Både LJ M 9 og M 10, er lavet, men p.g.a. forskellige omstændigheder, aldrig blevet uploaded til OTK. Efter nytår går Bjarne, Freddy og jeg , igang med en update af alle de firkantede. Og jeg skal nok love dig, at LJ maskinerne også kommer.
Og her er så, hvordan de begge så ud, dengang vi troede, de var gode nok, M9 og M10. M9 i museumsbeklædning, M10 i arbejdstøj.
Men som omtalt konstaterede vi fejl omkring pakningen af gmax-filerne til MSTS, så der skete stop ved brug af maskinerne i spillet.
Gammelmester Volker (ham med vejledningen) har i mellemtiden givet løsningen på problemet, hvorfor, som Carl siger, vi går i gang med en renovering af samtlige firkanter (måske lige undtaget den med gasflaskerne, som jo kun kørte under anden verdenskrig!) straks efter juleæderiet.
Bjarne
bl
Ekspert
Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004 Alder: 80 Status:
Problemerne med pakningen af GMAX-filerne medfører blandt andet også at der er problemer når der skal køres en aktivitet i snevejr om vinteren. Dette giver sig udslag i at objekterne ikke læses ind efterhånden som man kommer frem på ruten, hvor aktiviteten køres. Skinnebusserne har ingen problemer, men det har til gengæld den ombyggede personvogn, NFJ Mg 7, og så bør Triangel-motorvogene også tjekkes. Sidstnævnte har jeg dog ikke tjekket endnu.
trnielsen
Erfaren bruger
Antal indlæg: 580
Tilmeldt: 28/8-2004 Bopæl: Nyborg Alder: 62 Status:
De forskellige firkanter er i øvrigt ikke repaints, da hver model af firkanterne er bygget for sig. Der var jo stort set ikke to ens af dem i virkeligheden. Som du bl.a. kan se af billedet her af VNJ Dl 12, var der f.eks. to forskellige former for tagkølere, som oven i købet kunne findes drift på samme maskine. Det eneste, der var sikkert omkring de femakslede firkanters tagkølere var, at der altid var ni af dem. Placeringen i grupper kunne så variere ganske betydeligt.
Bjarne
bl
Ekspert
Antal indlæg: 1111
Tilmeldt: 16/4-2004 Alder: 80 Status: