville gøre det helt perfekt var en lyd fil der passede. MO'erne havde en meget karaktaristisk motorgang og jeg kan stadig lukke øjnene og høre det lille "brum" det gav når de satte i gang. Den rangerloko lyd der ligger på er ret meget ved siden af. Der kører da stadig nogle MO-er i musæumsregi så det må da være muligt at få lavet nogle optagelser hvis der er nogen der ved hvornår de kommer forbi herovre (Struer) skal jeg såmænd gerne stille mig op med en Minidisk og et par mikrofoner. Wink
Brugers avatar
Drummer34

Begynder

Antal indlæg: 8
Status:

SV: MO Lyd
Skrevet af cabrag, 22/12-2005 10:26 (#2)

Du skal være mere end velkommen til at lave en rigtig Mo lydsamling.

Mvh.

Carl
Brugers avatar
cabrag

Medlem

Antal indlæg: 126
Status:

Skrevet af Drummer34, 17/1-2006 11:15 (#3)

Vil jeg skam også meget gerne hvis der er nogen der kan fortælle mig hvornår der kommer en i nærheden (Struer). Jeg har udstyret. Det jeg ikke rigtig ved er hvordan man konverterer optagelser til noget der kan bruges i simulationen. Men som sagt jeg vil skam gerne gøre noget fodarbejde Smile
Brugers avatar
Drummer34

Begynder

Status:

Skrevet af bl, 18/1-2006 11:50 (#4)

Jeg er sikker paa, at hvis du optager lyden, er der andre, der kan konvertere den til noget MSTS-brugbart.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert

Antal indlæg: 1111
Alder: 80
Status:

Skrevet af bl, 18/1-2006 11:51 (#5)

Jeg er sikker paa, at hvis du optager lyden, er der andre, der kan konvertere den til noget MSTS-brugbart.

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert

Status:

Skrevet af bl, 18/1-2006 11:52 (#6)

Undskyld gentagelsen, men denne her graeske PC er saa langsom, at man nogen gange ikke kan huske, om man har roert tasterne eller ej!

Bjarne
Brugers avatar
bl

Ekspert

Status:

Skrevet af Drummer34, 30/1-2006 09:08 (#7)

bl skrev: Undskyld gentagelsen, men denne her graeske PC er saa langsom, at man nogen gange ikke kan huske, om man har roert tasterne eller ej!

Bjarne

Hæhæh kender det.
Men jeg vil gerne optage noget lyd mit problemn er hvor man kan finde ud af hvornår der kommer en MO'er i nærheden (Struer)? Jeg har (desværre) ikke ubegrænsede muligheder for at rejse rundt i landet for at "jagte" MO'er selvom det kunne være sjovt.Smile
Jeg her et helt specielt forhold til MO fordi min Bedstefar sluttede sin lange karriere som Lokofører med at køre MO og jeg har som lille dreng kørt med ham flere gange. Jeg kan den dag i dag huske det karakteristiske "BRRumm" når den satte igang og ligeledes den sært pulserende motorlyd når den gik i "knap 4" for fuld fart (ca 100 til sidst, de havde tabt pusten).
Brugers avatar
Drummer34

Begynder

Status:

Spring til debat:
Del denne tråd
URL:
BBcode:
HTML: