Forum » Microsoft Train Simulator » Aktiviteter
Ny aktivitet til download

Udskriv debat

Ny aktivitet til download
Skrevet af hkp, 24/11-2005 22:02 (#1)

Hej alle

Jeg har i eftermiddag uploadet en aktivitet. Synes der manglede nogle til de nyeste ruter. Så mit første bud på en ligger nu klar til download. En godsaktivitet til ruten Denmark 2000 C. Håber nogle vil synes om den Smile

MVH
Hans Pedersen
Brugers avatar
hkp

Meget øvet

Antal indlæg: 281
Status:

SV: Ny aktivitet til download
Skrevet af jimmynielsen, 27/11-2005 19:49 (#2)

Hej Hans,

Jeg har hentet din godsaktivitet, men jeg har et problem med at koble vognene på i starten, det er som om at vognene ikke gider sidde fast, og så prøver jeg naturligt nok at køre lidt hurtigere ind i vognene (+ 1-3 km/t hutigere) men så afspores lok'et og aktiviteten slutter, hvad gør jeg forkert?
Brugers avatar
jimmynielsen

Medlem

Antal indlæg: 58
Bopæl: Taastrup
Alder: 39
Status:

Skrevet af , 27/11-2005 20:00 (#3)

kører du 1 - 3 km/t strækkere end 5 km/t?

fordi så er det da også helt hen i vejret.... normalt siger man at 1 - 5 km/t er bedst at kører med at for koble vogne sammen med lokomotivet....
Brugers avatar

Begynder

Antal indlæg:
Alder: 0
Status:

Skrevet af jimmynielsen, 27/11-2005 20:06 (#4)

Det er det jeg som udgangspunkt kører, men der sker ingenting når jeg kører ind i vognene
Brugers avatar
jimmynielsen

Medlem

Status:

Skrevet af hkp, 27/11-2005 22:49 (#5)

Det problem havde min ene aktivitetstester også. Det var noget med hvilken version af Lollandsbanens MX han havde! Knud, kan du ik lige bekræfte hvad det var du gjorde? Har sgu selv glemt det Sad

MVH
Hans Pedersen
Brugers avatar
hkp

Meget øvet

Status:

Skrevet af knudbe, 27/11-2005 23:24 (#6)

Skal prøve at genopfriske min hukommelse...

MX'eren skal være den fra Megapakken da det andet kører for hurtigt.

Men med hensyn til sammenkoblingen, så var problemet at jeg havde kørt CouplerFix. Så da jeg havde genindsat sukkervognene som derfor ikke var påvirket af CouplerFix så lykkedes det. Det var godt nok det forkerte MX at det lykkedes med selv om jeg mener at det lykkedes med det rigtige på et tidligere tidspunkt hvor jeg ikke havde kørt en CouplerFix. Så konklussionen må være at CouplerFix gør koblingerne for seje til at det lykkes.

Jeg forstår dog bare ikke at man ikke kan køre hurtigere en 5 km/t uden afsporing. Jeg har en anden aktivitet hvor en MZ kan koble sammen med en stribe godsvogne med en hastighed på 10-12 km/t. Det er godt nok på en anden rute, kan det betyde noget?

Men den forkerte MX nåede jeg desværre aldrig længere end til Nykøbing hvor jeg hold for rødt lys. Jeg ved ikke helt hvorfor men måske kan du sige det?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Antal indlæg: 5249
Bopæl: Dragør
Alder: 71
Status:

Mvh Knud
---
RailWorks Danmark - Stedet hvor RailWorkers mødes
[url=www.RailWorks.dk]www.RailWorks.dk[/url]

Skrevet af hkp, 27/11-2005 23:33 (#7)

Ja, det er fordi du skulle vente til efter 11:48 til at køre frem for signalet inden Nykøbing. Står der nu i information når du når frem Smile
Brugers avatar
hkp

Meget øvet

Status:

Skrevet af knudbe, 28/11-2005 00:45 (#8)

Hmmm, så tror jeg at jeg vil prøve den igen Smile
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af jimmynielsen, 28/11-2005 18:53 (#9)

