Tjalfe skrev: Hej Knud.
Jeg har idag prøvet din ellers noget så lækre aktivitet, og har følgene bemærkninger (ingen af stor "kaliber"):
Hej Tjalfe, tak for at du vil kommentere aktiviteten
Tjalfe skrev:
Hvad er meningen med de tider du skriver om, ved de stationer der ikke standses ved?
Det er tider fra Tjenestekøreplanen. Strækningerne mellem stationerne er ret lange i denne aktivitet, så de er ment som en hjælp - en slags tjekpoints - så man kan afpasse hastigheden hvis man er ved stedet meget før eller efter det angivne tidspunkt. Ellers kan man let komme til at holde mange minutter ved næste station.
Tjalfe skrev: Kan det virkeligt passe der ingen persontog skal mødes på stykket Rg-Nf(-Rf)?
Jeg har ikke kunnet finde nogen i køreplanerne. Jeg har vireklig ledt efter nogle for det er ellers en lidt kedelig strækning. Skal jeg bare sætte et par ekstra tog ind som ikke findes? Eller måske lave en "strømafbrydelse" et sted på strækningen så der kommer et område med signaler ude af drift?
Jeg modtager meget gerne forslag...
Tjalfe skrev:
Jeg synes det virker underligt at møde LJ M38 to gange på turen. Vil du have den med, så lav én tur med den korrekte køreplan såvidt det er muligt.
Rigtigt. Jeg ville have sat det andet LJ på nr. 2 afgang, men det kom jeg fra. Jeg kan også nøjes med en enkelt gang, men jeg kender ikke køreplanen for lige dette tog. ??
Tjalfe skrev:
I Rødby er alle andre spor end 18,19 og 20 låst - Så den bn-stamme du har placeret der, bør hellere stå i spor 18 (Altså det ved siden af det ECen kommer ind i).
Tak, det vil blive ændret.
Tjalfe skrev:
Umiddelbart er en hvid/rød IC3 forkert at bruge til lige denne aktivitet. Brug hellere en i VIA bemaling, da der ikke er nogle tilbage af dem der må køre i Tyskland i den gamle hvid/røde bemaling. At VIA-togsættet så også er forkert at bruge, er jo en helt anden sag (Forkert nummer).
Hmm. jeg kan jo altså bare bedre lide den i rød/hvide bemalinger. Og hvis det er for nyligt at de er ommalede som det fremgår af efterfølgende kommentarer, og det alligevel er forkert at bruge tog med VIA-bemalingen så kan jeg lige så godt bibeholde den rød/hvide
Tjalfe skrev:
Du ligger til 10 på 13-skalaen
Det syntes jeg da er en fin placering - tak for det