Hej igen,
Jeg har reinstalleret trainsim + ruter (det skulle gøres alligevel, det er nemlig lidt kedeligt når msts tager 2-3 min om at starte op fordi man har for meget materiel+ruter++.. liggende) . Så mu må jeg se om det kan hjælpe lidt på dette og evt andre problemer.
Brugers avatar
jimmynielsen

Medlem

Status:

Skrevet af Holbrook, 28/11-2005 19:02 (#10)

jimmynielsen skrev: det skulle gøres alligevel, det er nemlig lidt kedeligt når msts tager 2-3 min om at starte op fordi man har for meget materiel+ruter++.. liggende)

MÃ¥ jeg anbefale at du installere Train Store som ligger hos Oldtimerklubben. Den "fjerner" de ruter og det materiel der ikke bliver brugt.
Brugers avatar
Holbrook

Ekspert

Antal indlæg: 1657
Bopæl: Ballerup
Alder: 37
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk

Skrevet af jimmynielsen, 28/11-2005 20:07 (#11)

Det vil jeg da gøre! det lyder som en god idé!
Brugers avatar
jimmynielsen

Medlem

Status:

Skrevet af knudbe, 28/11-2005 23:08 (#12)

Holbrook skrev:
jimmynielsen skrev: det skulle gøres alligevel, det er nemlig lidt kedeligt når msts tager 2-3 min om at starte op fordi man har for meget materiel+ruter++.. liggende)

MÃ¥ jeg anbefale at du installere Train Store som ligger hos Oldtimerklubben. Den "fjerner" de ruter og det materiel der ikke bliver brugt.

Hvad mener du med "Fjerner"?
Hvad er formålet med Train Store sådan i korte træk?
Brugers avatar
knudbe

Ekspert

Status:

Mvh Knud
---

Skrevet af Holbrook, 28/11-2005 23:13 (#13)

Train Store flytter eng og wag filerne fra MSTS mappen over i en mappe som man vælger i programmet. Den flytter også consist, path og act-filer med flere samt nogle filer fra rutemappen. Ved, at fjerne de få filer tror MSTS at ruten eller materielet ikke "eksistere".

Formålet er, at nedsætte loading tiden fra flere minutter til få sekunder. Samtidig kan det også fjerne fejlmeddelser til materiel du mangler fordi consist-filer m.m. flyttes.
Brugers avatar
Holbrook

Ekspert

Antal indlæg: 1657
Bopæl: Ballerup
Alder: 37
Status:

Hilsen Bjarke Hvass
www.holbrook.dk

Skrevet af BlackChart, 28/11-2005 23:15 (#14)

Train Store er et progam du kører INDEN du starter din MSTS op...I den vælger du hvilke ruter/aktiviteter du vil køre inde i MSTS, derefter gemmer den de ruter og det materiel af vejen som du ikke skal bruge i denne omgang, hvilket gør at MSTS loader MEGET hurtigere...

F.eks. du vil spille en eller anden godsaktivitet på DK 2000...Du åbner Train Store, vælger pågældende aktivitet i Train Store, gemmer alle andre ruter og aktiviteter, sætter hak i start MSTS og trykker derefter udfør...

Så finder Train Store ud af hvad der skal bruges af materiel og gemmer alt det andet væk...

Jeg bruger den med stor success, der er godtnok folk der skriver at de har problemer når de bruger Train Store, men jeg er tilbøjelig til at tro at hvis de returnerer til standard uden Train Store, så har de samme problemer...

Desuden kan Train Store fortælle dig hvis du mangler materiel INDEN MSTS starter, hvorved du kan slippe for at MSTS skal skabe sig hvilket den jo er ganske glimrende til...

Oldtimerklubben har et support forum for Train Store på denne adresse...
Tog-sim.dk har et support forum for Train Store på denne adresse...

Husk at du kun kan downloade den danske Train Store fra Oldtimerklubben, da de har eneret på denne...
Brugers avatar
BlackChart

Ekspert

Antal indlæg: 3322
Bopæl: Skanderborg
Alder: 43
Status:

Med venlig hilsen,
Morten Trab - Admin
http://www.trukz.com

Spring til debat:
Lignende emner